Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@09:33:47 GMT

دزدگیر تصویری بهتر است یا ردیاب؟

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۸۸۰۶۹

دزدگیر تصویری بهتر است یا ردیاب؟

آمار بالای سرقت اتومبیل و همچنین امنیت ضعیف خودروهای داخلی باعث شده است که مالکان خودروها از ابزارهای مختلفی برای حفاظت و پیشگیری از سرقت ماشین خود استفاده کنند. یکی از پرکاربردترین ابزارها که به صورت گسترده برای پیشگیری از سرقت خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرند، دزدگیرها هستند. ورود دزدگیرهای تصویری که امکان مشاهده وضعیت خودرو را به مالک می‌دهد، پیشرفت بزرگی در راستای پیشگیری از سرقت به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با به‌روز شدن روش‌های سرقت، استفاده از دزدگیر هم چندان کارآمد نبوده و از ابزارهای دیگری مانند ردیاب برای افزایش امنیت خودروها استفاده می‌شود.

دزدگیر تصویری نصب کنیم یا ردیاب؟

دو روش اصلی برای افزایش سطح امنیت خودرو در ایران وجود دارد؛ برای این کار می‌توان از دزدگیر تصویری یا ردیاب خودرو (GPS) استفاده کرد. امروزه استفاده از ردیاب ها برای افزایش سطح امنیت بیشتر از دزدگیرهای تصویری در اولویت قرار دارد. جدیدتر شدن روش‌های سرقت خودرو توسط سارقین باعث شده است که دزدگیرهای تصویری کارآمدی سابق را نداشته باشند و به همین دلیل استفاده از جی پی اس در خودروها توصیه شود.

دزدگیرهای تصویری بیشتر به عنوان یک عامل بازدارنده هستند و باعث می‌شود که در صورت اقدام سارق برای سرقت، خودروی شما نسبت به خودرویی که دزدگیر ندارد، در اولویت بعدی قرار بگیرد. معمولا وجود دزدگیر در خودرو باعث می‌شود که سارقان از عمل خود منصرف شده و خودروی شما را نادیده بگیرند. از طرفی در صورتی که مالک خودرو بخواهد از خدمات سرقت بیمه اتومبیل استفاده کند، بر اساس قانون بیمه‌ها باید دزدگیر مناسب نصب کرده باشد تا هزینه کمتری بابت حق بیمه پرداخت کند.

در صورتی که مالک در خودروی خود از دزدگیر تصویری استفاده کرده باشد، در صورت مشاهده باز شدن درب‌ها، پرتاب اجسام سنگین به سمت خودرو و همچنین باز کردن درب موتور سنسور فعال شده و آژیر به صدا در می‌آید. با اینکه هزینه نصب دزدگیر بر روی خودرو نسبت به ردیاب کمتر است اما معایبی وجود دارد که باعث شده است استفاده از gps در خودروها به صرفه‌تر و کارآمدی بیشتری داشته باشد.

معایب استفاده از دزدگیر تصویری

اگر همچنان بر سر دوراهی دزدگیر بهتره یا ردیاب قرار دارید، پیش از معرفی مزایای استفاده از جی پی اس در خودرو با برخی از معایب دزدگیر آشنا می‌شویم.

در دید و در دسترس بودن دزدگیرها از اصلی‌ترین و مهم‌ترین معایب آن‌ها به شمار می‌آید. این شرایط باعث می‌شود که فرد سارق در عرض یک زمان کوتاه نسبت به غیر فعال کردن دزدگیر اقدام کرده و سرقت اتومبیل را نهایی کند. با توجه به اینکه سرقت یک خودرو بین 10 تا 60 ثانیه زمان لازم دارد، در صورتی که سارق نتواند دزدگیر را غیر فعال کند، می‌تواند از محل دور شده و در فرصت مناسب این کار را انجام دهد. برد کوتاه دزدگیر از دیگر معایب مهم آن محسوب می‌شود به این ترتیب که در صورت دور شدن مالک از خودرو بیش از برد تعریف شده، باعث می‌شود که در صورت فعال‌سازی دزدگیر، مالک از آن مطلع نشده و سارق بتواند در فرصت مناسب و بدون نگرانی سرقت را نهایی کند. اختلال در سیستم برق خودرو و بروز مشکلات فنی از دیگر معایب استفاده از دزدگیر در ماشین است که در صورت نصب غیر اصولی آن بروز می‌کند. بر اساس آمار بدست آمده از سرقت‌های مختلف، دزدگیر خودرو توانسته است با آژیر و سر و صدای خود، تنها از 5 درصد کل سرقت‌های انجام شده پیشگیری کند که درصد پایینی از کارایی آن را نشان می‌دهد. کم شدن توجه نسبت به صدای آژیر دزدگیر یکی دیگر از معایب اصلی آن‌ها به شمار می‌آید. حساسیت دزدگیرها به نحوی است که رد شدن یک فرد یا وسیله از کنار آن می‌تواند باعث به صدا در آمدن آژیر شود؛ به همین علت بعد از مدتی فعال شدن دزدگیر و به صدا درآمدن آن برای صاحب خودرو عادی شده و به آن حساسیتی نشان نمی‌دهد. مزایای نصب ردیاب بر روی خودرو

همانطور که گفته شد، با توجه به اینکه معایب استفاده از دزدگیر تصویری بر روی خودرو نسبت به مزایای آن برجسته‌تر هستند، استفاده از ردیاب خودرو رادار توسط متخصصان و کارشناسان این حوزه جهت افزایش سطح امنیت اتومبیل در برابر سرقت توصیه می‌شود. شاید این تصور وجود داشته باشد که نصب ردیاب بر روی خودرو نسبت به دزدگیر هزینه بیشتری را به صاحب خودرو تحمیل می‌کند، اما اینطور نبوده و استفاده از GPS مزایایی دارد که نصب آن به صرفه‌تر و کارآمدتر از دزدگیر است. از مزایای نصب جی پی اس بر روی خودروها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

بر اساس آمار به دست آمده، در حدود 95 درصد از خودروهایی که مجهز به ردیاب ماشین بودند، پس از سرقت مجدد ردیابی و پیدا شده و به مالک عودت داده شده‌اند که نشان از کارایی و کارآمدی جی پی اس ها دارد. یکی از مزایای مهم جی پی اس خودرو، عدم محدودیت در برد است؛ به این معنی که در هر مکانی می‌توان نسبت به فعال‌سازی جی پی اس و پیدا کردن محل خودرو اقدام کرد.  از دیگر مزایای نصب ردیاب خودرو می‌توان به عدم در دسترس بودن آن‌ها اشاره کرد. جی پی اس های ماشین را می‌توان در محل‌هایی نصب کرد که سارقین هیچگاه متوجه وجود آن‌ها نشوند. به همین دلیل امکان غیر فعال‌سازی ردیاب توسط سارق وجود نخواهد داشت. عدم تولید سر و صدا و هشدار از دیگر مزیت‌های استفاده از ردیاب در ماشین است. این ویژگی باعث می‌شود که سارق از وجود جی پی اس درون ماشین سرقت شده آگاهی پیدا نکند.  ردیاب‌ ها شرایطی را فراهم می‌کنند که مالک خودرو می‌تواند به راحتی ماشین را از راه دور خاموش کرده و سارق را در رسیدن به هدف خود ناکام بگذارد. در صورتی که بر روی خودرو، جی پی اس نصب شده باشد، در زمانی که درب خودرو توسط سارق باز می‌شود، یک پیام هشدار با عنوان باز بودن غیر مجاز درب خودرو برای مالک ارسال شده و او را مطلع می‌کند. همچنین در صورتی که سارق اقدام به روشن کردن ماشین بکند، یک پیام هشدار به عنوان روشن شدن غیر مجاز موتور خودرو برای مالک ارسال خواهد شد. امکان نصب و راه‌اندازی بر روی تمام مدل‌های خودرو بدون محدودیت از دیگر ویژگی‌های مهم ردیاب ها به شمار می‌آید. صاحب خودرو به راحتی می‌تواند از چند روش نسبت به ردیابی خودرو و پیدا کردن محل دقیق آن اقدام کند. سایت اینترنتی، گوشی‌های هوشمند و پیامک از روش‌های مختلفی هستند که می‌توان برای ردیابی خودرو و تعیین محل دقیق آن استفاده کرد. ردیاب ماشین به یک باتری داخلی مجهز شده‌اند که در زمان قطع برق می‌تواند انرژی مورد نیاز برای کار کردن ردیاب را فراهم کند. همچنین ردیاب ها در صورت ضعیف بودن باتری داخلی می‌توانند هشدار به صاحب ماشین ارسال کنند. امکان نصب برنامه کاربردی بر روی انواع گوشی‌های هوشمند موجود در بازار از دیگر مزیت‌های استفاده از جی پی اس در ماشین است. همچنین این امکان نیز وجود دارد که بتوان برنامه کاربردی را بر روی چند گوشی هوشمند به صورت همزمان فعال کرده و ردیابی و تعیین محل دقیق ماشین را به صورت همزمان توسط آن‌ها انجام داد.

سیستم‌های ردیاب خودرو یک ابزار مطمئن و با امنیت بالا هستند که ضد هک بوده و نمی‌توان آن‌ها را دستکاری کرد. ردیاب های خودرو هم به صورت سخت‌افزاری و هم به صورت نرم‌افزاری نصب می‌شوند؛ بخش سخت‌افزاری مربوط به دستگاه و ابزاری است که به صورت فیزیکی در داخل خودرو قرار داده می‌شود و بخش نرم افزاری به برنامه کاربردی که بر روی گوشی هوشمند نصب و اجرا می‌شود، مربوط است. به همین دلیل استفاده از این ابزار به راهنمای و پشتیبانی پس از فروش نیاز دارد که تنها در صورت خرید از شرکت‌ها و فروشندگان معتبر می‌توانید این خدمات را دریافت کنید.

ردیاب رادار؛بهترین راه پیشگیری از سرقت خودرو

سرقت خودرو یکی از مسائلی است که ممکن است افراد زیادی با آن درگیر شوند. برخی از این خودروها بعد از مدتی پیدا شده و به صاحب اصلی عودت داده می‌شوند و برخی دیگر نیز ممکن است هرگز پیدا نشوند. پیشرفت فناوری در سال‌های اخیر به کمک آمده و به لطف فناوری GPS دستگاه‌هایی طراحی شده است که در صورت سرقت خودرو، می‌توان به راحتی و در کمترین زمان ممکن محل دقیق خودرو را به دست آورد. عدم محدودیت برد و فاصله جغرافیایی، عدم در دسترس بودن دستگاه، امکاناتی از قبیل اعلام هشدار باز شدن درب یا روشن شدن موتور، امکان قطع برق خودرو از راه دور، امکان شنود فضای داخلی کابین و غیره از جمله ویژگی‌ها و امکانات ردیاب خودرو هستند که آن‌ها را به بهترین و کارآمدترین ابزار برای پیشگیری از سرقت خودروها تبدیل کرده است.

در صورتی که می‌خواهید gps خودرو حرفه‌ای و قدرتمندی تهیه نمایید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا برند رادار را با دیگر رقبا مقایسه نمایید. بهره بردن از شرایطی مانند ۲۴ ماه گارانتی، پشتیبانی ۲۴ ساعته، نرم افزار اختصاصی با کاربری آسان و سرور داخلی در کنار دستگاهی باکیفیت، شما را به داشتن آن ترغیب خواهد کرد.

برای خرید ردیاب رادار یا ارتباط با مشاوران می‌توانید از طریق وب‌سایت یا شماره تماس با ما در ارتباط باشید.

آدرس وب‌سایت: https://radargps.org

شماره تلفن دفتر مرکزی رادار: ۰۵۱۳۷۱۷۷

تلفن تماس دفتر تهران: ۹۱۰۱۲۷۲۷-۰۲۱

 

انتهای رپرتاژ‌ آگهی/

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم هوشنگ ابتهاج سلمان رشدی سامانه سماح بازگشت آزادگان مذاکرات وین ردیاب خودرو دزدگیر تصویری سرقت اتومبیل رپرتاژ آگهی محرم هوشنگ ابتهاج سلمان رشدی سامانه سماح بازگشت آزادگان مذاکرات وین استفاده از دزدگیر دزدگیر تصویری پیشگیری از سرقت باعث می شود بر روی خودرو ردیاب خودرو جی پی اس سرقت خودرو محل دقیق ردیاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۸۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودشان بهتر می‌دانند، اهل تهدید پوچ نیستم!

‏علی‌اکبر رائفی‌پور در فضای مجازی نوشت:

« در هفته گذشته دیدیم هرچه به دور دوم انتخابات نزدیک‌تر‌ می‌شویم، کثافت‌کاری‌ها، دروغ‌ها و تهمت‌های بازندگان دور اول انتخابات بیشتر شده است.

‏ما خودمان را ملزم به رعایت فرمایشات رهبر انقلاب می‌دانیم اما چنانچه بخواهند به رای مردم توهین کرده یا آن را نادیده گرفته و رقابت انتخاباتی سالم و پر نشاط را به حاشیه بکشانند، متناسب با میزان بی‌اخلاقی‌شان سیلی جانانه خواهند خورد.

‏البته که آن‌ها بهتر می‌دانند بنده اهل تهدید پوچ نیستم! »

دیگر خبرها

  • راهنمای جامع انتخاب و خرید دزدگیر منزل
  • باتری‌دزد ارومیه به آخر خط رسید
  • خودشان بهتر می‌دانند، اهل تهدید پوچ نیستم!
  • سرقت در ورامین دستگیری در مشهد
  • شکار سوژه‌های سرقت مقابل مدارس
  • کشف قاچاق چوب در پارسیان
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • کار از جاره کارت سوخت خودرو گذشت / فروش با قیمت ۳۰ میلیون تومان!
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان
  • مورد عجیب فروش کارت سوخت با ۳۰ میلیون تومان