Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@04:07:29 GMT

وام‌های جدید برای شرکت‌های دانش بنیان گیلان

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۸۵۵۷۷

وام‌های جدید برای شرکت‌های دانش بنیان گیلان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان گفت: اگر استارتاپ ها یا شرکت های نوپا تبدیل به شرکت های دانش بنیان شوند می توانند از تسهیلات مالیاتی حوزه کسب و کارهای آنلاین هم استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا، فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان، با حضور در خبر 20 مرکز صداوسیمای گیلان در خصوص بحث زیرساخت های ارتباطات استان، کسب و کارهای آنلاین و مشکلات پیش روی آنها، حمایت های وزارت ارتباطات و چگونگی صدور مجوزها برای این نوع از کسب و کارها توضیحاتی را ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به توسعه ارتباطات ثابت، ضریب نفوذ در سطح استان را بالای 42 درصد و ضریب نفوذ تلفن همراه در گیلان را بالای 186 درصد اعلام کرد و گفت: در اینترنت ثابت و سیار با ضریب نفوذ به ترتیب 14 و 120 درصدی در رتبه هشتم کشوری هستیم.
توکلی با اشاره به رونق فضای کسب و کارهای آنلاین در استان و اینکه زیرساخت های استان با این مشاغل متناسب هستند افزود: یکی از عوامل توسعه کسب و کارهای مجازی زیرساخت ارتباطات است که برای این کسب و کارها به اندازه کافی زیرساخت در استان داریم.

وی در ادامه در پاسخ به سوال مجری که مهمترین چالش های پیش روی کسب و کارهای آنلاین حوزه فاوا یا اشتغال در این حوزه چیست؟ پاسخ داد: مهمترین چالش بحث قوانین و مقررات سنتی که مورد بازبینی قرار نگرفته است. موضوع بعدی بحث مالیاتی و مشکلات تامین اجتماعی پیش روی این شرکت هاست که ما در سطح استان جلسات متعددی با مدیران این دو نهاد داشته ایم و تا حدود زیادی به این مباحث پرداخته شده ولی به لحاظ ساختاری همچنان مشکلاتی برای این حوزه وجود دارد.
وی افزود: خیلی از کسب و کارها نیاز به استعلام از چندین دستگاه دارند و این ارتباط بین دستگاه ها هنوز شکل درستی پیدا نکرده و فرآیند استعلامات و تعاملات باعث کندی صدور مجوز کسب و کارهای آنلاین می‌شوند. برای ساماندهی مجوز کسب و کارهای آنلاین درگاهی به نام پنجره واحد صدور مجوزها در سایت G4B.ir وجود دارد که هر کسب و کاری می تواند با مراجعه به این درگاه درخواستش را ثبت کرده و سپس به آن دستگاه اجرایی ارجاع می شود.
توکلی در پاسخ به سوال مجری که حمایت های وزارت ارتباطات برای توسعه این نوع کسب و کارها چیست؟ افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از طریق وام وجوه اداره شونده در قالب تبصره های مختلف وجود دارد که ما در بند الف تبصره 18 حدود 39 میلیارد تومان در استان داریم که حدود 10 میلیارد تومان آن به متقاضیان پرداخت شده است. حمایت دیگر وزارت ارتباطات در بحث فضای کار اشتراکی است که خوشبختانه فضای مناسبی چه در پارک علمی و فناوری و چه در مجموعه بخش خصوصی در استان داریم و اگر استارتاپ ها یا شرکت های نوپا تبدیل به شرکت های دانش بنیان شوند می توانند از تسهیلات مالیاتی حوزه کسب و کارهای آنلاین هم استفاده کنند.
وی همچنین خطاب به کسانی که دنبال راه اندازی کسب و کارهای خود در این حوزه هستند افزود: در ابتدا باید مجوز صنفی را اخذ کرده و سپس با مراجعه به سایت نماد الکترونیکی(ای نماد) نماد خود را در آنجا ثبت کرده تا بتوانند فعالیتشان را در فضای سایبر ادامه دهند.
توکلی خاطرنشان کرد: اگر مصرف کنندگان کالا و خدمات شکایتی از کسب و کار آنلاینی داشته باشد می توانند با مراجعه به صفحه کاری آنها و با کلیک بر روی نماد آنها اقدام به ثبت شکایت کنند و اگر کسب و کاری هیچ یک از این نمادها را نداشته باشد، مردم می توانند به پلیس فتا مراجعه کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان گیلان اینترنت تلفن همراه صدا و سیما علم و فناوری کسب و کار حمایت چالش کالا خدمات قوانین مجوز ساختار زیرساخت تسهیلات شرکت دانش بنیان فاوا استارت آپ اینترنت ثابت کسب و کار آنلاین اینترنت سیار خبر گیلان خبر استان گیلان کسب و کارهای آنلاین وزارت ارتباطات کسب و کارها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۵۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان هواپیمایی کشوری، جعفر یازرلو سخنگوی این سازمان در این زمینه اظهار داشت: با عنایت به منویات رهبر معظم انقلاب درباره راهبرد حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نماینده حاکمیت در هوانوردی غیرنظامی کشور، در راستای مقابله اثربخش‌تر با محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی این صنعت ابرفناورانه و پیشران، در نظر دارد افزون بر راهبری، پشتیبانی و مشاوره‌های فنی ارائه شده، بستر حمایتی هدفمند جدیدی را برای گسترش فعالیت‌های آنان ایجاد کند.

وی افزود: در این راستا اعطای تسهیلات حمایتی به شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفته است.

یازرلو تصریح‌کرد: از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت هوانوردی واجد شرایط لازم دعوت می‌شود برای دریافت تسهیلات، جهت انجام پروژه‌های مورد نظر در این حوزه درخواست خود را مطابق توضیحات مندرج در پورتال سازمان هواپیمایی کشوری B۲n.ir/caa۱ ارائه کنند.

وی خاطرنشان‌کرد: سقف دریافت تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی که حائز شرایط مندرج در پورتال سازمان هواپیمایی باشند، ۱۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری
  • اعظمی: ریل‌گذاری مجلس شرکت‌های دانش‌بنیان را در بخش کشاورزی فعال کرده است
  • فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان