Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@01:01:09 GMT

۵۰ واحد تولیدی راکد در بوشهر احیا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۸۸۵۶۲

۵۰ واحد تولیدی راکد در بوشهر احیا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مهدی صفوی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر شب گذشته در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در هشتمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر به مشکلات شش بنگاه اقتصادی استان بوشهر درحوزه صمت ، جهاد کشاورزی ، شیلات و میراث فرهنگی رسیدگی و برای مانع زدایی از تولید آنها تصمیم‌گیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در راستای تاکید  رهبر معظم انقلاب بر رونق تولید و اشتغالزایی انتظار می‌رود مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط و بانکهای عامل استان بوشهر  با تعامل و همکاری بیشتر، نسبت به شتاب بخشی به اجرای مصوبه‌های این کارگروه، در مسیر حمایت بیشتر از تولیدکنندگان گام بردارند.

صفوی ادامه داد: طرح‌های تولید انواع آبمیوه و نوشابه، واحد تولیدی رنگ و رزین ، طرح پرورش شترمرغ ، عمل آوری ماهی و سایر آبزیان دریایی و شرکت ساختمانی بخشایش جنوب دشتی از واحدهای اقتصادی بودند که در این نشست به مشکلات آنها رسیدگی شد.

صفوی عنوان کرد: در پایان مصوب شد با هدف فعالسازی این واحدها، مسائل و مشکلات سد راه مانند تسریع درپرداخت تسهیلات بانکی، موافقت با انشعاب آب مورد نیاز، تقسیط بدهی معوق و بخشودگی جرائم تامین اجتماعی از سوی بانک‌های عامل، شرکت آب و فاضلاب و اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر و شهرداری بوشهر رفع شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر پیشتر بیان کرده بود: سال گذشته ۳۰ واحد صنعتی راکد استان بوشهر فعال سازی مجدد شدند و برای سال جاری نیز احیای ۵۰ واحد دیگر هدف‌گذای شده است.

صفوی تصریح کرد: کارگاه آموزش ثبت اقلام ملوانی در راستای ساماندهی کالای همراه ملوان در بوشهر برگزار شد.

وی بیان کرد: در این راستا اقلام ملوانی با شرح جزئیات ۹۷ ردیف کالا شامل ۸۱۹ قلم کالا که مصوبه کارگروه شورای مبادلات مرزی استان بوشهر برای آنها گرفته شده است می باشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ادامه داد: در این زمینه و براساس مواد ۵، ۶ و ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز وزارت صمت مکلف است سامانه‎ های طراحی مسیر ثبت و ورود اقلام ملوانی را مشخص کند.

وی افزود: سامانه ثبت اقلام ملوانی ثبت و طراحی شده که در این سامانه مالکان لنج‌ها و ملوانان اطلاعات خود را ثبت نام و مشخص می‌کند.

صفوی ادامه داد: بعد از خروج لنج از بندر به کشور مقصد که به طور معمول کشور امارات متحده عربی است و برگشت به بندر مبدا براساس مانیفست، اقلام را در سامانه ثبت می‌کند و باید اقلامی باشد که مصوبه آن گرفته شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: بعد از ثبت اقلام در سامانه ، ماموریت وزارت صمت در این مرحله به پایان می‌رسد و براساس ثبتی که صورت می‌‎گیرد کد هشت رقمی برای آن صادر می شود که صاحب بار با آن کد برای طی کردن مراحل ترخیص به گمرک مراجعه می‌کند.

صفوی اظهار کرد: در طی فرایند گمرکی براساس مصوبه هیات وزیران وصورت جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید مجوزهای استاندارد، دانشگاه علوم پزشکی و نیروگاه اتمی و سایر مجوزهای مربوط به کالاهای وارداتی برای کالاهای ملوانی نیز دریافت شود.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که ذینفعان برای دریافت این مجوزها دارند این موضوع از کانال وزارت کشور در دست پیگیری است تا در خصوص این مجوزها روان سازی لازم انجام و فرایند زمانی و هزینه‎‌ های مترتب بر آن مشخص شود.

صفوی افزود: با این رویه فرایند واردات کالای همراه ملوان شفاف و ساماندهی می‌شود تا اقدامات انجام شده در راستای منافع ذینفعان باشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر یادآور شد: در موضوع کالای همراه ملوان موضوع مهم اقتصاد مرز و اشتغال مرزنشینان در استان‌های مرزی و بویژه بوشهر است که باید اشتغال ومعیشت مرزنشین به خوبی تامین شود.

صفوی تاکید کرد: برنامه ریزی باید به شکلی باشد تا برخلاف گذشته که بخش قابل توجهی از اقلام روانه خارج از استان می‌شد، این کالاها  در استان  توزیع و مورد استفاده قرار گیرند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: راکد واحد تولیدی بوشهر مهدی صفوی صمت معدن و تجارت استان بوشهر مدیرکل صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۸۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است

ایسنا/همدان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان اعلام‌ کرد: یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی اسپری شیمیایی و بهداشتی در شهرستان تویسرکان آماده راه‌اندازی و افتتاح است.

احمد شانیان در حاشیه بازدید از نمایشگاه اکسپو، با اشاره به مذاکرات نهایی انجام شده راه‌اندازی و افتتاح این واحد تولیدی در دهه تولید و تجارت اظهار کرد: با افتتاح فاز اول این طرح، همزمان فاز دوم طرح نیز با اشتغال ۱۵۰ نفر کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: این واحد صنعتی با ظرفیت تولید بیش از ۴۰۰ نوع محصول یکی‌ از بزرگترین خطوط تولید اسپری‌های بهداشتی و شیمیایی در کشور محسوب می‌شود.

شانیان افزود: این واحد در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع در شهرک صنعتی فرسفج و در زمینه تولید و بسته‌بندی چسب، قوطی‌سازی اسپری، ضدیخ و روغن ترمز فعالیت خواهد داشت.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل صمت استان، مجموعه اصلی این واحد تولیدی در استان البرز فعال است و طرح توسعه این کارخانه در استان همدان فعالیت خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • تولید چادر‌های امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • حضور۲۰ واحد تولیدی استان بوشهر در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور ۲۰ واحد تولیدی و فعال استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • قدردانی از کارگران واحد‌های تولیدی و خدماتی همدان
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • جایگاه شایسته اردبیل در کشتی فرنگی احیا شود