Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@01:02:25 GMT

برای زن تراز انقلاب اسلامی، شاخص مشخص نشده است

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۸۵۴۰۲

برای زن تراز انقلاب اسلامی، شاخص مشخص نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا شیخی نماینده مجلس شورای اسلامی در نشست زن، هویت و رسانه، با اشاره به هویت سازی رسانه در جهان گفت: اتفاقی که اکنون نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان در حال رقم خوردن است «نظم نوین جهانی» است؛ که ابزار آن تکنولوژی است و هزینه زیادی هم برای آن شده است. مؤسسات مختلفی هم شکل گرفته و حتی در ایران نیز فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: زن ایرانی نباید قدرت خودش را دست کم بگیرد و در مقابل پول و هزینه‌هایی که این مؤسسات می‌کنند خود را ببازد. بنیادهای برانداز رسماً گفته‌اند که قدرت زنان برای ایجاد تغییرات اجتماعی نیاز است و باید به آن اتکا کنیم.

شیخی افزود: شاهد سریال‌های ۴۰۰ قسمتی هستیم که خانواده‌ها به تماشای آنها می‌نشینند و هدف اصلی این سریال‌ها چیزی جز جا انداختن مسائل دنیوی نیست و ته آن این ذهنیت در دختر به وجود می‌آید که چه بپوشم و چطور خودم را نشان بدهم. دیگر ارزش‌های مادری فراموش شده و زن تبدیل به یک کالای مصرفی برای مردان شده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: ما در اسلام مفاهیم خیلی عالی برای زن داریم که حتی بهتر از غرب است؛ ولی کسی نیامده این الگوها را برای زنان جامعه بازگو کند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی آنها این است تا مردم علیه مردم قرار بگیرد. معتقدند زن‌ها قدرتمندند و با کنار گذاشتن نقش مادری و دین گریزی آنها خواهند توانست برای براندازی مورد استفاده قرار بگیرند.

شیخی افزود: جمعیت‌های مختلفی با شعارهای درست و دقیقی که اتفاقاً ما هم آنها را قبول داریم شکل گرفته اند ولی هدف‌های غلطی پشت شعارهای آنها است و به دنبال انحراف زنان هستند.

این فعال حوزه زنان و خانواده گفت: مقام معظم رهبری بارها از زن تراز انقلاب اسلامی نام برده اند منتهی مسئولین کمتر به این موضوع توجه کرده‌اند و کارهایی جدی در این زمینه صورت نگرفته و بودجه‌ای برای آن لحاظ نشده است. باید بگوییم برای زن تراز انقلاب اسلامی شاخص مشخص نشده است.

شیخی گفت: دنیای غرب از این خالی بودن زنان در فضای دولتی و حکومتی در دولت و مجلس سو استفاده می‌کند و تبلیغاتی بر علیه زنان صورت داده است.

وی با توجه به نقش زن در ایران گفت: پیروزی دفاع مقدس به خاطر مادرانی بود که فرزندان درستی تربیت کرده بودند. اگر سرود سلام فرمانده را که در مورد حضرت حجت ابن الحسن است درنظر بگیریم، تنها به خاطر وجود یک کلمه «سید علی» در آن، تبلیغاتی گسترده و واکنش‌های تندی بر علیه آن صورت گرفت و چرایی این موضوعات را تنها مادرها در خانواده می‌توانند جواب دهند.

شیخی افزود: جنگ نرم و هیبریدی که بودجه‌های کلانی برایش در نظر گرفته اند، بسیار آرام دارد ارزش‌ها و هویت اصلی زن را تغییر می‌دهد. باید بگویم سند ۲۰۳۰ فقط مرتبط با آموزش و پرورش نیست و در حوزه زنان، امنیت غذایی و سایر حوزه‌ها نیز برنامه دارد. متأسفانه این سند درست تبیین نشده است. به طوری که واژه «توسعه پایدار» در این سند عامل برنامه ریزی و تخصیص بودجه دستگاه‌های مختلف کشور شده است.

کد خبر 5566180

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری زنان اصحاب رسانه نماینده مجلس خانواده شهرداری تهران شورای شهر تهران اربعین حسینی شورای شهر سازمان محیط زیست هلال احمر جمهوری اسلامی ایران آلودگی هوا علیرضا زاکانی پلیس راهور عضو شورای شهر تهران قوه قضاییه شهر تهران کمیته امداد امام خمینی بنیاد شهید و امور ایثارگران برای زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۵۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی کریمی فیروزجائی در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی بیانیه بیش از ۱۶۰ تن از نمایندگان با موضوع تقدیر و تشکر از فرماندهی محترم فراجا و مردم عزیز ایران اسلامی در همراهی با اجرای طرح عفاف و حجاب را قرائت کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

با سلام و صلوات بر ساحت مقدس شهیدان والامقام

وظیفه خود می‌دانیم از مجاهدت‌های فرماندهی محترم فراجا و نیرو‌های تحت امر در انجام مأموریت‌ها به ویژه حفظ و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و سالم سازی محیط‌های اجتماعی در راستای حفظ کیان خانواده و کرامت زنان، عمیقا تقدیر و تشکر کنیم و ضمن اعلام حمایت برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و حمایت از کرامت خانواده و زنان، موارد زیر را متذکر می‌شویم:

- انتظار می‌رود مسئولان محترم دولتی و قضایی با هم افزایی در انجام وظایف قانونی خود با حمایت از فراجا در راستای سالم سازی محیط‌های اجتماعی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اهتمام ویژه داشته باشند.

- انتظار می‌رود اکنون که فراجا با دغدغه مندی در این مسیر گام برداشته است ضمن توجه به ادامه مسیر اصلاح در اقدامات اجرایی با حفظ کرامت زنان، با ایجاد ظرفیت‌های لازم، اقدامات خود را منطبق بر شرع مقدس و قانون و محیط مؤمنانه پیش برده و ضمن تجلیل از نیرو‌های دلسوز تحت امر اقدامات خلاف ضوابط را نیز متذکر شده و اصلاح کند.

- مردم عزیز ایران اسلامی که همواره زیست عفیفانه داشته و نسبت به حفظ بنیان خانواده و کرامت زنان توجه ویژه داشته، همواره در میدان انقلاب اسلامی نقشی ممتاز در دفاع از سبک زندگی ایرانی-اسلامی داشته اند، امروز نیز باید همه با هم افزایی، فضایی مؤمنانه با دلسوزی ضمن تذکرات سازنده و محترمانه با حفظ کرامت، مجریان قانون را مورد حمایت قرار داده و برای آینده این سرزمین با همدلی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از کیان خانواده و کرامت زن ایرانی مسلمان حراست نماییم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رضا شیخی درگذشت
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • زمان دیدار معلمان با رهبر انقلاب مشخص شد
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند
  • شورا‌های اسلامی نمونه استان کرمان مشخص شدند
  • بودجه مربوط به زنان و خانواده کافی نیست
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • پارسانیا: باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب