Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی منصفی‌راد، رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان عصر امروز در جلسه بازآموزی و ارتقای آموزشی کارشناسان بانک خون بند ناف رویان جهاد دانشگاهی استان سمنان که با حضور مدیر دفاتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان جهاد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت درمان بیش از ۸۰ بیماری خونی و غیر خونی با استفاده از سلول‌های بنیادی وجود دارد و با این حال می توان گفت که هر بیماری که آسیب سلولی داشته باشد، از طریق سلول‌های بنیادی درمان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با وجود شرایط بحرانی شیوع کرونا در کشور، تعداد موارد ذخیره‌سازی خون بند ناف در سال جاری با رشد قابل توجهی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبه‌رو بوده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان با اشاره به فعالیت ۹ ساله نمایندگی خون بند ناف جهاد دانشگاهی در این استان، بیان کرد: این نمایندگی از سال ۱۳۹۲ تاکنون در جهاد دانشگاهی استان در حال خدمت‌رسانی است.

منصفی‌راد ادامه داد: تاکنون بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ مراجعه به این مرکز صورت گرفته و بیش از یک‌هزار نمونه از استان سمنان در بانک خون بند ناف رویان جهاد دانشگاهی ذخیره‌سازی شده است.

وی با تأکید بر اینکه خدمات ذخیره‌سازی خون بند ناف نوزادان در تمام شهرستان‌های استان سمنان ارائه می‌شود، اضافه کرد: با توجه به برخورداری نمایندگی از نیروی مجرب در زمینه ژنتیک، مهم‌ترین وظیفه این نمایندگی اطلاع‌رسانی، جمع‌آوری خون، ارتباط خوب و مستمر با جامعه و ارسال نمونه خون بند ناف خانواده‌های متقاضیان است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان خاطرنشان کرد: ارائه مشاوره پزشکی و اطلاع‌رسانی در زمینه کاربردها و مزایای سلول‌های بنیادی خون بند ناف به مراجعان و برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه فواید ذخیره‌‌سازی خون بند ناف برای مادران باردار و زوجین از مهم‌ترین اقدامات دفتر نمایندگی استان سمنان بوده است.

منصفی‌راد افزود: همچنین برگزاری جلسات توجیهی برای کارمندان ادارات دولتی و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های جمعی و پخش بروشورهای آموزشی و ارائه خدمات مشاوره حضوری در تمامی مطب‌های زنان و زایمان و مطب‌های رادیولوژی از دیگر اقدامات دفتر نمایندگی استان سمنان بوده است.

وی از امکان ارائه تسهیلات بانکی مناسب به متقاضیان ذخیره‌‌سازی خون بند ناف در استان سمنان خبر داد و گفت: کسب عناوین نمایندگی برتر در کشور در سال ۹۷، مدیر نمایندگی خون بند ناف برتر کشور در سال ۹۵، بیشترین درصد رشد نمونه‌های فریزشده در سال ۹۵ و بیشترین درصد رشد ثبت قراردادهای اینترنتی در کشور در سال ۹۸ از جمله موفقیت‌ها و عناوین کسب‌شده توسط نمایندگی خون بند ناف جهاد دانشگاهی استان سمنان در کشور است.

در این نشست که مدیران کنترل و کیفیت نمایندگی‌های خون بند ناف رویان کشور حضور داشتند، از کارشناسان و خون‌گیران نمایندگی خون بند ناف جهاد دانشگاهی استان سمنان تجلیل شد.

انتهای پیام/2568/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان ذخیره سازی خون بند ناف جهاد دانشگاهی درمان بیماری با سلول بنیادی جهاد دانشگاهی استان سمنان نمایندگی خون بند ناف سازی خون بند ناف بند ناف رویان ذخیره سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۶۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران (مرحله استانی) به منظور شرکت در نخستین دوره مسابقه ملی «سدید» را تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تمدید کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، مسابقه ملی «سدید» در 4 بخش کتاب، پایان‌نامه، مقاله و طرح‌های پژوهشی برای دانشجویان مقاطع تحصیلی مختلف در خرداد 1403 برگزار می‌شود.

برگزاری دوره "سفیر تراز جمهوری اسلامی" به همراه مسابقه شبیه سازی در دانشگاه امام صادق(ع)

در این مسابقه دانشجویان همه مقاطع تحصیلی می‌توانند معرفی کتاب، ارائه مقاله چاپ‌شده در مجلات معتبر و یا طرح‌های پژوهشی و اختراعات خود را طی مدت 3 دقیقه در حضور داوران ارائه کنند، دانشجویان مقاطع تحصیلی ارشد و دکتری هم باید از پایان‌نامه و یا رساله دکتری خود طی همین مدت دفاع کنند.

براساس آئین‌نامه این مسابقه، طرح‌های ارائه‌شده باید در زمان دانشجویی یا حداکثر دو سال پس از دانش آموختگی به پایان رسیده باشد و دارای گواهی اتمام طرح و اعلام رضایت کارفرما برای ارائه در مسابقه باشد.

دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز عالی استان تهران تا پایان اردیبهشت 1403 مهلت دارند برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع‌رسانی باشگاه کتابخوانی دانشجویان ایران به نشانی BookRc.ir مراجعه کنند و یا مشخصات خود را به پیام‌رسان ایتا و تلگرام با شناسه @ FarhangiJUT ارسال کنند.

برگزیدگان این مرحله از مسابقات علاوه‌بر دریافت جوایز نقدی و لوح تقدیر معتبر به مرحله کشوری معرفی می‌شوند.

جوایز نقدی در نظر گرفته‌شده برای برگزیدگان این مرحله از مسابقه ملی «سدید» شامل موارد ذیل است:

یک جایزه 20 میلیون ریالی برای یک نفر
دو جایزه 10 میلیون ریالی برای دو نفر
3 جایزه 5 میلیون ریالی برای سه نفر

سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی با همکاری و مشارکت دبیرخانه مسابقات جهاد دانشگاهی، معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران و جهاد دانشگاهی، اداره‌کل امور خوابگاه‌های دانشگاه تهران و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران این مسابقه ملی را در استان تهران برگزار می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی
  • برگزاری نشست‌ های بصیرتی جهاد تبیین همزمان با هفته عقیدتی در فومن
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • آبگیری کامل سد و بند‌های خاکی شهرستان گراش