Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@08:15:52 GMT

مدیران مسؤول مراقب اعمال ماده 16 باشند

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۸۵۹۷۴

مدیران مسؤول مراقب اعمال ماده 16 باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی اکسیر مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌ای هرمزگان امروز در یک نشست خبری اظهار کرد: مطابق ماده 16 از قانون مطبوعات، عدم انتشار منظم نشریه در یک سال اگر بدون عذر موجه و به تشخیص هیات نظارت باشد، موجب لغو پروانه انتشارخواهد بود.

وی افزود: صاحب امتیاز موظف است ظرف 6 ماه پس از صدور پروانه، نشریه مربوطه را منتشر کند و در غیر این صورت با یک بار اخطار کتبی‌ و دادن فرصت 15 روز دیگر در صورت عدم عذر موجه اعتبار پروانه از بین می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل خانه مطبوعات هرمزگان با بیان این که متاسفانه در سال گذشته مجوز برخی از نشریات هرمزگان باطل شد و امکان اعمال ماده 16 در سالجاری برای رسانه های غیرفعال وجود دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۶۵ مجوز فعال مطبوعات و پایگاه‌های خبری  در استان وجود دارد که ۸ مجوز روزنامه، ۲۵ هفته نامه، ۶۲ هفته نامه و 7 ماهنامه را شامل می شود.

اکسیر همچنین عنوان داشت: ۸۲ پایگاه خبری الکترونیک برخط در استان مجوز فعالیت دارند و تلاش می کنیم زمینه رشد و شکوفایی رسانه‌های نوپا را فراهم کنیم.

وی از نبود نشریات و مجلات تخصصی در استان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه استان هرمزگان تاکنون نتوانسته مجوزی برای موسسات مطبوعاتی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشد.

 مدیرعامل خانه مطبوعات هرمزگان همچنین گفت: بر اساس اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۱۷۵۷ زن مدیریت رسانه‌ها را در کشور بر عهده دارند که ۱۹ درصد مجموع مجوزها را شامل می شود و در این بین در سالهای اخیر بانوان هرمزگان توانسته‌اند با کسب مجوز زمینه اشتغال افراد علاقمند به حوزه رسانه را فراهم کنند.

اکسیر تأکید کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی بسیاری از هفته نامه‌های محلی، روزنامه‌ها و نمایندگی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری از دفترکار مناسب جهت فعالیت برخوردار نیستند که با همکاری تشکل‌های صنفی قصد داریم بزودی طرح احداث مجتمع مطبوعاتی را آغاز کنیم.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های هرمزگان در پایان از برگزاری جشن روز خبرنگار در بندر عباس خبر داد و گفت: به دلیل برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم این مراسم با تاخیر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 3728

منبع: فارس

کلیدواژه: علی اکسیر مدیرعامل خانه مطبوعات هرمزگان جشن روز خبرنگار مدیرعامل خانه مطبوعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۵۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاشیه مجدد در نشست خبری تن هاخ؛ محرومیت سه رسانه از طرح پرسش

اریک تن هاخ ژورنالیست‌های منتقدش را بایکوت کرده است. 

طرفداری | اریک تن هاخ نمی‌خواهد دستاوردهاش در منچستریونایتد زیر سوال برود. 

به گزارش دیلی میل؛ نشست خبری امروز اریک تن هاخ باز هم با حاشیه‌هایی همراه شد. در حالی که سرمربی منچستریونایتد برای صحبت در مورد دیدار با برنلی در کارینگتون حضور یافته بود، مرد هلندی از طرح پرسش خبرنگاران منچستر ایونینگ نیوز، سان و دیلی میرر جلوگیری کرد. روز گذشته نیز تلگراف گزارش داد تن هاخ از این که ژورنالیست‌های انگلیسی دستاورد صعود به فینال جام حذفی را شرم‌آور خطاب قرار داده‌اند، ناراحت است. او در ماه دسامبر نیز چهار خبرنگار را از نشست خبری خود محروم کرده بود. تن هاخ پیش از بازی با شفیلد گفته بود:

صعود به فینال جام حذفی همین الان هم یک دستاورد بزرگ است و نشان می‌دهد ما موفق بوده‌ایم. به همین خاطر است که من به عنوان سرمربی طی 10 سال اخیر موفق بوده‌ام. من همیشه نهایت پتانسیل اسکوادم را شکوفا می‌کنم.

منچستریونایتد که با 53 امتیاز در رتبه ششم قرار گرفته، فردا در چارچوب مسابقات لیگ برتر میزبان برنلی خواهد بود. در صورتی که لیگ برتر انگلیس در کسب سهمیه پنجم لیگ قهرمانان ناکام بماند، منچستریونایتد شانس بسیار پایینی برای حضور در سطح اول مسابقات اروپایی خواهد داشت. آن‌ها روز پنجم خرداد در فینال جام حذفی به مصاف منچسترسیتی خواهند رفت و انتظار می‌رود پس از آن بازی، آینده اریک تن هاخ در اولدترافورد مشخص شود. 

خودداری اریک تن هاخ از پاسخ به پرسش خبرنگاران منتقد

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • آموزش خبرنگاران شهرستان‌های غرب گیلان
  • مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده است
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • مدیرعامل ملوان: صحبت‌های تارتار زنگ خطر بود
  • حاشیه مجدد در نشست خبری تن هاخ؛ محرومیت سه رسانه از طرح پرسش
  • جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • محدودیت‌ها به تدریج اعمال می‌شود/ برخی دستگاه‌ها فناوری مطلوبی ندارند