Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@13:24:50 GMT

ذوب‌آهن برای اولین بار از برنامه تولید خود جلوتر است

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۸۷۵۵۱

ذوب‌آهن برای اولین بار از برنامه تولید خود جلوتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب‌آهن اصفهان، ایرج رخصتی مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان در جلسه با ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی «شستا» اظهار داشت: این مجتمع عظیم صنعتی برای اولین بار در تاریخ بهره‌برداری از برنامه تولید خود پیش است و امیدواریم با این روند برنامه تولید امسال محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ذوب‌آهن در سال گذشته، رکورد جدیدی در تولید سالانه خود ثبت کرد، افزود: تولید محصولات خاص و با ارزش افزوده بالا، اولویت اصلی ذوب‌آهن اصفهان است و در این راستا طی ۶ ماه گذشته ۱۲ محصول جدید تولید شده است.
رخصتی بیان کرد: این مجتمع عظیم صنعتی در مسیر رشد و بالندگی قرار دارد و از بالاترین تکنولوژی در صنعت فولاد بهره‌مند است، به همین دلیل با حمایت بیشتر می‌تواند به جایگاه واقعی خود در صنعت فولاد کشور برسد.

همچنین ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی «شستا»، در این دیدار  اظهار داشت: ذوب‌آهن اصفهان، فضای مقدسی دارد؛ چرا که آکنده از عطر شهادت و ایثار و همچنین فرهنگ کارگری این شرکت از قداست والایی برخوردار است.

وی افزود: ذوب‌آهن اصفهان از استوانه‌های صنعت کشور است و امروز با نیم قرن تجربه و با پشتوانه مهارت و دانش کارکنان شایسته خود باید با رویکرد دانش‌بنیان به سمت توسعه‌های اساسی برود تا در گام دوم انقلاب با هدف و استراتژی مشخص، مسیر پیشرفت و بالندگی را بپیماید .  

بازیان با اشاره به تلاش ذوب‌آهن برای تولید محصولات خاص و با ارزش افزده بالا گفت:  محصولات تولیدی ذوب‌آهن برای کشور اهمیت بسیاری دارد از جمله ریل که یک محصولات استراتژیک است؛ همچنین محصولات ساختمانی جدید این شرکت می تواند سرعت ساخت و ایمنی ساختمان را افزایش دهد و در کاهش قیمت تمام شده آن نیز مؤثر است.

مدیرعامل هلدینگ شستا توسعه کشور را در گرو رشد صنعت از جمله صنایع فولادی دانست و بیان کرد: توسعه ذوب‌آهن و افزایش تولید آن، در پیشرفت پروژه‌های عمرانی اثربخش است و فعالیت این شرکت سایر بخش‌ها از جمله معادن کشور به ویژه معادن زغال سنگ را فعالتر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هلدینگ شستا رویکرد هم‌افزایی را نه تنها در شرکت‌های تابعه خود بلکه در کل کشور پیگیری می‌کند و به همین دلیل با این رویکرد تلاش می‌شود حمایت لازم از ذوب‌آهن جهت توسعه و بالندگی بیشتر صورت پذیرد.

امیر حسین نادری مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدرتأمین نیز در این دیدار گفت : سرمایه اصلی ذوب‌آهن اصفهان، تلاشگرانی است که با روحیه ایثارگری برای حفظ تولید این شرکت جهاد می‌کنند؛ به گونه‌ای که این شرکت در شرایط تحریم و با وجود بحران آب، از برنامه تولید پیش است .  

وی با اشاره به پروژه بازسازی باتری شماره ۲ این شرکت گفت: در راستای هم‌افزایی، درصدد هستیم زغال سنگ مورد نیاز این مجتمع عظیم صنعتی تامین شود که این امر هم در تولید و هم در حاشیه سود این شرکت تاثیر بسیاری دارد.

انتهای پیام/۶۳۱۲۸/آ

منبع: فارس

کلیدواژه: ذوب آهن شستا فولاد میلگرد ذوب آهن اصفهان برنامه تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۷۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید عادلی، رایزن بازرگانی ایران در چین امروز در همایش معرفی فرصت‌های حضور در نمایشگاه بین‌المللی واردات چین که در حاشیه ایران اکسپو برگزار شد، اظهار کرد: باید موقعیت بازار چین را بشناسیم، کالاهای مورد نیاز چینی‌ها را بررسی و بعد اقدام به صادرات کالا کنیم. چینی‌ها به دنبال کالاهای باکیفیت هستند و توجه به این موضوع موجب رونق صادرات به این کشور می‌شود.

رایزن بازرگانی ایران در چین افزود: چین در ۴۰ سال گذشته تولید ناخالص داخلی خود را ۳۶ برابر افزایش داده است. چینی‌ها با سیاست درهای باز، به رشد خوبی در تجارت رسیده‌اند؛ به طوری که چین در ۲۰۲۳ رتبه اول صادرات جهان و رتبه پنجم خدمات را کسب کرده است.

به گفته وی، روسیه و چین رکورد ۲۴۰ میلیارد دلار در کل تجارت را داشته‌اند. عمده محصولات وارداتی چین کشاورزی، نفتی، دارویی و عمده محصولات صادراتی آن محصولات مکانیکی و الکتریکی است.

عادلی با بیان اینکه کل صادرات غیرنفتی تصریح کرد: ایران سال گذشته ۴۹ میلیارد دلار بوده که ۱۴ میلیارد دلار صادرات به چین انجام شده و ۱۸ میلیارد دلار هم واردات از این کشور بوده است، بنابراین چین اولین کشور مقصد صادراتی ایران و رتبه بعد صادرات کشور ما متعلق به عراق است. چین یک بازار واحد و یکپارچه نیست و مجموعه‌ای از بازارها با ویژگی‌های جمعیتی مختلف است.

کد خبر 6094263 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴
  • «طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش» جایگزین ۱۷ طرح پتروشیمی شدند
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • ورود مارگارین به تولید محصولات پرتقاضا و پرمصرف
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان
  • بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • تلاشگران ذوب آهن اصفهان مغز متفکر برای جهش تولید هستند