Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:52:48 GMT

جشنواره زکات در ملک سلیمانی  

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۸۵۷۳۹

جشنواره زکات در ملک سلیمانی  

به گزارش ایرنا، با وجود شرایط دشوار اقتصادی و علیرغم خشکسالی های پیاپی، آفات و عوارض طبیعی مانند سیل که سالهای اخیر بیش از همیشه گریبان کرمان را گرفته کشاورزان متدین و خداجوی هزار و ۸۶۶ روستای پرداخت کننده زکات در این استان طی سال گذشته بیش از ۱۰۵ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند.

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور در همایش زکات مُلک سلیمانی در مصلی امام علی (ع) افزود: فراهم سازی زمینه برگزاری همایش سالانه زکات را به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، باید از توفیقات الهی دانست و بابت غفلت در امر زکات از خداوند طلب استغفار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام محمدطه مهری با بیان اینکه برگزاری ۳۱ همایش زکات به منظور جریان سازی این فریضه الهی پیش بینی شده است تصریح کرد: کرمان پنجمین استان به منظور برگزاری جشنواره زکات است.

وی ادامه داد: این جریان سازی مهم در حوزه پرداخت زکات تا پایان سال جاری هر هفته در کشور با حضور کارگزاران زکات در کشور برگزار خواهد شد.

وی به نقل از امام صادق (ع) اظهار داشت: اگر مردم ادای زکات را داشته باشند نباید در جامعه اسلامی فقیر داشته باشیم اظهار داشت: امیدواریم برگزاری اینگونه همایش ها به پر شدن سفره نیازمندان منتهی شود.

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور بیان کرد: زیبنده نظام اسلامی نیست در پنجمین دهه از عمر بابرکتش عده ای از افراد قوت روزانه خود را در سطل های زباله بیابند.

وی تاکید کرد: پرداخت زکات به عنوان جزئی از نظام اقتصادی می تواند در رفع فقر در جامعه موثر باشد.

معاون کمیته امداد کشور: هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور پرداخت شده است  

معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان کمک های مردم طی سال گذشته در قالب زکات در کشور جمع آوری شده است.

حبیب الله آسوده با تاکید بر اینکه هیچ مبلغی از زکات پرداختی توسط مردم مناطق مختلف، خارج از محدوده جغرافیایی مناطق هزینه نمی شود اظهار داشت: سیاست کمیته امداد، مردمی سازی خیر و احسان است.

وی با بیان اینکه منبع مالی دیگر کمک مردم در اکرام ایتام است گفت: یک میلیون و ۲۰۰ هزار نیکوکار در کشور به ۴۰۹ هزار فرزند یتیم و محسنین کمک می کنند و مستقیم پول برای آنها واریز می شود.

وی با تاکید بر اهمیت و حضور مردم در صحنه های مختلف تصریح کرد: بخشی از اینکه ایران توانست در مقابل فشارهای دشمنان مقاومت کند، در کنار رهبری، اعتقادات دینی و حضور و مشارکت مردم و مردمی بودن انقلاب بوده است.

اسوده ادامه داد: ملت ایران در تمام ادوار هر زمان هر مشکلی پیشامد کرده پیشگام بوده اند و رویکرد کمیته امداد بر مردمی کردن احسان است که برای این کار فرهنگ سازی لازم است.

آسوده با بیان اینکه شبکه بانوان نیکوار در کنار همیش زکات به عنوان ظرفیتی بی بدیلی راه اندازی شده است تا بتوانیم از شاخص نظام سازی در حوزه انفاق و بویژه زکات بهره مند شویم.

وی به وجود ۶ هزار نخبه در جمعیت تحت پوشش کمیته امداد کشور اشاره کرد و گفت: بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ مرکز نیکوکاری ساختارمند در کشور وجود دارد و کمیته امداد وظیفه صیانت، هدایت و نظارت بر این مراکز را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: حدود ۵۰ درصد از این مراکز مسجدمحور، امام محور و از متنفذین محله هستند و در این شبکه نیکوکاری بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار تحت پوشش قرار گرفته است.

اسوده گفت: سال گذشته ۴۸۸ میلیار تومان از صندوق های صدقه کشور جمع آوری شده و کمک هایی که کمیته امداد مدیریت می کند، صدقات است.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور اظهار داشت: این نهاد پنج میلیون نفر جمعیت تحت پوشش دارد و شاخص ارزیابی شورای زکات باید رفع فقر مطلق در هر شهرستان باشد و برای ارزیابی شورای زکات باید ببینند این شورا توانسته در این زمینه به سمت کاهش دادن فقر برود.

نماینده ولی فقیه در کرمان: استقلال سیاسی را با پیروزی انقلاب اسلامی به دست آوردیم

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: ما با سه مسئله بسیار مهم در دنیای امروز مواجه هستیم که شامل استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی افزود: استقلال سیاسی را با پیروزی انقلاب اسلامی به دست آوردیم و امروز نه وابسته به شرق و نه غرب هستیم.

وی اظهار داشت: مورد دیگر استقلال اقتصادی است که بسیار مهم و اولویت دارتر از استقلال سیاسی است.

وی ادامه داد: زیرا اگر در استقلال اقتصادی دچار مشکل بشویم ممکن است برای استقلال سیاسی ما مشکل ایجاد کند لذا مکلف هستیم در استقلال اقتصادی به صورت جدی وارد میدان جهاد و مبارزه شده و عملیات متناسب با آن را در عرصه های مختلف انجام دهیم.

امام جمعه کرمان گفت: مسئله مهم دیگر استقلال فرهنگی است که نفوذ و قدرت آن هم بر استقلال سیاسی و هم بر استقلال اقتصادی سایه می افکند.

وی افزود: زمانی موضوع زکات مطرح می شود، در حوزه استقلال اقتصادی است اما راهبردی که می تواند زکات را عملیاتی کند، باید در اسقتلال فرهنگی دنبال کرد و نیاز به فرهنگ سازی عمیق و جدی دارد.

وی با بیان اینکه زکات از جمله مباحث اقتصادی است که در نگاه توحیدی، فقط اقتصادی نیست تاکید کرد: زکات در جمله عبادات احصا شده و در زکات قصد قربت شرط است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: در همه آیاتی که به نماز پرداخته شده، ارتباط شخص از نظر مالی در توجه به اطراف و همنوع خود در زکات جلوه کرده است.

معاون سیاسی استاندار کرمان:  زکات پدیده تمدن ساز است 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: باید به زکات به عنوان پدیده تمدن ساز نگاه کنیم.

رحمان جلالی بیان کرد: زکات به عنوان یک زیرساخت نظام اقتصادی است و ما و مامور هستیم به زکات در راستای اتفاق تمدن نوین اسلامی بنگریم.

رحمان جلالی افزود: باید برای نسل جوان تبیین شود که امروز مشکلات اقتصادی ما ناشی از اقتصاد اسلامی نیست و این مسائل رهاورد اقتصاد سرمایه داری است.

وی تصریح کرد: اقتصاد اسلامی، زکات است و احیا زکات در شورای راهبردی استان کرمان یکی از راهبردها است.

معاون استاندار کرمان با تاکید بر تبیین واقعیت تاکید کرد: امروز جنگ رسانه و جنگ روایت هاست.

وی تصریح کرد: اگر فریضه زکات به طور کامل اجرا می شد، پدیده ای تحت عنوان فقر مطلق وجود نداشت نداشتیم لذا باید سطح مولفه زکات را در حد نظام سازی و تمدن سازی ببینیم.

جلالی به نقل از مقام معظم رهبری گفت: زکات یکی از پایه های نظام سازی اقتصادی در تمدن نوین اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه ما جنگ رسانه ای را شوخی گرفته ایم گفت: در حالی که آمریکا قبل از حمله به عراق بازی رایانه ای را ساخت. دشمن با ابزارهای فرهنگ ساز، تفکر خود را غالب می کند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: رهبری به ما ماموریت تبیین داده اند لذا باید این جهاد را روایت کرد.

وی تاکید کرد: گفتمان دولت سیزدهم احیا این فرائض است و باید همه پای عملیاتی کردن آن در میدان باشیم.

وی افزود: احیا زکات برای از بین بردن فقر در استان کرمان یکی از نکات مهم است که فرمانداران در این زمینه نقش مهم و اصلی را دارند.

دبیر شوای زکات کرمان: سال گذشته ۱۰۵ میلیارد تومان زکات در استان کرمان جمع آوری شده است

دبیر شورای زکات استان کرمان گفت: هزار و ۸۶ روستای پرداخت کننده زکات در استان کرمان طی سال گذشته بیش از ۱۰۵ میلیارد تومان زکات پرداخت کرده اند.

ناصر عسکری نژاد ادامه داد: ۱۳ میلیارد تومان از زکات پرداخت شده زکات واجب و ۸۴۰ میلیارد تومان زکات مستحب و مابقی فطریه، کفارات و ... بوده که در تامین جهیزیه، درمان، مسکن و معیشت نیازمندان و پروژه های عام المنفعه هزینه شده است.

وی ادامه داد: همایش زکات در راستای جریان سازی و تبلیغ زکات از سال ۱۳۹۶ توسط کمیته امداد کشور برگزار می شود.

وی اظهار داشت: کرمان به عنوان پنجمین استان برگزارکننده همایش است و امیدواریم خروجی این برنامه در جریان سازی و تبیین امر مهم زکات موثر باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: شورای زکات استان کرمان در سال گذشته علی رغم مشکلات خشکسالی، کرونا و و موانع اقتصادی نسبت به سال قبل از آن ۵۰ درصد افزایش جذب زکات را داشته است.

عسکری نژاد بیان کرد: شفاف سازی و بیان خدماتی که در راستای کمک به محرومین از محل زکات انجام شده در دستور کار ماست و رشد ۵۰ درصدی جمع آوری زکات نشان دهنده تاثیر این فعالیت هاست.

وی تصریح کرد: اینکه بتوانیم کار مردم را به خود مردم واگذار کنیم از توصیه های مقام معظم رهبری است و در دستور کار ما قرار دارد و تلاش می کنیم با ترویج زکات از مستمندان دستگیری کنیم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس: جنگ اقتصادی کاملا هدفمند است 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه های اقتصادی شاهد شرایط جنگ اقتصادی کاملا هدفمند از سوی دشمن هستیم گفت: ما می توانیم در توانمندسازی اقتصاد از درون کار کنیم.

محمدرضا پورابراهیمی افزود: دشمن درصدد تسلیم کردن جمهوری اسلامی در مقابل خواسته های نامشروع خود است.

وی ادامه داد: هدف دوم دشمن نابودی نظام اسلامی است اما به دلیل توانمندی های ظرفیت های اقتصادی نظام به اهداف خود نرسید.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما به دلیل عدم اتکا به توانمندی های داخلی هزینه های قابل توجهی در مسائل اجتماعی و اقتصادی کشور در سال های گذشته پرداختیم.

وی با بیان اینکه در مقابل دشمن با دست پر حرکت کنیم و در صحنه ها حضور یابیم گفت: باید عقبه جریان اقتصادی کشور را تقویت کنیم و فرمایش مقام معظم رهبری برای خنثی سازی تحریم را عملی کنیم و این مهم، چیزی جز تقویت جریان های اقتصادی داخلی نیست.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: چند مسئله در دستور کار قرار دارد که با روی کار آمدن دولت سیزدهم که فضا را برای ایجاد تحولات ساختاری فراهم کرده است.
وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم و اساسی، بودجه ریزی در نظام اقتصادی است تصریح کرد: ناترازی بودجه آثار سنگینی در اقتصاد کشور داشته که یکی از مهم ترین موضوعات ما امروز ساماندهی وضعیت بودجه ریزی و برطرف کردن این ناترازی است. 

دکتر پورابراهیمی دومین موضوع را ناترازی نظام بانکی عنوان و تصریح کرد: مطالبه مردم این است تورم در اقتصاد کشور متوقف شود و اگر خاموش نمی شود دور آن کندتر و در نهایت شرایطی ایجاد شود که تورم کنترل شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر توانمندسازی داخلی را به سرانجام برسانیم به شاخص های تولید و استانداردهای این حوزه می رسیم و آن زمان نظامات اقتصادی اقتصاد اسلامی مانند زکات کارکردهای خود را در بازتوزیع منابع مشخص می کند که این مهم می طلبد در کشور تولید داشته باشیم.

وی با اشاره به مثبت شدن تراز تجاری کشور در ماه های اخیر گفت: نرخ رشد نقدینگی در اقتصاد کشور به تدریج در حال کاهش است که مسئله مثتبی است زیرا یکی از علامت های ایجاد تورم در کشور حجم نقدینگی است.
پورابراهیمی با تاکید بر لزوم هوشمند بودن مسئولان کشور تاکید کرد: جلسات مهمی با تیم مذاکره کننده هسته ای برگزار شد.

وی تصریح کرد: اعلام می کنم اگر در هفته های آینده خبرهایی مربوط به رفع تحریم ها اعلام شد و اینکه تیم ما در شورای عالی امنیت ملی برنامه ریزی کرده و اقداماتی انجام دادند، نباید جمهوری اسلامی و دولت و مجلس سر سوزنی از رویکرد توانمندسازی داخلی کشور فاصله بگیرند.

پورابراهیمی تصریح کرد: این برای ما دام است که دوباره تمام تمرکز را بر نگاه بیرونی بگذاریم و دوباره منابع کشور را به فروش نفت گره بزنیم که پاشنه آشیل اقتصاد ایران شده است.
نماینده کرمان و راور در مجلس گفت: از گشایش های اقتصادی که قرار است طی هفته های آینده محقق شود استقبال می کنیم.

وی افزود: ما درصدد تحریم نیستیم اما اگر به دوره قبل از تحریم برگردیم و کشور را وابسته به قبل کنیم نیز اشتباه است.

وی ادامه داد: مجلس اجازه نمی دهد و دولت این را قبول ندارد و تاکید داریم باید فصل جدیدی در اقتصاد دنبال کنیم.

برچسب‌ها کرمان کمیته امداد امام خمینی قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان کمیته امداد امام خمینی قاسم سلیمانی کرمان کمیته امداد امام خمینی قاسم سلیمانی میلیارد تومان زکات مجلس شورای اسلامی کمیته امداد کشور استقلال اقتصادی استان کرمان گفت استاندار کرمان استان کرمان استقلال سیاسی زکات به عنوان زکات پرداخت جریان سازی شورای زکات سال گذشته جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۵۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی

ایسنا/کرمان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: یکی از جشنواره‌های موثر وزارت میراث، جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و کرمان بعد از یزد و قزوین سومین استان میزبان این جشنواره است.

سعید شاهرخی ظهر امروز هشتم اردیبهشت ماه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه با تشریح همکاری اتاق بازرگانی با میراث فرهنگی و گردشگری استان و در ادامه با اشاره به راه‌اندازی دبیرخانه رویداد کرمان ۱۴۰۴ در اتاق بازرگانی افزود: اتاق بازرگانی یکی از مهمترین نهادها برای تحقق شعار امسال است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: یکی از جشنواره‌های موثر وزارت میراث، جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و کرمان بعد از یزد و قزوین سومین استان میزبان این جشنواره است.

وی با اشاره به رقابت کرمان و فارس برای میزبانی از سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی عنوان کرد: برای انتخاب میزبان ۲۵ شاخص مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت قرعه به نام کرمان افتاد. گفتنی است که نقش اتاق بازرگانی استان در انتخاب کرمان به عنوان میزبان بسیار موثر بوده است.

شاهرخی گفت: از دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه جاری جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کلید خواهد خورد و احتمالا آبان ماه اختتامیه آن برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همه مفاخر علمی، هنری، موسیقی و رسانه‌ای کشور برای معرفی کرمان بسیج می‌شوند و همه شهرستان‌های استان میزبان این گروه‌ها برای اجرای رویدادها خواهند بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: همایش بین المللی راه ابریشم در کرمان و کنگره ملی تاریخ معماری و شهرسازی ایران در بم، سمینار باستان شناسان ایران در جیرفت و اختتامیه رویداد کتیبه سرباز و رویداد چوگان از جمله رویدادهایی است که امسال در استان کرمان برگزار خواهند شد.

وی با اشاره به وجود حدود ۴۰۰۰ اثر تاریخی استان کرمان در موزه ملی تصریح کرد: امسال اشیاء و عناصر تاریخی استان کرمان که در موزه ملی نگهداری می‌شوند با نظر و انتخاب کارشناسان به استان کرمان منتقل می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود