Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس جمهور گفت: جوانان انتظار دارند دولت به مسائل آنها توجه ویژه داشته باشد و ما هم خود را ملزم به حل مشکلات آن ها، امیدآفرینی و ایجاد چشم‌اندازی روشن در برابر جوانان می‌دانیم.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آقای رئیسی بعد از ظهر پنجشنبه در دومین جلسه شورای عالی جوانان که با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو این شورا در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، جمعیت جوانان کشور را یک سرمایه ملی در مسیر رشد و توسعه کشور خواند و با اشاره به اراده جدی دولت در زمینه به کارگیری جوانان و حل مشکلات آن‌ها افزود: اعتماد به جوانان، همواره نتایج درخشانی را در پی داشته است و ثمره این اعتماد در مقاطع حساس و مهم انقلاب اسلامی، محسوس بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آقای رئیسی با تاکید بر مسئولیت دولت در حوزه رفع دغدغه‌ها و مشکلات جوانان، تحصیل، اشتغال، ازدواج، مسکن و دستیابی به آینده اطمینان‌بخش را از مهم‌ترین مسائل امروز جوانان دانست و تاکید کرد که شورای‌عالی جوانان مکلف است با تشکیل کارگروه‌های اندیشه‌ورزی برای هر یک از این موضوعات تدبیر و چاره‌اندیشی کند.
دکتر رئیسی با بیان اینکه ماموریت دولت در رسیدگی به مسائل جوانان با تشکیل شورای عالی جوانان تمام نمی‌شود، تصریح کرد: شورای عالی جوانان باید شورایی فعال و کارآمد در حل مشکلات و مرجعی مورد اعتماد برای جوانان باشد.
آیت‌الله رئیسی بر لزوم استفاده از نظرات خود جوانان برای حل مشکلات‌شان نیز تاکید کرد و گفت: شورای عالی جوانان در هر استان و شهر می‌تواند عرصه‌ای را فراهم کند تا جوانان علاوه بر بیان دغدغه‌ها و مشکلات خود، در هم‌اندیشی و چاره‌جویی برای رفع این مشکلات نیز مشارکت فعال داشته باشند.
رئیس جمهور به موضوع آسیب‌های اجتماعی نیز گریزی زد و شورای عالی جوانان را مامور کرد در جلسه آتی خود، آسیب‌شناسی مسائلی، چون اعتیاد، طلاق و موضوعات مشابه آن را با نگاهی پیشگیرانه در دستور کار قرار دهد.
دکتر رئیسی با اشاره به پیامد‌های نامناسب ارائه مشاوره‌های غلط در امور جوانان، به شورای عالی جوانان توصیه کرد با استفاده از ظرفیت‌افراد متخصص، مراکزی را برای ارائه مشاوره به جوانان فعال کنند.
آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تاکید بر اراده دولت بر حمایت عملی و جدی از جوانان، تصریح کرد: جوانان انتظار دارند دولت به مسائل آن‌ها توجه ویژه داشته باشد و ما هم خود را ملزم به حل مشکلات آنها، امیدآفرینی و ایجاد چشم‌اندازی روشن در برابر جوانان می‌دانیم.
رئیس جمهور با ابراز گلایه از عملیاتی نشدن همه مفاد قانون تسهیل ازدواج که در سال 1384 تصویب شده، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌هایی در این قانون وجود دارد که می‌توان با اجرای آن‌ها بسیاری از مشکلات جوانان را حل کرد و نیاز به قانون‌گذاری دوباره نیست.
در ادامه این نشست روند اجرای دستورات رئیس جمهور برای تسهیل پرداخت تسهیلات ازدواج و تامین مسکن جوانان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اعضای شورا نظرات خود را در خصوص زمان انتظار زوجین از ثبت‌نام در سامانه تا ارجاع به بانک و همچنین تامین وثایق برای دریافت وام بیان کردند.
در همین راستا علی صالح‌آبادی رئیس بانک مرکزی نیز گزارشی از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج جوانان و همچنین وام فرزندآوری در نیمه دوم سال 1400 و چهار ماه نخست سال جاری ارائه کرد و از رشد 57 درصدی پرداخت وام ازداج خبر داد.
پیش از سخنان رئیس جمهور در این جلسه، وحید یامین‌پور دبیر شورای‌عالی جوانان گزارشی درباره روند اجرایی «احیای دبیرخانه شورای‌عالی جوانان» و «ارتقای نهاد متولی امور جوانان» به عنوان مصوبات جلسه گذشته این شورا ارائه کرد.
«پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی برگزاری مراسم جشن ازدواج جوانان در اماکن رفاهی دستگاه‌های دولتی و نهاد‌های عمومی» و «ایجاد مجمع جوانان کشور‌های عضو اکو و تاسیس دبیرخانه دائمی آن در تهران» از دیگر مسائل مطرح شده در این نشست بود که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رئیس جمهور شورای عالی جوانان رئیس جمهور حل مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۸۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلکسیون مشکلات اصفهان نیازمند توجه ویژه است

فرماندار اصفهان گفت: اصفهان کلکسیونی از مشکلات استان و شهرستان را دارد که حل آن نیازمند اهتمام و توجه ویژه‌ای است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، محمدعلی احمدی در شورای اداری مشترک استان و شهرستان اصفهان اظهار داشت: سفرهای شهرستانی و دیدار چهره به چهره با مردم، روحیه مردمی استاندار را تجلی کرده و موجب امیدآفرینی بین مردم منطقه می‌شود و اقدامات انجام شده جای تقدیر و تشکر دارد.

فرماندار در ادامه با اشاره به گستردگی مشکلات اصفهان، خاطرنشان کرد:این سومین سفر منطقه‌‌ای استاندار به شهرستان اصفهان بود و قرار است که استاندار در روزها و هفته‌های آینده از سایر مناطق مرکزی و نقاط حاشیه‌ای اصفهان بازدید به عمل آورند و بر همین اساس مشکلات و مسائل این مناطق احصا و ظرفیت‌ها شناسایی شده و امیدواریم این جلسات ادامه داشته باشد.

وی در ادامه به مشکلات و ظرفیت‌های اصفهان اشاره کرده و گفت: اصفهان ظرفیت‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی زیادی دارد که در موقعیت‌ها و عرصه‌های مختلفی نقش‌آفرینی می‌کند اما چالش‌ها و مشکلات زیادی داریم که برخی از آنها مختص اصفهان هستند و بسیاری از شهرستان‌های استان مشکلات مربوط آلودگی هوا، فرونشست، ترافیک و مسائل مربوط به جمعیت شهری را ندارند اما در اصفهان این مشکلات بسیار پررنگ بوده و رفع آن نیازمند اهتمام جدی است.

احمدی با تاکید بر اینکه مشکلات اصفهان کلکسیونی مشکلات استان و خود شهرستان است، گفت: حل این مشکلات نیاز مند توجه ویژه‌ای است؛ همان طور که در سطح کشور استان اصفهان را به عنوان استان برخودار می‌شناسند متاسفانه در سطح استان تصور می‌شود که شهرستان اصفهان یک شهرستان برخوردار است درحالی آمارهای ما خلاف این مهم را نشان می‌دهند و انتظار داریم که این موضوع به شکلی حل شود.

تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی

وی افزود: علاوه بر این برخی از ادارات کل به دلیل حجم و گستردگی کار، نسبت به مسائل شهرستان غفلت می‌کنند و این غفلت‌ها بیشتر از سمت دستگاه‌هایی رخ می‌دهد که اصلا در شهرستان نمایندگی ندارند و بهبود ساختار‌های ناکافی در سطح شهرستان مستلزم تدابیر ویژه است.

فرماندار یادآور شد: در بخش مرکزی شهرستان، 82 روستا زیرمجموعه یک بخشداری هستند درحالی که متوسط روستای یک بخشداری در سطح استان و سایر نقاط کشور، حدود 20 روستاست و باید بدانیم که جمعیت برخی از روستاهای ما معادل جمعیت سایر شهرهای استان است و بهبود ساختار‌های اداری و نیروی انسانی در شهرستان، نیازمند پیگیری‌های مجدانه است.

وی ادامه داد: اعتبارات و بودجه‌‌ای که به شهرستان تعلق می‌گیرد، با توجه به میزان مشکلات و جمعیت کافی نیست و در این زمینه نیز نیازمند پیگیری‌های ویژه هستیم.

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • بازديدهای ميدانی و بررسی عملكرد شركت‌ها و دفاتر تاكسيرانی/ توجه ویژه به مشکلات و مسائل تاکسیرانان
  • دولت سیزدهم به تولید توجه ویژه کرده است
  • سه سال انتظار برای ارشاد مدیران
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد
  • کلکسیون مشکلات اصفهان نیازمند توجه ویژه است
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند