Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم از تولید ۱۹۵۰۰ تن کود سولفات پتاسیم گرانوله و پودری مورد نیاز کشور طی سال های اخیر خبر داد.

حسین زند مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم امروز بیست و هفتم مردادماه در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، از تولید ۱۹۵۰۰ تن کود سولفات پتاسیم گرانوله و پودری مورد نیاز کشور طی سال های اخیر خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 زند بیان کرد: در راستای اجرای سیاست های خودکفایی کشور در بخش کشاورزی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی کود های شیمیایی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی طی قرارداد با تولید کنندگان داخلی، کود های شیمیایی مورد نیاز کشور تامین می شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم اقدامات انجام شده طی سال های اخیر در تولید و خودکفایی کود های فسفاته و پتاسه را کم سابقه و بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: با برنامه ریزی ها و اقدامات بعمل آمده از سال ۹۷ تاکنون مقدار ۱۷۹۰۰ تن کود های سولفات پتاسیم گرانوله و پودری از محل قرارداد های منعقده واحد های تولید کننده در استان قم تولید و در سطح کشور توزیع شده است.

 زند درباره تامین و تدارک کودهای پتاسیمی مورد نیاز کشور از محل تولیدکنندگان داخلی اظهار کرد: در سال جاری قرارداد تولید مقدار ۳۰۰۰ تن کود های پتاسه با تولید کنندگان کود های شیمیایی داخل استان جهت تامین نیاز کشور منعقد شده است که از محل آن تاکنون مقدار ۱۴۰۰ تن تولید و توزیع شده است و مابقی آن نیز طی برنامه زمانبندی شده به انجام خواهد رسید.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه قم کود کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مورد نیاز کشور سولفات پتاسیم استان قم تن کود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۷۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهادکشاورزی در حاشیه بازدیدی که از شرکت دامداران شهرستان نیشابور با اشاره به  استفاده از  بقایای بخش کشاورزی و حتی خانگی در کارخانجاتی تبدیل به خوراک دام گفت:پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است و اکنون جنگ علوفه بصورت نرم در کنار جنگ آب شروع شده است و کشت گیاهان کم آب طلب مانند سورگوم بجای ذرت علوفه‌ای اهمیتی بالاتر از بقایا وبازماند‌های این بخش دارد.

سید احمد رضا سید علیان افزود: در کشور ۸ سایت تبدیل بقایا به خوراک دام وجود دارد که مجموعه نیشابور تنها کارخانه شرق کشور است.

 معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور درهم دراین بازدید با بیان اینکه شهرستان نیشابور از شهرستان‌های پیشرو در زمینه دام در خراسان رضوی است گفت: این شهرستان با بیش از ۶۱ هزار راس دام سنگین و تولید شیری حدود ۲۶ هزار تن در سال در استان در رتبه اول و در تولید گوشت با ۷ هزار و ۵۰۰ تن در سال، رتبه دوم استانی را دارد.

علی مبارکی افزود: در بخش کشاورزی بیش از ۳۰ درصد بقایا داریم و قسمت عمده آن یا سوزانده ویا به دور ریخته می‌شود که باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی می‌شود و از طرفی نیاز شدید به واردات نهاده‌های خام دامی از خارج کشور صدور مجوز‌ها و تسهیلات لازم برای بازگرداندن این پسماند‌ها به چرخه خوراک دامضروری است.

وی گفت: شرکت تعاونی دامداران با داشتن زنجیره‌ای کامل از شیر خام، کارخانه تولید خوراک دام و تاسیس کارخانه تولید خوراک دام از بقایا و پسماند‌های بخش کشاورزی و ارائه مشاوره‌های آموزشی به دامداران، از شرکت‌های نمونه کشوری و استانی در شهرستان می‌باشد.

دیگر خبرها

  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
  • جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف
  • دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است