Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات مدیره باشگاه صنعت نفت آبادان صحبت های برخی از مسوولان صدا و سیما در خصوص موضوع حق پخش را فاقد هر گونه ارزش و اعتبار حقوقی خواند.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، روح الله محمدی در خصوص نگرانی بابت وضعیت مالی و حق پخش تیم‌های لیگ برتری از جمله صنعت نفت آبادان، اظهار کرد: همه علاقه‌مندان فوتبال واقف هستند که فوتبال براساس قوانین و مقررات یکسری درآمدهای مشخص و مشروع دارد و باشگا‌ه‌ها صرفا از این طریق درآمدشان را تامین می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: از جمله این درآمدها می توان به حق تبلیغات محیطی، بلیط فروشی، حامی مالی، درآمد حاصل از فروش یا انتقال بازیکنان، حق پخش تلویزیونی و... و این مباحث در کشورهای صاحب فوتبال سال هاست حل شده است.

عضو هیات مدیره تیم فوتبال صنعت نفت آبادان افزود: طبق ماده 94 قانون ششم توسعه تامین درآمد باشگاهها از سوی نهادهای دولتی به هر شکل و نحوی ممنوع و در حکم تصرف در اموال دولتی است. ضمن اینکه در بند پ ماده 92 همان قانون دولت مکلف شده است که تا پایان سال اول اجرای قانون ششم توسعه تمهیدهایی را برای تقسیم تبلیغات پیشبینی کند. که تا کنون به جز قوانین سنواتی بودجه(۱۳۹۹ لغایت ۱۴۰۱) اقدام دیگری از سوی دولت در این خصوص انجام نشده است.

محمدی با اشاره به اینکه از ابتدای سال آینده قانون برنامه هفتم پس از طی تشریفات تصویب توسط مجلس باید اجرا شود، بیان کرد: علیرغم اینکه ذینفع اصلی پرداخت حق پخش باشگاه های لیگ برتر فوتبال هستند و علیرغم اینکه حسب قوانین سنواتی بودجه صرفا 30 درصد از حق پخش باید به باشگاه(فدراسیونهای ورزشی) برسد و 70 درصد آن به سیما پرداخت شود، عملکرد کنونی در این حوزه و عدم پرداخت حق پخش به باشگاه‌ها غیرعادلانه است. به ویژه در فوتبال ما که فیرپلی مالی اصلا رعایت نمی‌شود و بعضی باشگاه ها از منابع مالی خاصی برای ادامه حیات خود بهره برده اند و می برند و برخی از باشگاه‌ها مانند صنعت نفت از هیچ حمایتی از سوی دولت یا نهادهای عمومی بهره مند نیستند، لذا از این حق مسلم قانونی هم برخوردار نباشد، ظلم مضاعفی ست.

او در خصوص اظهار نظر مسوولین صداوسیما درباره واریز حق تبلیغات محیطی و اسپانسر به حساب خزانه، افزود: اولا طبق قانون صرفا باید حق پخش تلویزیونی به حساب خزانه منتقل شود. دوما در هیچ کجای قانون گفته نشده که تبلیغات محیطی یا اسپانسرینگ باشگاه‌ها نیز به حساب خزانه واریز شود. برای این منظور حتی قانون بودجه سنوانی(1399، 1400 و 1401) را بررسی کردم که هیچ اشاره‌ای به این موضوع در آن نشده است. بنابراین صحبت‌های مسوولین صداوسیما  بابت واریز دو مبلغ فوق تفسیری فوق موسع و فاقد هرگونه ارزش و اعتبار حقوقی ست و هیچ دلیل منطقی ندارد، حال اینکه مشکل اصلی جای دیگری است.

عضو هیات مدیره تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در خصوص پراخت حق پخش تلویزیونی تصریح کرد: صدا و سیما با صرف کمترین هزینه مسابقه فوتبال را پوشش می دهد اما بیشترین سهم آورده را از آن کسب می‌کند. تبلیغات قبل، حین و بعد از مسابقه نصیب سیما می‌شود و ضمن اینکه در برنامه‌های جانبی خود هم از محتوای رویدادهای ورزشی از جمله فوتبال بهره می‌گیرد.

محمدی ادامه داد: مسوولان صداوسیما معتقدند که باید تبلیغات محیطی و اسپانسرینگ به حساب خزانه واریز شود! کدام منطق حقوقی یا عقلی این موضوع را قبول می‌کند؟ که یکی از منابع درآمد باشگاه‌ها که عمدتا خصوصی هستند در حسابی دولتی بلوکه و ۷۰ درصد از آن به صداوسیما پرداخت شود؟! ضمن اینکه به نظر ارقام حاصل از حق پخش صرفاً فوتبال بسیار بیشتر از مبلغی ست که صداوسیما طی سال‌های اخیر بابت حق پخش کلیه مسابقه ها ورزشی به حساب خزانه واریز کرده است لذا خواهش می‌کنم مدیران ارشد صداوسیما به این مسیله ورود کنند و حق طبیعی ورزش بالاخص فوتبال را مطابق قانون پرداخت نمایند.

او در پاسخ به این سوال که موضع باشگاه صنعت نفت آبادان پیرامون دریافت حق پخش چیست، تصریح کرد: در این خصوص باشگاه صنعت نفت تابع سیاستهای کلان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال است اما حقوق خودش را هم پیگیری می کند. به هر حال باشگاهی مانند ما به حق پخش نیازمند است و قطعاً روی عملکرد تیم تاثیرگذار است.

عضو هیات مدیره تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در پایان با بیان اینکه در همه جای دنیا حق پخش بخش مهمی از درآمدهای باشگاه‌ها را شامل می‌شود، اظهار کرد: متاسفانه برخی پیشنهادهای بعضی از مسوولین صداوسیما در برنامه شبکه خبر در این مورد مبنی بر اینکه دولت مبلغ مشخصی را به عنوان حق پخش به صداوسیما پرداخت و صداوسیما عیناً به عنوان حق پخش به ورزش بدهد با روح قوانین پنج ساله توسعه و قوانین و مقررات ورزشی بین المللی در تعارض است. اگر قانون‌گذار دارای این اراده بود و می‌خواست چنین کاری کند قطعاً مجلس به عنوان نهاد قانونگذاری این موضوع را در قوانین و مقررات پیش بینی می‌کرد لذا به نظر می‌رسد طرح چنین پیشنهادهایی واقعا جای سوال دارد./انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا آبادان حق تبلیغات محیطی بلیط فروشی حامی مالی فروش انتقال بازیکنان پخش تلویزیونی فوتبال هیات مدیره تیم فوتبال صنعت نفت آبادان ماده باشگاه دولتی ممنوع حکم تصرف اموال دولت پیشبینی تشریفات تصویب مجلس پرداخت حق پخش قوانین بودجه فدراسیون عملکرد فیرپلی مالی ظلم مسوولین واریز اسپانسر خزانه بررسی مبلغ تفسیری موسع ارزش اعتبار حقوقی هیات مدیره تیم فوتبال صنعت نفت آبادان پراخت هزینه رویداد اسپانسرینگ منطق بلوکه مدیران ورزش سیاست سازمان لیگ فدراسیون فوتبال هیات مدیره تیم فوتبال صنعت نفت آبادان پیشنهاد قوانین المللی نهاد دولت صدا و سیما صنعت نفت آبادان فدراسیون فوتبال مجلس شورای اسلامی برنامه ششم توسعه حق پخش تلویزیون برنامه هفتم توسعه فیرپلی مالی لیگ برتر 22 فوتبال ایران حق پخش تلویزیونی صنعت نفت آبادان عضو هیات مدیره تبلیغات محیطی حساب خزانه باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۵۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسوولان برای رفع دغدغه های کارگران تلاش کنند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت با اشاره به اینکه تقوا بهترین توشه برای انسان‌ها در قیامت به شمار می‌رود، اظهار کرد: انسان تقوا داشته باشد، نورانی و آگاه می‌شود و بصیرت پیدا می‌کند، چرا که بهترین توشه برای آخرت تقوا و یقین است.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته کار و کارگر و اهمیت آن و نشست مقام معظم رهبری با این قشر زحمتکش افزود: ۱۴ میلیون کارگر در کشور در حال فعالیت هستند که با خانواده‌هایشان حدود نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند لذا شاهد ظرفیت بالای جامعه کارگری هستیم و زندگی مردم با تولیدات کارگران آمیخته شده است.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه مسؤولان بایستی به قشر کارگری توجه ویژه داشته باشند، ادامه داد: عمده مواد غذایی و کالاهای مصرفی ما محصول تلاش کارگران است که توجه ویژه به جایگاه کار و کارگر را می‌طلبد.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» تصریح کرد: اگر تولید اتفاق بیفتد، ثروت ایجاد می‌شود و با ثروت رفاه می‌آید و رفاه آسایش و آرامش جامعه، صادرات و اشتغال را به دنبال دارد لذا باید بنابر تاکیداتی که مقام معظم رهبری نیز داشته‌اند مورد توجه جدی قرار گیرد.

آیت الله فلاحتی به در پیش بودن روز شهادت استاد مرتضی مطهری و هفته معلم اضافه کرد: شهید مطهری از عالمان برجسته تاریخ ما و اسلام شناسی بود که به آموزه‌های اسلامی معتقد و زبان شناس بود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه افق نگری و دورنگری در آثار علامه شهید مطهری تبلور یافته است، تصریح کرد: شهید مطهری متفکری بود که هنوز اندیشه‌های او می‌تواند پاسخگوی شبهات روز باشد.

آیت الله فلاحتی به تلاش کم نظیر شهید مطهری در پاسخ به شبهات و آثار منتشر شده به جا مانده از ایشان گفت: اگر کسی یک دوره آثار شهید مطهری را مطالعه کند می‌تواند اسلام شناس شود که بتواند پاسخ شبهات دنیای معاصر را دهد.

وی با اشاره به اینکه ما ۱۰۰۰ کیلومتر با کشور مسلمان پاکستان نوار مرزی داریم، ادامه داد: بخاطر بعضی جرایم گروهک‌ها بستر مرزها رو می‌خواستند ملتهب کنند که سفر رئیس جمهور برای رفع این التهابات بود که با تفاهم نامه‌های صورت گرفته انجام شد.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه در مجامع بین المللی علیه صهیونیست کودک کش غاصب یک وحدت رویه ملی و جهانی تشکیل شده است، اضافه کرد: زوال شکست پذیری رژیم منحوس صهیونیستی در مجامع بین المللی نزدیک شده و به زودی نابود خواهد شد.

نماینده ولی فقیه گیلان با قدردانی از رسانه‌ها بابت پوشش خوب اخبار حملات موشکی ایران به اسرائیل غاصب گفت: ان شاالله به زودی شاهد نابودی اسرائیل در جغرافیای تاریخ اسلام باشیم.

کد خبر 6089022

دیگر خبرها

  • ورزشی‌های هفتم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • خبر‌هایی از شورای مسکن دامغان
  • مسوولان برای رفع دغدغه های کارگران تلاش کنند
  • ورزشی‌های ششم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران
  • ورزشی‌های پنجم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است
  • کنعانی: اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است
  • احمد شهریاری مدیرعامل استقلال می‌شود؟! پتروشیمی خلیج فارس آماده جدال حقوقی با صدا و سیما بر سر حق پخش