Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در دیدار اعضای فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی که امروز (پنجشنبه) برگزار شد، تنوع اقوام و مذاهب در کشور را یک مزیت و فرصت برای جمهوری اسلامی دانست و گفت: توجه به این فرصت و مزیت ارزشمند قطعاً موجب رشد و ارتقای کشور خواهد شد.

وی افزود: تقدیم ۱۱ هزار شهید اهل سنت در دوران دفاع مقدس نشان می‌دهد که اهل سنت ما متدین و دلداده به انقلاب اسلامی هستند و همه ما نسبت به رفع دغدغه‌ها و مشکلات آنها وظیفه داریم و احساس مسئولیت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌جمهور رفع محرومیت از همه نقاط کشور را وظیفه دولت و مجلس عنوان کرد و گفت: تفاوتی نمی‌کند که این محرومیت در کدام نقطه از کشور و با چه ترکیب قومیتی و مذهبی باشد. دولت مردمی محرومیت را نمی‌پسندد و برای اجرای عدالت و رفع محرومیت از همه مناطق محروم کشور تلاش می‌کند.

رئیسی در ادامه با اشاره به مطالب مطرح شده از سوی برخی نمایندگان درباره مشکل بیکاری و مسکن برخی مناطق کشور، گفت: رفع بیکاری و ایجاد اشتغال برای دولت اولویت است. در این راستا ضروری است تمام تلاش ما معطوف به امیدوار کردن مردم به داشته‌های بسیار ارزشمند کشور و بهره‌برداری از آنها باشد.

وی گفت: رفع مشکلات مردم در حوزه مسکن، به ویژه مسکن روستایی در دستور کار دولت است و به مسئولان مربوطه تاکید کرده‌ایم ارائه تسهیلات در این زمینه انجام شود.

رئیس‌جمهور درباره ابلاغ و اجرای مصوبات سفرهای استانی که از سوی یکی از نمایندگان مطرح شد نیز تصریح کرد: اجرای مصوبات سفرهای استانی حتمی است و دور دوم این سفرها با قید پیگیری اجرای این مصوبات آغاز خواهد شد. علاوه بر وزرا، استانداران و معاون اجرایی رئیس جمهور نیز موظف شده‌اند بر اجرای مصوبات سفرهای استانی پیگیری و نظارت جدی داشته باشند.

رئیسی در ادامه سخنانش به باور دولت مردمی برای بهره‌گیری از ظرفیت نیروهای کارآمد فارغ از قومیت و مذهب اشاره کرد و افزود: مکرر اعلام کرده‌ایم به کارگیری نیروهای بومی و کارآمد از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم در گزینش نیروهاست چرا که موجب افزایش انگیزه در بدنه اجرایی کشور خواهد شد.

وی مسئله تأمین آب شرب، تقویت زیرساخت‌ها و جاده‌های مواصلاتی و فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی با هدف ساماندهی به تجارت مرزنشینان را مورد تاکید قرار داد و گفت: عمیقاً باور داریم رفع محرومیت از مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور در کنار خدمت‌رسانی به مردم موجب تقویت امنیت ملی خواهد شد.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: پیشرفت کشور در گرو همراهی و همدلی است و صف‌بندی و خط‌کشی‌های سیاسی مشکلی از کشور حل نخواهد کرد. به لطف خدای متعال با همکاری و هم‌افزایی شکل گرفته در داخل کشور گره‌های مردم باز و مشکلات‌شان کاسته خواهد شد.

پیش از سخنان رئیس جمهور ماموستا عبدالسلام کریمی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی و همچنین نمایندگان اهل سنت در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، گلستان، هرمزگان، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و خوزستان در سخنانی ضمن تقدیر از رویکرد مثبت رئیس جمهور نسبت به تقریب مذاهب اسلامی و همچنین تلاش‌های مجداّنه دولت برای تحقق عدالت در میان آحاد مختلف جامعه با اهتمام ویژه به سفرهای استانی و دیدار چهره به چهره با مردم، به بیان برخی دغدغه‌ها و مطالبات موکلین خود در جامعه اهل سنت کشور پرداختند.

کد خبر 5566656 سید مهدی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: سیدابراهیم رئیسی مناطق محروم دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی صحن مجلس جمهوری اسلامی ایران حسین امیرعبداللهیان هیئت دولت مجمع تشخیص مصلحت نظام برجام دولت سیزدهم ناصر کنعانی ایالات متحده امریکا محمد باقر قالیباف سیدابراهیم رئیسی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی محمدباقر قالیباف سفرهای استانی رفع محرومیت رئیس جمهور خواهد شد اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۷۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرجا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: بعد از انقلاب اسلامی هرجا میدان به نیروهای متعهد، متخصص و انقلابی واگذار شد، پیشرفت کرده‌ایم و هروقت نگاه‌مان به بیرون بود، موفق نبوده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محسن منصوری، امروز_ سه‌شنبه، یازدهم اردیبهشت_ در جمع، کارکنان و پرسنل شرکت نفت و گاز گچساران اظهار کرد: اینجا صحبت از افتخار است و کارگری با رزق حلال عجین شده است و پیامبر فرمودند؛ «بزرگترین عبادات کسب روزی حلال است» امروز در نبرد بزرگ اقتصادی، نقش کارگران بی‌بدیل است.

وی افزود: لازم می‌دانم از طرف رئیس‌جمهور از شما کارگران تقدیر و تشکر کنم که برای عزت و سربلندی ایران اسلامی تلاش می‌کنید، امروز به استقلال کامل در این حوزه رسیده‌ایم و صنعت نفت ما یک صنعت پیشرو است و نقش تعیین‌کننده و پیشرو در اقتصاد دارد و متوسط رشد اقتصادی ما بالاتر از شش درصد است و این آمار در صنعت نفت هم بیشتر است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: امروز بیش از سه و نیم میلیون بشکه نفت تولید می‌کنیم و برای چهارمیلیون بشکه در روز تلاش می‌کنیم و برای رسیدن به قله و تعالی کشور فداکاری‌ها صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: برای توفیق حداکثری تمام ابزارها اعم از مدیریت، سرمایه انسانی، منابع، ایمان به خدا را داریم.

منصوری خاطرنشان کرد: تمام مولفه‌های توفیق یکی از پس از دیگری در کشورمان جمع شده‌است تا هر چه زودتر به توفیق نهایی برسیم، امروز ایران اسلامی به ظرفیت‌های خودش تکیه می‌کند و در بسیاری از امورات به خودکفایی رسیده‌است.

وی افزود: در صنعت نفت قطعات فرسوده بازسازی شدند و امروز به روزهایی رسیده‌ایم که میزان تولید بیشتر از آن روزهای قبل از تحریم است، هرچند دشمن تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به این مملکت انجام می‌دهد.

معاون رئیس‌جمهور گفت: برای ما همه عرصه‌ها همانند عرصه عاشورا است و مفتخریم بعد از گذشت چند دهه انقلاب، هرکجا میدان را به نیروی جوان و متهد و متخصص انقلابی داخلی دادیم ،پیشرفت کردیم و هرجا که نگاه به بیرون داشتیمموفق نبوده‌ایم.

وی تصریح کرد: امروز تلاش شرکت‌های دانش بنیان را شاهد هستیم تا بار کشور را بلند کنند و مسائل بزرگ را مرتفع کنند و این از افتخارات صنعت نفت، جامعه کارگری و سایر عوامل است.

منصوری خاطرنشان کرد: درکنار این زحمت‌ها توجه به محیط پیرامونی هم حائز اهمیت است و در صنعت نفت به مسئولیت‌های اجتماعی توجه ویژه‌ای شده‌است.

کد خبر 749301

دیگر خبرها

  • عدالت باید در اجرای پروژه‌های عمرانی خوزستان رعایت شود
  • اجرای قانون هوای پاک از توان مسئولین استان تهران خارج است
  • رییسی: دشمن در عرصه‌های مختلف ناکام مانده است
  • دشمن در عرصه های مختلف ناکام مانده است
  • هر جا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • هرجا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • برای تحقق هرچه بیشتر عدالت اجتماعی در کشور چه باید کرد؟
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • توجه به معلم «سرمایه‌گذاری برای کشور» است/ آموزش و پرورش، مسئله اول کشور