Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین در گفت‌وگو با این شبکه درباره مذاکرات برجامی، گفت: در هفت-هشت ماه اخیر، دستاوردهای زیادی داشته‌ایم و متنی که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها آن موقع متصور بودند، با چیزی که امروز داریم، بسیار متفاوت است.

وی ادامه داد: با توجه به این که ایران گذشته پیچیده و بحث‌برانگیزی با آمریکا و اروپا در زمینه برجام داشته است، مهم است درک کنیم که ایرانی‌ها می‌خواهند اطمینان بیابند، آمریکا بدون این که بهایی بپردازد،‌ تاریخ را تکرار نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران توضیح داد: دیدگاه ایران این است که برای این که بتواند از توافق رضایت داشته باشد و اطمینان داشته باشد که به طور کامل اجرایی می‌شود، برخی مسائل باید حل و فصل شوند.

بیشتر بخوانید:

معنای «ضمانت اقتصادی» درخواستی از آمریکا چیست؟ / مشاور تیم مذاکره ایران به «الجیره» توضیح داد

دیاکو حسینی : سخت می توان باور کرد ؛ مگر آنکه ...

پاسخگویی به مجلس پس از ارسال پاسخ به اروپا / جلسه سه ساعته شمخانی و امیرعبداللهیان با نمایندگان

بی‌اطلاعی مجلس از روند مذاکرات و متن توافق/ دولت بیانیه برجامی ۲۵۰ نماینده برای توافق مشروط را رعایت کرده؟

مرندی بیان کرد: ایرانی‌ها می‌خواهند هرچه سریع‌تر توافق انجام شود اما ایرانی‌ها همچنین می‌خواهند مطمئن شوند که در دام توافقی بد نمی‌افتند. اگر آمریکایی‌ها راه‌های گریزی داشته باشند که دنبال آنند، ایران تردیدی ندارد که آمریکایی‌ها در نهایت از راههای گریز برای کارشکنی در توافق استفاده خواهند کرد. اگر ما انتظار داشته باشیم که آمریکا رفتاری غیر از این داشته باشد، بسیار ساده‌لوح هستیم.

او در این راستا تشریح کرد: بنابراین، طرفی که باید طرف دیگر را متقاعد کند که صداقت به خرج می‌دهد، آمریکا و البته، اروپا است. چون با وجود این که اروپایی‌ها از سیاست‌های ترامپ شکایت می‌کردند، از اول تا آخر از ترامپ پیروی می‌کردند. ایران را تحریم کردند که این یا از سر ترس از ترامپ بود یا احساس هم‌بستگی دیرینه‌شان با آمریکا.

۲۱۲۲۰

کد خبر 1663459

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: برجام توافق هسته ای ایران تعهدات ایران در برجام علیرضا مرندی مشاور تیم مذاکره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۵۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیدان: تصمیم ورود به پرونده بین‌المللی علیه اسرائیل گرفتیم

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به روند دادگاه بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی که توسط آفریقای جنوبی جریان دارد، گفت: با تصمیم رئیس جمهورمان به این پرونده ورود خواهیم کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه امروز چهارشنبه در نشست خبری با همتای اندونزیایی خود با بیان اینکه این کشور در پرونده قضایی بین المللی علیه رژیم صهیونیستی که توسط آفریقای جنوبی باز شده است، ورود خواهد کرد، گفت: تصمیمان بر این شده است.

وی با اشاره به حضورش در نشست بین المللی ریاض اظهار داشت: در این نشست و نشستهای مشابه این موضوع را دریافتم که بعضی کشورها در این پرونده می خواهند و آماده اند که موضعی اتخاذ کنند.

وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه تاکنون نیکاراگوئه و کلمبیا گامهای روشنی در این خصوص برداشته اند، افزود: ما نیز نتیجه بررسی های خود را به رئیس جمهورمان گفتیم و برای اولین بار تصمیم گرفته شده را اینجا اعلام می کنم. کار ما روی این برنامه مدت زیادی است که دنبال می شود. ما اقدامات حقوقی خود را دنبال خواهیم کرد. در این بین با همه کشورهای دوست و همپیمان در اینکه چه اقدامات بیشتری می توانیم انجام دهیم کار را خواهیم داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیدان: تصمیم ورود به پرونده بین‌المللی علیه اسرائیل گرفتیم
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟
  • واردات خودرو‌های کارکرده در انتظار ابلاغ دولت به وزارت صمت
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران
  • یک ترفند ساده و سریع: خرد کردن و تیکه کردن اصولی مرغ در ۲ دقیقه (فیلم)
  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم