Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@17:45:04 GMT

عملیت رمضان نزدیکترین عملیات به حادثه کربلا است

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۸۸۴۸۵

عملیت رمضان نزدیکترین عملیات به حادثه کربلا است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف شامگاه پنجشنبه در دومین یادواره شهدای عملیات رمضان و شهدای استادیوم قدس و یادبود حضور سپهبد شهید سردار سلیمانی در همدان که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در حسینیه امام خمینی (ره) همدان برگزار شد؛ بیان کرد: خداوند بزرگ را شاکرم که در ماه محرم و در شب جمعه توفیق نصیب بنده شد که در جمع مردم ولایت مدار و شهید پرور در مراسمی با نام و یاد شهدا حاضر شده و گرد هم آمدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از تمامی کسانی که در برگزاری این مراسم که با نام شهدا است، تشکر می‌کنم، گفت: تک تک این مناسبت‌ها برای ما درس و یادآوری است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی حرف از شهدای عملیات رمضان می‌زنیم، جمله شهید سلیمانی که فرمود «عملیات رمضان نزدیک ترین عملیات به کربلا و شرایط کربلا است» به یاد می‌آید.

قالیباف با تصریح بر اینکه بخشی از رزمندگان ما در عملیات رمضان در گرما و با تشنگی به شهادت رسیدند، اظهار کرد: بخشی از رزمندگان ما در عملیات رمضان در محاصره تا آخرین لحظه جنگیدند.

وی با بیان اینکه عملیات رمضان در زمانی انجام شد که در بعد از فتح خرمشهر بود، افزود: این اولین عملیاتی بود که در منطقه کوچ و شلمچه انجام گرفت، چنانکه در عملیات رمضان جاده اهواز و خرمشهر و راه‌آهن اهواز و خرمشهر را از تیررس و دید دشمن نجات دادیم و به وجهی از لب مرز هم جلوتر رفتیم، ببینید که دشمن‌های ما از کجا به انقلاب و امام ما دشمنی دارند.

قالیباف با بیان اینکه اگر به یادداشت‌های گذشته نگاه کنیم، زمزمه‌های اینکه چرا جنگ را بعد از فتح خرمشهر ادامه دادیم می‌بینیم، گفت: به روایتی آمریکا که هزینه رژیم بعث را می‌داد و معتقد بود که پس از فتح خرمشهر جنگ معنا ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه مردم عزیز ما وقتی از مسیر ایلام به کربلا می‌روند، در مسیر وارد دشت مهران می‌شوند، افزود: همه این مناطق در اختیار رژیم بعثی بود و آسیب پذیری برای ما داشت و در این بین، بنی صدر نیز حرفش این بود که ما نمی‌توانیم و امکان دفاع در مقابل تهاجم دشمنان را نداریم.

قالیباف با بیان اینکه او معتقد بود که با زمین دادن می‌توان کشور را حفظ کرد، یادآور شد: پس از بذل بنی صدر این شهدای عزیز که در این مکان هستند با اعتقاد و ایثار خود عملیات گوناگونی انجام دادند و دشمن با دیدن این نوع آمادگی به صورت مفتضحانه ای عقب نشینی کرد.

وی ادامه داد: این شرایط که پیش آمد و عملیات رمضان هم که شکل گرفت، دشمن تمام ضعف‌های خود را از بین برد و در ظاهر نشان می‌داد که عقب نشینی کرده و این ایران است که با آنها در حال جنگ است.

قالیباف با بیان اینکه این چنین نبود و این روند، جز توطئه و افکار پوچ چیز دیگری نبود که رفاه را از ساکنان این مناطق بگیرند؛ عنوان کرد: تحلیل و روایت گری های غلط قرار بود شکل گیرد و از اول انقلاب نیز به همین شکل بود. به نوعی که خیلی‌ها خلاف جمهوری بودند.

در حال تکمیل

کد خبر 5566766

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی همدان بوشهر ویروس کرونا اربعین حسینی کرمانشاه گرگان آزادگان جنگ تحمیلی هفته دولت اردبیل روز خبرنگار آمار کرونا اربعین 1401 شیوع کرونا قزوین همدان عملیات رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۸۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه دریایی جدید در غرب یمن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس (UKMTO)، لندن امروز دوشنبه از وقوع یک حادثه امنیتی در فاصله ۵۴ مایل دریایی در غرب یمن خبر داد.

بر اساس اعلام الجزیره، اداره عملیات تجارت دریایی بریتانیا خبر داد: یک افسر شرکت امنیتی اعلام کرد که یک کشتی در ۵۴ مایل دریایی المخا در غرب یمن آسیب دیده است.

افسر امنیتی شرکت از آسیب دیدن کشتی خبر داد و افزود: به خدمه آسیبی نرسیده است و کشتی به مسیر خود به سوی بند بعدی در حرکت است.

ادامه دارد ....

کد خبر 6092498

دیگر خبرها

  • خاطرات نفس‌گیر از نخستین روز عملیات بیت‌المقدس
  • این سردار سپاه، پزشکان را شگفت زده کرده بود /از حضور در عملیات پارتیزانی تا آزادسازی خرمشهر
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • حادثه دریایی جدید در غرب یمن
  • دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس
  • امیر بختیاری: تقلیل اقدامات ارتش در سال ابتدایی جنگ بی‌انصافی است/ در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت/ از سال دوم جنگ وحدت فرماندهی بین ارتش و سپاه از بین رفت
  • از عملیات بیت المقدس تا فتح خرمشهر
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش
  • علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو