Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-03@04:56:12 GMT

چرا تخریب ساختمان متروپل هنوز انجام نشده است؟

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۸۸۴۶۵

چرا تخریب ساختمان متروپل هنوز انجام نشده است؟

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه نیاز‌های سطح دو شهر اخذ شده و بر اساس آن پروژه تعریف شده تا به‌صورت ضرب‌الاجل در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: در ۶ ماه گذشته و در راستای اعمال ماده ۶۵، تمام نیاز‌های شهر‌های آبادان و خرمشهر شناسایی و با اخذ موافقت ریاست محترم جمهور، نسبت به محاسبات و شناسایی نیاز‌های اعتباری و اجرایی آن، اهتمام ورزیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا اسکندری در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه فیزیک هر دو شهر آبادان و خرمشهر مرده است، اظهار داشت: آبادان و خرمشهر از لحاظ خدمات، در حالت غیرقابل قبولی هستند که این باید در سطح ملی مطرح و پیگیری می‌شد، در سفر اسفندماه ریاست محترم جمهور، مقرر شد تا در راستای رسیدگی به مسائل این دو شهر کارگروهی تشکیل شود با این نگاه که خارج از اعتبارات ملی و استانی، ردیف‌های اعتباری برای آن تامین شود.

وی با بیان برگزاری نشست‌های مختلف در راستای تامین نیاز‌های اعتباری برای خروج این دو شهر از وضعیت موجود افزود: در حال حاضر پروژه‌هایی که برای سامان بخشیدن به وضعیت موجود تعریف شده بود، به تصویب رسیده است و در دو جلسه اخیر که ابتدای مردادماه تشکیل شد، حجم اعتبارات و میزان پروژه‌ها مصوب گردید و مجری آن نیز مشخص و سقف آن نیز پنج ساله عنوان شده است.

اسکندری افزود: تنها برای پروژه‌هایی که در آخرین نشست در حیطه آب و فاضلاب، زیباسازی، ساحل‌سازی پارک‌ها مصوب شده، ۸۰ هزار میلیارد تومان ارزیابی شده است، اما این بودجه باید به تصویب دولت برسد.

وی با اشاره به این موضوع که موفق شدیم برای سطوح کلان دولت و شخص رئیس جمهور، به این پذیرش دست پیدا کنیم که شهر‌های آبادان و خرمشهر چنین نیاز‌هایی در حیطه زیرساخت دارند، ادامه داد: تمامی مشکلات زیرساختی شهر‌های آبادان در حال حاضر تبدیل به پروژه شده است و دولت هم این مسائل را پذیرفته است.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس قوانین حاکمیتی، همه دستگاه‌های منطقه مکلف به پاسخگویی به سازمان منطقه آزاد اروند هستند، گفت: این که گفته می‌شود ماده ۶۵ تنها برای یکسال به‌صورت آزمایشی در منطقه ایجاد می‌شود صحیح نیست، چرا که این ابلاغ از سوی ریاست جمهور بدین معناست که پس از یک‌سال ایرادات اجرای این ماده اصلاح شود، نه اینکه اجرای آن ملغی گردد، لذا هر دستگاهی که در اجرای این ماده مقاومت و مسامحه صورت دهد، به‌عنوان اهتمام به ترک فعل به دستگاه قضایی معرفی خواهد شد چرا که برخی دستگاه‌ها در حال مقاومت برای عدم اجرای آن هستند و برخی نیز در حال تمکین از آن، اما هرگونه مقاومت با واکنش این نهاد حاکمیتی همراه خواهد بود.

اسکندری با بیان اینکه تمام مطالبی که از سوی رسانه‌ها منعکس می‌شود، جهت پیگیری به معاونین و مدیریت‌ها ارجاع داده خواهد شد، یادآور شد: با دستگاه‌هایی که پاسخی به معضلات و مکاتبات ندهد، برخورد قضایی خواهد شد.

مدیرعامل منطقه آزاد اروند اظهار کرد: بر اساس ماده ۶۵، فرمانداران دو شهر آبادان و خرمشهر نیز از سوی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند پیشنهاد و در وزارت کشور مورد تایید قرار خواهند گرفت، اما بنای ما تعامل و همکاری با نهادهاست و اصل بر تقابل نخواهد بود، اما همه وظایف نیز بر عهده این سازمان نخواهد بود و همه دستگاه‌ها باید در پیشبرد امور، وظایف ذاتی خود را انجام دهند.

وی با اشاره به آخرین شرایط ساختمان متروپل، خاطرنشان کرد: سازمان منطقه آزاد اروند پس از اینکه کسی مسئولیت کار را نپذیرفت، خود را به‌عنوان کارفرما معرفی و پروژه را به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) واگذار کرد، پیگیری‌ها و بررسی‌هایی که از سوی این پیمانکار صورت پذیرفت مورد ارزیابی قرار گرفت و مدل‌های ارائه شده برای تخریب بقایای ساختمان، چند مرتبه به این سازمان ارائه شد، اما هر بار در محاسبات صورت گرفته، مشکلاتی پدیدار می‌شد.

اسکندری افزود: امکان انجام برخی مدل‌های تخریب در این ساختمان نبود، بنابراین انتخاب مدل تخریب زمان‌بر شد، حتی ستون‌های ساختمان برای آزمایش به تهران منتقل شد و حتی بحث تغییر پیمانکار نیز در شورای تامین به میان آمد، اما پیمانکار مذکور برای اول مردادماه وعده آغاز عملیات را داد که این زمان نیز به دلیل عدم جمع‌بندی در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) به تاخیر افتاد، در حال حاضر دستگاه‌های مورد نیاز به سمت آبادان حرکت داده شده و ظرف امروز تا فردا به محل می‌رسد و احتمالا از هفته آینده، عملیات تخریب آغاز خواهد شد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: محمدرضا اسکندری شهر آبادان و خرمشهر ریاست محترم جمهور ردیف های اعتباری تامین نیاز های اعتباری سازمان منطقه آزاد اروند آبادان و خرمشهر دستگاه ها خواهد شد دو شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۸۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد

تین نیوز

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند در پی کسب عنوان برتر حوزه عمران و زیربنایی در همایش بین المللی مناطق آزاد که در مشهد مقدس برگزار شد؛ از اجرای ۲۰ هزار میلیارد طرح عمرانی در منطقه آزاد اروند خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصادآنلاین، قاسم شریف باوی با اشاره به برگزاری همایش ملی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور به عنوان تیم ملی اقتصاد بین الملل، اظهار داشت: بر اساس معیارها و ارزیابی های انجام شده، منطقه آزاد اروند در این همایش توانست در حوزه های عمران، فرهنگی و حقوقی حائز عنوان برتر شود.

شریف باوی هدف از برگزاری این همایش دو روزه، راهم اندیشی، هم افزایی، برنامه ریزی و تبیین برنامه های سال جاری و رفع موانع و مشکلات مربوط به مناطق آزاد عنوان کرد و افزود: اجرا و تعریف ۲۵ طرح زیربنایی و عمرانی با اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال در آبادان و خرمشهر از جمله شاخص های مهم ارزیابی در این همایش بود که توانست در کسب رتبه برتر این حوزه نقش آفرینی کند.

وی اظهار کرد: از این تعداد، هشت پروژه در خرمشهر و پنج طرح در آبادان با پیشرفت فیزیکی متفاوت در حال اجرا است و ۱۲ طرح نیز سال گذشته تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

شریف باوی تکمیل ساختمان ترمینال و توسعه محوطه روبروی فرودگاه، لایروبی انهار، تکمیل و به سازی زمین‎ های ورزشی چمن و مصنوعی، به سازی مسجد جامع خرمشهر، احداث مسیر ارتباطی و زیرسازی محوطه پارکینگ شلمچه، به سازی و ساماندهی برخی از معابر آبادان و خرمشهر را از جمله طرح های منطقه آزاد اروند نام برد.

شریف باوی گفت: به سازی و ساماندهی برخی از معابر آبادان و خرمشهر، اجرا چند طرح زمین چمن مصنوعی، احداث پارک خلیج فارس آبادان، احداث تلمبه خانه و دفع فاضلاب سایت ۲ هکتاری شلمچه و احداث مسیر ارتباطی و زیرسازی محورهای داخلی پارکینگ بزرگ شلمچه از جمله طرح های است که با پیشرفت فیزیکی متفاوت و بر اساس جدول زمانبندی شده در اجرا است.

معاون فنی و زیربنای سازمان منطقه آزاد اوند در ادامه، گفت: پل شهدای اروند در خرمشهر به عنوان طرح شاخص ملی با ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی و ۶ درصد جلوتر از برنامه زمانبندی شده توسط متخصصان داخلی طراحی و در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: پل شهدای اروند در خرمشهر به عنوان مهم ترین طرح فعلی سازمان منطقه اروند برای ۱۶۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده و ۹۰ درصد از نیروهای به کارگیری شده در ساخت این پل بومی منطقه هستند.

شریف باوی خاطرنشان کرد: بر همین اساس و با توجه به اقدامات انجام شده و پس از ارزیابی عملکرد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در شاخص های عمرانی منطقه آزاد اروند در بین سایر مناطق آزاد عنوان برتر معرفی شده است.

طرح تفصیلی محدوده منطقه آزاد اروند مورد بازنگری قرار می گیرد

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند همچنین از بازنگری طرح تفصیلی یکپارچه بافت شهری و پیرامونی آبادان، خرمشهر و مینوشهر در محدوده منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت: این طرح در کمیسیون ماده هشت در دست بررسی و طی مدت ۲ سال به نتیجه رسیده و شهروندان از نتایج آن بهره مند خواهند شد.

شریف باوی گفت: با توجه به نیاز به بازنگری طرح های تفصیلی شهرستان های آبادان، خرمشهر و مینوشهر و وجود مغایرت های متعدد، سامان منطقه آزاد اروند نسبت به برطرف کردن مشکلات و دغدغه های دستگاه های خدمات رسان از جمله شهرداری ها و ادرات راه و شهرسازی اقدام به عقد قرارداد بازنگری و تهیه طرح تفصیلی یکپارچه بافت شهری منطقه کرده است.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند در بخش دیگری از سخنانش به طراحی احداث شهرک اربعین حسینی به منظور ارائه خدمات هرچه بهتر به زائرین حسینی در شلمچه اشاره کرد و بیان داشت: این طرح به منظور تصویب نهایی در اختیار مسوولان استانی قرار گرفته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تخریب ساختمان‌ در منطقه جنگلی توسکستان گرگان
  • بیکاری جوانان از مهم‌ترین معضلات آبادان است
  • قصه سنگلج به کجا رسید؟
  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد
  • تخریب قلعه «هری‌پاتر» در اوکراین (+عکس)
  • پاسخ میراث فرهنگی به ماجرای «سنگلج»
  • نگرانی اهالی گالیکش از آلودگی طبیعت کوه نیلکوه به لطف کارخانه سیمان
  • سنگلج در خطر است!
  • دوگانگی مدیریتی در منطقه آزاد اروند سبب ناهماهنگی در اجرای امور کارگری
  • مربی نفت آبادان: یک روز هم استراحت نکردیم