Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@09:13:58 GMT

فرهنگ آزادگی و جانبازی قیام برای خدا است

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۸۷۰۲۲

فرهنگ آزادگی و جانبازی قیام برای خدا است

یک پیشکسوت دوران دفاع مقدس گفت: فرهنگ آزادگی، جانبازی، شهادت و ایثارگری حاوی مولفه‌های دقیقی از جمله قیام برای خدا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام احمد سالک امروز پنج‌شنبه بیست‌وهفتم مردادماه ۱۴۰۱ در آئین تجلیل از آزادگان سرافراز و خانواده‌های معظم شهدای آزاده در گلستان شهدا اظهار کرد: فرهنگ آزادگی، جانبازی، شهادت و ایثارگری حاوی نکات بسیار دقیقی است که از جمله این نکات قیام برای خدا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قیام آزادگان و ایثارگرانی که پنج و ۱۰ سال زیر شکنجه صدام بودند برای خدا بود. دلیل اینکه استان اصفهان تعداد آزاده کمتری دارد این است که تاآخرین لحظه ایستادند و جنگیدند و به شهادت رسیدند. این شهدا و آزادگان برای ملت ما فرهنگ قیام برای خدا را هدیه آوردند و پای آن ایستادند.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس تصریح کرد: آزادگان فرهنگ قیام لله را به جامعه جهانی به عنوان فرهنگ آزادگی به ارمغان آوردند که اثر آن در برخورد با سلمان رشدی تجلی می‌یابد.

وی اضافه کرد: فرهنگ آزادگان، جانبازان، شهدا، ایثارگران و خانواده آنها یعنی فرهنگ استقامت و مقاومت علی رغم هرگونه سختی و شکنجه‌ای که متحمل شدند.

سالک گفت: فرهنگ آزادگی و آزادگان این الماس‌های درخشان مملکت که برای امنیت و آسایش ما مقابل سخت‌ترین شکنجه ابوقریبی دوران ایستادند و امنیت ملت را تضمین کردند و قدرت دادند تا سردار سلیمانی در آن دوران بگوید سه ماه دیگر حکومتی از داعش روی کره زمین نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: پیام آزادگی، گسترش فرهنگ اخلاق انسانی است. زمانی که رزمندگان زیر سخت‌ترین شکنجه‌ها بودند و تشنه می‌شدند آب نمی‌خوردند و می‌گفتند آب را به رفیقم بده چرا که تشنه‌تر از من است. از این رو اخلاق آزادگان و جانبازان و شهدا برخوردار از حیا، عفت، غیرت، شجاعت، حکمت و عدالت بود.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس گفت: فرهنگ آزادگی، جانبازان و ایثارگران و شهدا یعنی فرهنگ بصیرت و اهل بصیرت شدن و در میدان دشمن بازی کردند.

وی ادامه داد: آزادگان و جانبازان که در شرایط خاص در مرکز مطهری هستند هیچ‌گاه ناشکری نمی‌کنند، کفر نمی‌گویند و استقامت و مقاومت برای خدا می‌کنند همچنین بصیر، اسلام شناس و دشمن شناس هستند.

سالک با بیان اینکه آزادگان به صدام لبیک نگفتند اما به امام لبیک گفتند، یادآور شد: فرهنگ آزادگی یعنی ولایت پذیری و تقویت بنیه‌های وحدت حول محور ولایت. اینکه رهبر معظم انقلاب یک تنه مقابل استکبار می‌ایستد با پشتوانه خانواده شهدایی است که عزیزان خود را تقدیم نظام کردند.

کد خبر 597699

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دوران اسارت سالروز بازگشت آزادگان آزادگان شهادت شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق فرهنگ آزادگی برای خدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۷۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرایی نمی شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در حاشیه مراسم تحکیم بستر ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان که صبح امروز برگزار شد، گفت: لاین کندروی شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری استانداردسازی و سبب شده که حجم سنگین بار صبحگاهی ترافیک تقلیل یابد.

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور افزود: در دو سال گذشته شهرداری تهران اقدامات خوبی را در محور آزادگان انجام داده است. در زمستان سال گذشته در محدوده بزرگراه آزادگان در منطقه ۱۶ یک لاین کندروی جدید اضافه شد و سبب شد که بار ترافیک سنگین صبح و عصرگاهی که از قبل پل رجایی تا صنیع‌خانی ایجاد می‌شد تا حدودی رفع شده و تداخل بار ترافیکی نداشته باشیم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره اجرای طرح ترافیک جدید در تهران نیز گفت:با توجه به افزایش تردد خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها باید طرح ترافیک بروزرسانی شود.

وی افزود:باید کارگروه مشترکی، مابین پلیس و شهرداری تشکیل شود تا به نظر واحدی درباره تغییرات طرح ترافیک برسیم.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح ترافیک جدید نیاز به اقدامات کارشناسی دارد گفت:طرح ترافیک جدید امسال اجرایی نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرایی نمی شود
  • خبر مهم درباره اجرای طرح ترافیک جدید
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌شود
  • ملوان-سایپا، به یاد دوران پرستاره! (عکس)
  • نتانیاهو از قیام دانشجویان آمریکا شوکه شده است
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • دومین کنگره شهدا در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست