Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسلم نجفی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، از آذربایجان شرقی و تبریز به عنوان یکی از قطب های مهم تولید تجهیزات پزشکی و دارو در ایران نام برد و افزود: حضور و فعالیت سه شرکت بزرگ داروسازی ایران و نیز شرکت های متعدد تولید کننده محصولات آزمایشگاهی در این استان نشان دهنده توانمندی های علمی، صنعتی و اقتصادی در حوزه پزشکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شرکت های فوق علاوه بر تولید تجهیزات و دستگاه های پیشرفته بیمارستانی، نقش پررنگی در تولید ملزومات مصرفی پزشکی باکیفیت در کشور دارند، اظهار داشت: حضور کارشناسان و متخصصین تلاشگر در دانشگاه علوم پزشکی تبریز ضمن نظارت و بازرسی های دقیق و تخصصی، با ارائه راهکارها و راهنمایی های لازم، بستر مناسبی برای سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در صنعت مهندسی پزشکی فراهم کرده است.

نجفی حضور فعال شرکت های فناور و دانش بنیان در هجدهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی تبریز را مهم خواند و ادامه داد: این حضور فعال نماد واقعی خودباوری و تلاش برای نیل به خودکفایی در تولید محصولات باکیفیت در حوزه سلامت است.

وی حضور بیش از ۱۳۰ شرکت تولیدی آذربایجان شرقی در هجدهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی تبریز را قابل توجه خواند و اضافه کرد: با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۱ توسط مقام  رهبری تحت عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرینی»، موضوع تولید داخلی و اهمیت شرکت های دانش بنیان بیشتر شده است.

نجفی ادامه داد: بر همین اساس یکی از ویژگی های مهم نمایشگاه امسال حضور پررنگ ۱۷ شرکت دانش بنیان تولیدکننده تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی است که در مراکز رشد دانشگاه علوم پزشکی تبریز مستقر هستند و محصولات خود را در نمایشگاه عرضه کرده اند.

به گفته وی این شرکت ها با تولیدات تخصصی خود در این زمینه پیشتاز بوده و رقبای جدی شرکت های خارجی هستند که ضمن اخذ مجوزهای نهایی تولید از سازمان غذا و دارو، نقش مهمی در رفع وابستگی داروئی و تجهیزاتی به خارج از کشور دارند.

به گزارش ایرنا، هجدهمین نمایشگاه بین المللی تخصصی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی با حضور شرکت‌هایی از هفت کشور خارجی در نمایشگاه بین المللی تبریز گشایش یافته است و  تا ۲۸ مرداد در سالن های پروین اعتصامی و آذربایجان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی دایر بوده و علاقه مندان می توانند از ساعت ۱۱ تا ۱۸ از این نمایشگاه دیدن کنند.

در این نمایشگاه شرکت های داخلی از استان های آذربایجان شرقی و غربی، تهران، اصفهان، فارس، کرمان، قم، البرز، گلستان، خراسان رضوی، یزد و زنجان و شرکت های خارجی از کشورهای آلمان، آمریکا، سوئیس، مالزی، هندوستان، ایتالیا و چین در قالب نمایندگی شرکت دارند.

برچسب‌ها تولید دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تولید دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز تولید دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز آذربایجان شرقی تجهیزات پزشکی دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۶۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف در محور اهر-تبریز ۹ نفر را روانه بیمارستان کرد

ایسنا/آذربایجان شرقی سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی اعلام کرد: به دنبال برخورد سواری پراید با خودرو اِل ۹۰ در جاده اهر_تبریز ۹ نفر مصدوم شدند.

وحید شادی‌نیا در خصوص جزئیات این خبر اظهار کرد: شامگاه امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت، به دنبال برخورد سواری پراید با خودرو ال ۹۰ در جاده اهر_تبریز حوالی چهار کیلومتری پس از بیلوردی، ۹ نفر مصدوم شدند.

وی افزود: پنج آمبولانس اورژانس در صحنه حادثه حضور دارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از اورژانس استان آذربایجان شرقی، وی اذعان کرد: پنج مصدوم حادثه توسط اورژانس به بیمارستان هریس و چهار مصدوم تحت مراقبت کارشناسان فوریت‌های پزشکی به بیمارستان اهر انتقال یافت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی
  • معرفی نفرات برتر مسابقات کشوری شطرنج در مراغه
  • تصادف در محور اهر-تبریز ۹ نفر را روانه بیمارستان کرد
  • جابجایی خطوط انتقال آب شرب تبریز واقع در تقاطع باسمنج
  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در نمایشگاه علوم آزمایشگاهی
  • رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در کنگره علوم آزمایشگاهی
  • روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو
  • دستاورد ۵میلیارد یورویی اکسپو ایران
  • مشکل طولانی شدن ترخیص مواد اولیه دارو برطرف می‌شود
  • بهسازی آسفالت آزادراه تبریز زنجان آغاز شد