Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک پیشکسوت دوران دفاع مقدس گفت: فرهنگ آزادی، جانبازی، شهادت و ایثارگری حاوی مولفه‌های دقیقی از جمله قیام برای خدا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام احمد سالک امروز پنج‌شنبه بیست‌وهفتم مردادماه ۱۴۰۱ در آئین تجلیل از آزادگان سرافراز و خانواده‌های معظم شهدای آزاده در گلستان شهدا اظهار کرد: فرهنگ آزادگی، جانبازی، شهادت و ایثارگری حاوی نکات بسیار دقیقی است که از جمله این نکات قیام برای خدا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قیام آزادگان و ایثارگرانی که پنج و ۱۰ سال زیر شکنجه صدام بودند برای خدا بود. دلیل اینکه استان اصفهان تعداد آزاده کمتری دارد این است که تا آخرین لحظه ایستادند و جنگیدند و به شهادت رسیدند. این شهدا و آزادگان برای ملت ما فرهنگ قیام برای خدا را هدیه آوردند و پای آن ایستادند.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس تصریح کرد: آزادگان فرهنگ قیام برای خدا را به جامعه جهانی به عنوان فرهنگ آزادگی به ارمغان آوردند که اثر آن در برخورد با سلمان رشدی تجلی می‌یابد.

وی اضافه کرد: فرهنگ آزادگان، جانبازان، شهدا، ایثارگران و خانواده آنها یعنی فرهنگ استقامت و مقاومت علی رغم هرگونه سختی و شکنجه‌ای که متحمل شدند.

سالک گفت: فرهنگ آزادگی و آزادگان این الماس‌های درخشان مملکت که برای امنیت و آسایش ما مقابل سخت‌ترین شکنجه ابوقریبی دوران ایستادند و امنیت ملت را تضمین کردند و قدرت دادند تا سردار سلیمانی در آن دوران بگوید سه ماه دیگر حکومتی از داعش روی کره زمین نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: پیام آزادگی، گسترش فرهنگ اخلاق انسانی است. زمانی که رزمندگان زیر سخت‌ترین شکنجه‌ها بودند و تشنه می‌شدند آب نمی‌خوردند و می‌گفتند آب را به رفیقم بده چرا که تشنه‌تر از من است. از این رو اخلاق آزادگان و جانبازان و شهدا برخوردار از حیا، عفت، غیرت، شجاعت، حکمت و عدالت بود.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس گفت: فرهنگ آزادگی، جانبازان و ایثارگران و شهدا یعنی فرهنگ بصیرت و اهل بصیرت شدن و در میدان دشمن بازی کردند.

وی ادامه داد: آزادگان و جانبازان که در شرایط خاص در مرکز مطهری هستند هیچ‌گاه ناشکری نمی‌کنند، کفر نمی‌گویند و استقامت و مقاومت برای خدا می‌کنند همچنین بصیر، اسلام شناس و دشمن شناس هستند.

سالک با بیان اینکه آزادگان به صدام لبیک نگفتند اما به امام لبیک گفتند، یادآور شد: فرهنگ آزادگی یعنی ولایت پذیری و تقویت بنیه‌های وحدت حول محور ولایت. اینکه رهبر معظم انقلاب یک تنه مقابل استکبار می‌ایستد با پشتوانه خانواده شهدایی است که عزیزان خود را تقدیم نظام کردند.

کد خبر 597699

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دوران اسارت سالروز بازگشت آزادگان آزادگان شهادت شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق قیام برای خدا فرهنگ آزادگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۷۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر پژمان بختیاری نیا به خبرنگار ما گفت: تغییرات جمعیت یک پدیده اجتماعی مهم است که تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله باروری، مرگ و میر، مهاجرت، و تغییرات اجتماعی و اقتصادی قرار می‌گیرد. این تغییرات می‌توانند به شکل افزایش یا کاهش جمعیت، تغییر در ساختار سنی جمعیت و تأثیر بر اقتصاد و جامعه منجر شوند.


وی افزود: کشور ما در موضوع جمعیت در موقعیت حساسی است و با بسته شدن پنجره جمعیتی وارد بحران خواهیم شد، اکنون دو سوم جامعه در رده سنی ۱۵ تا ۶۴ سال هستند و در واقع ۷۰ درصد جامعه در این رده سنی قرار دارند و به همین منظور ما باید به ساختار سنی توجه کنیم، زیرا در مرحله پنجره جمعیتی همه مشکلات متخصصان و پژوهشگران بحث توانمندسازی جوانان است و از این روش جهش توسعه‌ای را خواهیم داد.


دکتر بختیاری نیا ادامه داد: در تدوین قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به ۲۱ مانع فرزندآوری مورد توجه قرار دارد که عبارتند از؛   تاخیر در ازدواج جوانان، کاهش سن ازدواج، الگوی مسکن، مشکلات اقتصادی و هزینه فرزندپروری، اشتغال و نگرانی آتیه زنان، اشتغال پدران خانواده، هزینه دوران باداری و شیردهی، هزینه‌های ناباروری، عقیم‌سازی و استفاده بی‌رویه از اقلام پیشگیری، ترس از فرزند معلول، قبح‌زدایی از سقط جنین، نگهداری از تربیت و آینده فرزندان و ضعف خدمات اجتماعی مادر و کودک از جمله این موانع است.


رئیس مرکز بهداشت خوزستان اضافه کرد: همان طور که سیاست‌های تحدید جمعیت در دهه ۶۰ برپایه تغییر نگرش‌ها، هنجار‌ها و ارزش‌ها بود، امروز نیز برای مهندسی معکوس این مساله هیچ راهی جز از مسیر ایجاد تغییر در نگرش‌ها و ارزش‌ها وجود ندارد. سیاست‌گذاری جمعیتی نوعی سیاست‌گذاری اجتماعی است و باید در این چارچوب حرکت کند و از الزامات آن، توجه به بستر‌های فرهنگی است. تمرکز بر روی تغییرات فرهنگی، مدیریت انتقال زمان و استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کمک‌کننده در فرزندآوری از دیگر موارد در این زمینه هستند.


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز می‌گوید: در واقع در کنار حل مشکلات اقتصادی کشور، باید برای تغییر انگاره‌های غلط نقش بسته در اذهان جامعه درباره جمعیت و فرزندآوری، کار فرهنگی را در اولویت قرار دهد تا زنان و مادران بتوانند در کنار فعالیت‌های اجتماعی، نقش مادری خود را با کمترین دغدغه دنبال کنند.


وی گفت: در بخش فرهنگی فردگرایی گفتمان غالب است. آزادی‌های فردی، تغییر ارزش‌ها و هنجار‌های فردی و به طور کلی سبک زندگی از مولفه‌هایی هستند که سبب افزایش سن ازدواج شده‌اند، در حقیقت شاهد تغییر سبک زندگی هستیم که این موارد به طور قطع در افزایش سن ازدواج اثرگذار هستند و در نتیجه سن باروری نیز افزایش می‌یابد. توجه به عقاید، اخلاق، خرده فرهنگ‌ها و زیست بوم از اصول پرداختن به کار‌های فرهنگی است.

دکتر بختیاری نیا افزود: حمایت از ازدواج جوانان و فرزندآوری آنها، ارزشمند کردن فرزندآوری توسط عوامل فرهنگ‌ساز، رسانه‌ها و رفع موانع و مشکلات خانواده‌ها در این مسیر که عمدتاً در قانون جوانی جمعیت مورد توجه هستند می‌توانند ما را از این بحران عبور دهند، اما لازم است بدانیم مهمترین موضوع فرهنگ‌سازی و الگوسازی است که آحاد مردم و گروه‌های اجتماعی باید به آن توجه کنند.


وی تاکید کرد: مساله جوانی جمعیت از برنامه‌های محوری وزارت بهداشت است و فرزندان سرمایه‌های ارزشمند جامعه و خانواده هستند.

دیگر خبرها

  • غیرت؛ دگرگونی عقلانی
  • ملوان-سایپا، به یاد دوران پرستاره! (عکس)
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور
  • نتانیاهو از قیام دانشجویان آمریکا شوکه شده است
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • ۱۵ کشور قدرتمند جهان اسلام بر اساس مولفه های نظامی و اقتصادی
  • دومین کنگره شهدا در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست