Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

رانندگان فعال در بخش حمل و نقل جاده ای کالا می گویند تفاوت موجود بین دستورالعمل پلیس راه و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در مورد تناژ مجاز بارگیری، موجب سردرگمی آنان در بارگیری و گاهی جریمه آنان توسط ماموران پلیس راه شده است.

به گزارش تین نیوز، به تازگی یکی از رانندگان کامیون در شبکه های اجتماعی از جریمه خود توسط ماموران پلیس راه کوه چنار- بوشهر  به دلیل اضافه تناژ و ارجاع به اداره راه و اعمال جریمه توسط این اداره خبر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این زمینه گفته که خودروی وی، کامیون تک سه محور بوده و ظرفیت تناژ در کارت خودرو نیز 40 تن قید شده است.

به گفته وی مدتی پیش با وزن 41 تن و 220 کیلو توسط ماموران پلیس راه کوه چنار - بوشهر متوقف و به او گفته می شود یک تن و 220 کیلو اضافه بار دارد و سپس به اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان کازرون ارجاع و اعمال جریمه می شود.

برگه ترخیص کامیون پس از اعمال قانون

این راننده می گوید، اعمال جریمه وی در حالی صورت گرفته که بر اساس بخشنامه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، کامیون تک سه محور تا 42 تن اجازه بارگیری دارد.

دستورالعمل سازمان راهداری

این راننده از مسئولان خواستار پیگیری مشکلات مربوط به اختلاف نظر در بین پلیس راه و سازمان راهداری شده است.

به گزارش تین نیوز، این اظهارات در حالی مطرح شده که رانندگان کامیون می گویند: ناهماهنگی بین پلیس راه و ادارات راهداری مشکلی است که نه تنها موجب سردرگمی آنان شده بلکه جریمه و خسارت مالی آنان را نیز به دنبال داشته است.

به گفته آنان در صورتی که امکان بارگیری کامیون ها بر اساس بخشنامه سازمان راهداری و حمل و  نقل جاده ای فراهم نباشد و آنان مجبور به رعایت ضوابط پلیس راه باشند، کاهش تناژ بارگیری باید با افزایش کرایه ها جبران شود.

محمد اتحادی یکی از فعالان بخش حمل و نقل جاده ای معتقد است مشکلاتی که برای ظرفیت های ناوگان پیش آمده، مصداق دعوا و اختلاف دفاتر اسناد رسمی و راهور در مورد برگه سبز و ثبت سند در محضر است که  بعد از کش و قوس های فراوان مشکل حل شد.

وی افزود: بر اساس بخشنامه سازمان راهداری به جهت بهره وری بیشتر از ناوگان حمل بار تا 44 تن آزاد اعلام شده است.

وی عنوان کرد: نکته جالب این است که همه پلیس راهای کشور در زمینه تناژ عملکرد یکسانی نداشته و بعضی استان ها طبق کارت، بعضی استان ها طبق بخشنامه راهداری کشور اعمال قانون می کنند.

او با بیان این که در بعضی استان ها حمل بار تا 64 تن و57 تن  بدون کنترل و نظارت صورت می گیرد، گفت: باید در نظر داشت برخی کشنده های وارداتی (اغلب چینی)، سنگین هستند و وزنشان زیاد است به خصوص تانکرهای قیر، در این زمینه حداقل باید کرایه ها بیشتر باشد تا 22 تن بارگیری به صرفه شود.

دستور یکی از ادارات استانی در مورد تناژ مجاز آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: حمل و نقل جاده ای پلیس راه حمل و نقل تین شبکه های اجتماعی خودرو بخشنامه سازمان راهداری بارگیری کامیون بخش حمل و نقل قانون کنترل و نظارت پلیس راه حمل و نقل جاده ای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تناژ بار تناژ حمل بار پلیس راه کشور تناژ بارگیری تناژ حمل کالا تناژ مجاز تناژ بالا اضافه تناژ وسایل نقلیه باری اضافه تناژ کامیون تناژ مجاز حمل بار کارت خودرو حمل و نقل جاده ای سازمان راهداری راهداری و حمل پلیس راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۶۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی قطعی ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز در کشور طی یک سال گذشته

صباغ زاده مدیر کل دفتر نگهداری علائم و تجهیزات و توسعه سازمان حمل و نقل جاده ای وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه  سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سال ۱۴۰۲، ۷۲۵ نقطه پرتصادف را اصلاح کرد گفت: این نقاط  را مجموعه پلیس راه در استان صورت جلسه کرده و  کمیسیون ایمنی راه های کشور به عنوان نهاد راهبر ایمنی راه‌ها در سال‌های گذشته دستورالعمل‌ هایی را تهیه کرده بودند. دستگاه‌هایی که در شناسایی نقاط حادثه خیز دخیل هستند مصوب و به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای  شناسایی و رفع آن ابلاغ کردند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱،  ۸۸۷ نقطه پرتصادف در سطح کشور شناسایی و اولویت بندی شد و  با پیگیری وزیر راه و شهرسازی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ظرف ۲ سال این ۸۸۷ نقطه را اصلاح کرد.

او بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از  ۸۸۷ نقطه، ۴۱۲ نقطه را اصلاح و بر اساس بررسی‌هایی که انجام شد عملیات اصلاحی انجام گرفت.

صباغ زاده توضیح داد: خارج از ۴۱۲ نقطه ما تعدادی پروژه‌های نیمه تمام از نقاط شناسایی شده قبلی و نقاطی که تحت هر عنوانی بعنوان نقطه پرتصادف تعریف شده است در سال ۱۴۰۲ هم اصلاح کردیم که در مجموع ۷۲۵ نقطه را برطرف کردیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • شناسایی قطعی ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز در کشور طی یک سال گذشته
  • دستگیری باند قاچاقچیان احشام در دهلران
  • قتل مرد کامیون‌دار با ضربه چاقو در این محله تهران
  • قتل مرد کامیون‌دار با ضربه چاقو در خزانه
  • تمام اتباع مجاز ساماندهی می‌شوند 
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان کرمانشاه
  • ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند
  • ضرورت نظارت بر دوربین‌های راهنمایی و رانندگی
  • دستگیری ۱۲ نفر از باند قمار در گلستان/ تراکنش‌های غیر مجاز فراتر ۶۰۰ میلیارد تومان بود
  • قاتل سریالی در دام پلیس| او قربانیایش را در بزرگراه رها می‌کرد