Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع محلی پنجشنبه شب ادعا کردند که حداقل چهار انفجار در نزدیکی پایگاه هوایی روسیه واقع در بلبک در شمال سواستوپول در کریمه رخ داده است.

به گزارش بامداد جمعه ایران اکونومیست از یو اس نیوز، در همین حال فرماندار سواستوپول گفت که پدافند هوایی روسیه یک پهپاد اوکراینی را سرنگون کرده‌ است.

میخائیل رازوژایف در تلگرام نوشت که در انفجارهای پنجشنبه شب هیچ خسارتی وارد نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

روز سه‌شنبه بود که مقام‌های محلی از انفجار در یک انبار موقت ذخیره مهمات روسیه در شمال شبه جزیره کریمه خبر دادند.

وزارت دفاع روسیه علت این انفجار را آتش‌سوزی در یکی از انبارهای این پایگاه موقت اعلام کرد. 

این حوادث یک هفته پس از کشته شدن دستکم یک نفر و زخمی شدن چندین نفر دیگر در انفجارهای مشابه در یک پایگاه هوایی ارتش روسیه در کریمه رخ داده است.

با اینکه اوکراین تاکنون مسئولیت مستقیم هیچ یک از این رخدادها را بر عهده نگرفته است، اما مقام‌های ارشد این کشور و ارتش به دست داشتن نیروهای اوکراین در آن‌ها به صورت تلویحی اشاره کرده‌اند.

میخائیلو پودولیاک دستیار رئیس جمهور اوکراین گفت که این انفجار احتمالا به زیرساخت انتقال برق تولید شده در نیروگاه برق هسته‌ای راپوریژیا که در تصرف روسیه قرار دارد، آسیب رسانده باشد. 

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه ۱۴۰۰) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اوکراین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۸۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی

مقاومت اسلامی عراق امروز -دوشنبه- طی بیانیه‌ای از حمله پهپادی به یک پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی در ایلات خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، در این بیانیه آمده است که مجاهدان ما سحرگاه امروز یک پایگاه نظامی اشغالگران اسرائیل در «ام الرشرش» در فلسطین اشغالی را هدف قرار دادند.

مقاومت اسلامی عراق در این بیانیه تأکید کرده است که این حمله به نشانه همبستگی با ملت و مقاومت فلسطین انجام شده است و این حملات تلافی‌جویانه ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • وقوع انفجار در مرکز ولایت بدخشان افغانستان
  • وقوع انفجار در شمال شرق افغانستان
  • وقوع انفجار در مرکز ولایت بدخشان
  • انگلیس از وقوع ۲ انفجار در سواحل یمن خبر داد
  • حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • وقوع انفجار نزدیک وزارت کشور طالبان در کابل
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر/ پیش بینی روزهای سخت در انتظار ارتش اوکراین
  • وقوع انفجار در کابل
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد