Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین اللهی بعد از ظهر پنجشنبه در نشست با استاندار، جمعی از نمایندگان استان و اعضا هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: اربعین سال جاری با تمام توان در خدمت زوار اباعبدالله الحسین (ع) هستیم.

وی با اشاره به اینکه کرمانشاه از قدیم الایام دروازه عتبات عالیات بوده است، افزود: این توفیق فرصت ارزشمندی برای استان کرمانشاه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از نظر علم و دانش و وجود اساتید مجرب دانشگاه درجه یک کشور است، خاطرنشان کرد: بسیاری از مسائل و مشکلات نه صرفاً با پول بلکه با مدیریت و برنامه ریزی صحیح قابل رفع است.

عین اللهی با اشاره به توجه به بحث شرکت‌های دانش بنیان و شهرک‌های علم و فناوری در حوزه بهداشت و درمان که مقام معظم رهبری مطرح فرمودند، گفت: چرا باید یکی از بهترین کارخانه‌های داروسازی کشور که در کرمانشاه قرار دارد، پنج سال تعطیل باشد.

وی با بیان اینکه کشور ما از نظر تئوری بهترین دانشکده‌های داروسازی و داروسازان را دارد، افزود: در حوزه بهداشت و درمان توان بالقوه بسیاری داریم، اما متأسفانه از آن استفاده نمی‌کنیم.

مشکلات دارویی کشور تا سه ماهه آینده با طرح دارویار رفع می‌شود

عین اللهی با تاکید بر اینکه فلسفه وجودی دانشگاه‌های علوم پزشکی صرفاً محلی برای رفع نیازهای مردم در حوزه بهداشت، درمان و دارو هستند، تاکید کرد: این کشور برای پیشرفت رشد و پیشرفت نیاز به انسان‌های فداکار در عرصه خدمت دارد.

وی افزود: بسیاری از وضعیت نابسامان و کمبودهای دارویی که با آن درگیر هستیم به دلیل مدیریت ناصحیح است که با برطرف ساختن آن علاوه بر اینکه می‌توان نیاز داخل را تأمین کنیم بلکه به کشورهای دیگر نیز صادرات دارو داشته باشیم.

عین اللهی بیان کرد: اگر در مسیر بهبود وضعیت معیوب واردات داروها حرکت نکنیم حتی در تهیه ساده‌ترین داروها که سرم است همچنان با مشکل مواجه خواهیم بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اجرای طرح دارویار در کشور اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح طی ۲ و یا سه ماه آینده بسیاری از مشکلات دارویی در کشور برطرف می‌شود اما اجرای این طرح بدون ورود دانشگاه‌های علوم پزشکی به تنهایی کافی نیست.

میزان تجویز دارو در کشور ما ۲ برابر حد مجاز دنیا است

وی با تاکید بر اینکه تجویز دارو در کشور ما ۲ برابر میانگین دنیا است، تصریح کرد: میزان تجویز دارو در دنیا ۱.۵ قلم است در حالی که این رقم در کشور ما سه قلم است که این تجویز دارو منطقی نیست.

عین اللهی بومی گزینی را بهترین و مؤثرترین روش تأمین نیروهای تخصصی در هر منطقه عنوان کرد، ادامه داد: منطقی نیست در برخی از مراکز درمانی شهرستان‌های محروم این استان از جمله هرسین متخصص وجود نداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه حمایت و رفع مشکلات مناطق محروم اولویت دارد، خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مراکز درمانی خوبی مانند بیمارستان امام رضا (ع) دارد، اما میزان بهره وری از آن چندان مطلوب نیست که نیازمند توجه و بازنگری دارد.

میزان بهره وری از ظرفیت بیمارستانی تنها ۲۵ درصد است

عین اللهی گفت: یک هزار بیمارستان با ۱۵۰ هزار تخت و ۶۰۰ هزار نیروی انسانی در بخش‌های درمان و بهداشت کشور وجود دارد که متأسفانه میزان بهره وری از آنها تنها ۲۵ درصد است و برای استفاده از ۷۵ درصد ظرفیت باقی‌مانده نیازمند اصلاح و بازنگری دارد.

وی از تسویه کامل بدهی دارویی و تجهیزات دانشگاه‌های کشور در آینده نزدیک خبر داد و گفت: محل اعتبار آن از صندوق توسعه ملی تأمین شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه کرمانشاه یادآور غیور مردان و زنانی است که در دفاع مقدس شجاعانه حماسه‌های زیادی را خلق کردند عنوان کرد: کرمانشاه مهد فرهنگ بوده و بر این اساس انتظار بیشتری از مدیریت دانشگاه علوم پزشکی این استان وجود دارد تا با عملکرد انقلابی برای اقدامات و برنامه‌ها خود پیوست فرهنگی داشته باشد.

کد خبر 5566576

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری کرمانشاه وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهرام عین اللهی دارو طرح دارویار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اربعین حسینی بوشهر ویروس کرونا اربعین حسینی کرمانشاه گرگان آزادگان جنگ تحمیلی آمار کرونا اردبیل هفته دولت روز خبرنگار اربعین 1401 شیوع کرونا ایلام لیگ برتر فوتبال ایران دانشگاه علوم پزشکی تجویز دارو عین اللهی کشور ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۶۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور تا پایان سال در کرمان به بهره‌برداری می‌رسد. - اخبار استانها -

مهدی احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان یکسری مشکلات ساختاری خیلی بزرگ از سال‌های گذشته در کرمان وجود دارد، اظهار داشت: با وجود اجرای چند طرح بزرگ در کرمان، همچنان در بحث تخت‌های بیمارستانی عقب افتادگی‌های زیادی دارد.

وی با اشاره به ساخت بیمارستان 350 تخت‌خوابی امام رضا علیه السلام، بازسازی بخش‌های بیمارستان افضلی‌پور و آغاز احداث بیمارستان هزار تخت‌خوابی شهید سلیمانی به عنوان جایگزین بیمارستان شفا، گفت: با وجود همه این اقدامات هنوز عقب‌افتادگی‌هایی را در بحث تخت‌های بیمارستانی در کرمان داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه بیمارستان امام رضا علیه‌السلام بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور و یکی از بزرگترین بیمارستان‌های روانپزشکی کشور است، ادامه داد: این بیمارستان در محوطه بیمارستان افضلی‌پور در هشت بلوک و در زمینی به مساحت 2500 مترمربع در حال احداث است.

وی با اشاره به اینکه احداث این بیمارستان با 15 درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شده بود، بیان کرد: با ورود یکی از خیرین کرمانی، پیشرفت این پروژه طی یک سال گذشته به 65 درصد رسیده است و پیش‌بینی می‌شود با این سرعت پیشرفت تا پایان سال 1403 به بهره برداری برسد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه احداث بیمارستان شهید سلیمانی نیز آغاز شده است، ادامه داد: این بیمارستان در زمین‌های خالی دانشگاه دندانپزشکی و بیمارستان شفای کرمان در 12 طبقه، دو بلوک و با حدود هزار تخت‌خواب ساخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کار مطالعاتی این پروژه انجام شده و گودبرداری آن در حال انجام است، گفت: قرارداد ساخت این بیمارستان در دو فاز است که فاز اول آن اجرای اسکلت است که 40 درصد پروژه را شامل می‌شود که دو سال برای اتمام فاز اول آن پیش‌بینی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه در حوزه نیروی پرستاری نیز در کرمان کمبود داریم و نسبت به میانگین کشور خیلی عقب هستیم، افزود: برنامه مهم امسال ما جبران نیروی پرستار است که از ابتدای سال پیگیر این موضوع هستیم چرا که وقتی پرستاری خسته است شاید نتواند پاسخگویی مطلوبی به بیماران داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته امکانات و تجهیزات خوبی از طرف وزارت بهداشت و درمان به دانشگاه علوم پزشکی کرمان داده شده است، گفت: امسال هم پیگیر هستیم تا نواقص دیگر حوزه امکانات و تجهیزات علوم پزشکی کرمان را جبران کنیم.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • باانگیزه‌ترین نسخه ملی‌پوش ۳۵ ساله تقدیم پائز
  • برپایی پاویون ملی دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴
  • آخرین مهلت ثبت نام برای حضور در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴ 
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • رهبر انقلاب: کارگر باید به آینده کاریِ خود اطمینان داشته باشد |‌ در دوره‌ای مبتلا به تعطیلیِ کارخانه‌های بزرگ شدیم که ... | ویدئو
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال