Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-اولین رویداد Demo Day با هدف ارتباط شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان با صنایع بزرگ استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در این رویداد گفت: پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی به دنبال ایجاد اکوسیستم فناوری در استان مانند یک جنگل بارانی است به‌طوری‌که ایده‌ها و فناوری‌ها بتوانند در این اکوسیستم بدون نیاز به دخالت دولت رشد و نمو کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دکتر عبدالرضا واعظی افزود: باید تفکر توسعه در مدیران و جامعه شکل گیرد تا توسعه عملیاتی شود و نقش دولت در اکوسیستم فناوری و نوآوری بایستی تنها ریل‌گذاری و نه تصدی‌گری باشد.

وی با اشاره به‌ضرورت بهره‌مندی صنایع از محصولات فناورانه برای رفع نیازهای خود گفت: پارک‌های علم و فناوری حلقه واسط بین دانشگاه‌ها و صنایع و به‌نوعی حلقه انتهایی پژوهش‌های کاربردی هستند.

دکتر واعظی بابیان اینکه شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در مرزهای دانش حرکت می‌کنند و محصولات با تکنولوژی بالا تولید می‌کنند، ارزش‌افزوده بالا، داشتن قابلیت صادراتی، قابلیت توسعه و ارتقا و نیز بهره منادی از مشوق‌های قانونی را از مزیت‌های اصلی سرمایه‌گذاری در محصولات دانش‌بنیان عنوان کرد.

وی تامین هزینه‌های اولیه تحقیق و توسعه و نیاز به سرمایه‌گذاری یا مشارکت در ریسک تحقیق و توسعه را از آسیب‌ها و موانع اصلی طراحی و تولید محصولات فناورانه دانست.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با اشاره به پتانسیل شهرستان آذرشهر در خصوص دارا بودن دانشگاه‌های توانمند، صنایع و شهرک‌های صنعتی در شهرستان گفت: مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان آذرشهر با همراهی مدیران شهرستان به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار شهرستان آذرشهر نیز بر ضرورت توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری در این شهرستان تأکید کرد.

شمس علی محمودیان گفت: هم‌اکنون بسیاری از زیرساخت‌های لازم در شهرک صنعتی شهید سلیمی به‌عنوان بزرگ‌ترین شهرک صنعتی در شمال غرب کشور در حال تکمیل است ولی بهره‌مندی صنایع از محصولات فناورانه اصلی‌ترین مقوله‌ای است که باید به آن توجه ویژه‌ای بشود.

وی آلایندگی‌های زیست‌محیطی، مصرف بیش‌ازحد انرژی، کمبود آب و برق در آینده و سطح تکنولوژی صنایع را اصلی‌ترین چالش‌های صنایع موجود دانست و تأکید کرد: صنایع باید با بهره‌گیری از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان این آسیب‌ها را رفع بکنند.

قائم‌مقام مدیرعامل گروه کارخانه‌های مهراصل هم گفت: گروه صنعتی مهراصل به دنبال ایجاد بستری لازم برای ارتباط مستمر بین فناوری و صنعت است.

سیده صنم مقیمی اصل افزود: بهره‌گیری از فناوری در صنایع موجب پیشرفت صنایع و بی‌نیازی کشور از واردات می‌شود.

وی این رویداد را فرصتی بی‌نظیر برای رفع نیازهای فناورانه مهراصل و همچنین مشارکت مهراصل در توسعه شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان عنوان کرد.

در این رویداد چندین شرکت فناور و دانش‌بنیان ایده‌ها و محصولات خود در حوزه‌های صنایع تهویه و تبرید، مس، معدنی و شیمیایی ارائه کردند و تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و گروه کارخانه‌های مهراصل منعقد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شرکت های فناور و دانش بنیان پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی شرکت های فناور و دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۸۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین شکری*، طی یادداشتی مأموریت ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حمل‌و‌نقل پیشرفته و فضایی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری را پیگیری بخش‌های مختلف حمل‌و‌نقل هوایی، جاده‌ای، ریلی، دریایی، فضایی و فعالیت‌های دانش‌بنیان مرتبط با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دانست.

متن یادداشت به شرح زیر است؛

« حوزه حمل‌ونقل سهم قابل‌توجهی از توسعه اشتغال و رونق اقتصادی هرکشور را به خود اختصاص داده است. ما در ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حمل‌و‌نقل پیشرفته و فضایی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری مأموریت داریم تا در بخش‌های مختلف حمل‌و‌نقل هوایی، جاده‌ای، ریلی، دریایی، فضایی و فعالیت‌های دانش‌بنیان مرتبط با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان این حوزه را پیگیری کنیم و درحوزه‌های مرتبط نظیر خودروهای الکتریکی واحتراقی، طراحی وساخت هواپیما، بالگرد، پهپاد، تجهیزات فرودگاهی، ماهواره و ماهواره‌بر، شناور، واگن مترو و... در تعامل و هم‌افزایی با دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط مشارکت کنیم.

از جمله برنامه‌های ستاد می‌توان به ایفای نقش حداکثری در توسعه زیست‌بوم نوآوری، فناوری و ایجاد ظرفیت و برنامه‌ریزی برای ارتقای سهم اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه حمل‌و‌نقل پیشرفته و فضایی با رویکرد مشارکت حداکثری ذی‌نفعان خصوصی و دولتی، تشکیل کنسرسیوم‌های تخصصی جهت بهینه‌سازی و تنوع‌بخشی به سبد حوزه صنعت حمل‌و‌نقل کشور و حل نیازهای این حوزه با تمرکز بر داخلی‌سازی اقلام راهبردی و ارزبر، ارائه برنامه و پیاده‌سازی پروژه‌های اقتصادمحور، پیشران و راهبردی با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در حوزه حمل‌و‌نقل پیشرفته و فضایی با کلیه نهادهای حاکمیتی، سازمان‌های مرتبط دولتی و بازیگران بخش خصوصی با نگاه بلندمدت اشاره کرد.

در افق پیش روی ستاد اقتصاد دانش‌بنیان حمل‌و‌نقل پیشرفته و فضایی در زمینه خودرو، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان این حوزه با راهکارهای فناورانه به‌ویژه دربخش صنعت حمل‌و‌نقل الکتریکی و خودران از دغدغه‌های اصلی به‌شمار می‌رود. همچنین ارتقای مشارکت نخبگان در شناسایی و حل مسائل حوزه حمل‌و‌نقل پیشرفته و فضایی با همکاری تنگاتنگ سایر ارکان تصمیم‌ساز، تصمیم‌گیر و اجرایی دولتی و خصوصی، هم‌افزایی فعالیت‌های مرتبط با حوزه هوایی و هوانوردی و نظارت بر توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان صنایع مربوط در سطح کشور از جمله برنامه‌های ستاد خواهد بود.»

* دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حمل‌ و‌ نقل پیشرفته و فضایی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه وزارت علوم برای افزایش ضریب نفوذ فناوری در صنایع سنتی
  • «نقشه راه اجرای سند ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم» رونمایی شد
  • سهم ایران در اقتصاد خلاق کمتر از یک درصد است 
  • برنامه معاونت علمی برای ایجاد پارک‌های فناوری با ۵ کشور
  • اینوتکس سیزدهم میزبان ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • اینوتکس میزبان بیش از ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • تولید فنرهای مورد نیاز صنایع ریلی و خودروسازی
  • بارش برف بهاری در روستاهای شهرستان اسکو + فیلم
  • بهره‌برداری قریب الوقوع از سد قیز قلعه‌سی
  • حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری