Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین-روناک حسینی:  در ۱۳ ژولای سال ۱۹۳۰، حدود ۶ هزار نفر در رویال آلبرت هال لندن جمع شدند تا یاد و خاطره سِر آرتور کانن دویل، خالق شرلوک هلمز مشهورترین و احتمالا محبوب‌ترین کارآگاه جهان را گرامی بدارند، در حالی که او ۶ روز قبل مرده بود. 

این سالن توسط انجمن اسپریچوالیست‌ها یا معنویت‌گرایان، اجاره شده بود تا جلسه یادبودی برای کانن دویل برگزار کنند؛ رویدادی که آن‌قدر آدم برایش جمع شده بود که تعداد زیادی جا نشدند و مجبور شدند برگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ردیف اول، در مقابل سن، یک ردیف صندلی برای خانواده دویل گذاشته شده بود: لیدی کانن دویل، پسرانش دنیس و آدریان، دخترش جین، دختر ناتنی او مری و البته خود سر آرتور کانن دویل. احتمالا برای جلوگیری از سردرگمی، روی صندلی او با نامش مشخص شده بود و لابد این صندلی از آن رو ضروری بود که معنویت‌گرایان که خود نویسنده هم از آن‌ها بود، به حضور ارواح اعتقاد داشتند. 

دعوای خالق شرلوک هلمز و شعبده‌باز بزرگ بر سر احضار روح | کانن دویل، هری هودینی و زیگموند فروید

شب‌هنگام، مانند هر مراسم یادبود معمولی، با ادای احترام دوستان نسبت به مرحوم، خواندن قطعاتی از کتاب مقدس و سرودهایی مخصوص مراسم ترحیم آغاز شد. اما پس از مدتی زمان آن رسید که استل رابرتز ۴۱ ساله - یک مدیوم مشهور لندنی و یکی از اشخاص محبوب‌ کانن دویل - روی صحنه برود. 

دانیل استاشور در کتاب «Teller of Tales»، بیوگرافی نویسنده، می‌نویسد: «آن وجه مسحورکننده‌ای حضور استل رابرتز که کانن دویل را در زمان حیاتش تحت تاثیر قرار داده بود، کمی طول کشید تا توسط دیگران هم درک شود. 

تصاویر | مشهورترین نشانی جهان در خیابان بیکر | تعطیلی خانه شرلوک هلمز در روزگار کرونا

خانم رابرتز برای مدتی کاری جز تکان خوردن به عقب و جلو  روی پاشنه‌های خود انجام نداد و به زودی صدای تک‌سرفه‌هایی از سر کسالت در سالن طنین انداخت و حرکت‌های ناشی از بی‌قراری از سوی حضار دیده شد. کمی بعدتر انگار تصمیمش را گرفت و تمرکز خود را به دست آورد.

خانم رابرتز که مانند ملوانی همه را جا را به دقت می‌پایید، با نگاهش از روی وسایل موجود در سالن عبور کرد. تمرکز او نه روی صورت‌ جمعیت منتظر، بلکه به فضای خالی پشت سر آن‌ها معطوف شد. 

او با صدای بلند اعلام کرد: ارواح زیادی اینجا با ما هستند. آن‌ها روی من هم مثل چیزهای دیگر تاثیر می‌گذارند. 

خانم رابرتز حدود نیم ساعت قبل از اینکه حضار بی‌قرار شوند با این ارواح ارتباط برقرار کرد و سپس وقتی مردم می‌خواستند سالن را ترک کنند، فریاد زد «او اینجاست!» شکاکان در مسیر خود متوقف شدند. همه چشم‌ها به صندلی خالی کانن دویل خیره شد.»

راسل میلر در «ماجراهای آرتور کانن دویل»، کتاب زندگی‌نامه‌اش درباره این نویسنده، می‌نویسد: «شکی وجود ندارد که منظور رابرتز چه کسی بوده است. همه توجه خود را به صندلی خالی معطوف کردند و لیدی کانن‌دویل با نگاهی هراسان از جا پرید.

به نظر می رسید که مدیوم با چشمانش یک شخص نامرئی را دنبال می‌کند که به سمت او در حال حرکت است. او گفت: «او لباس شب پوشیده است» و سرش را خم کرد که انگار می‌خواهد به چیزی که خیلی آرام گفته می‌شود، گوش دهد: «سر آرتور به من می‌گوید که یکی از شما امروز صبح به کلبه رفت. درست است؟»

لیدی کانن دویل، در حالی که تحت تاثیر قرار گرفته بود، قبول کرد که چنین است. مدیوم گفت: «من برای شما پیامی دارم.» در این لحظه شخصی به نوازنده ارگ اشاره کرد که دست به کار شود. استل رابرتز را می‌شد دید که برای چند دقیقه با لیدی کانن دویل، که لبخند می‌زد و سرش را تکان می‌داد، زمزمه می‌کرد. وقتی مراسم با سرود پایانی  پایان یافت، او هنوز هم به پهنای صورتش لبخند می‌زد.

این مدیوم پس از پایان مراسم به خبرنگاران گفت که سر آرتور کانن دویل را دیده است که قبل از اینکه به او پیامی برای همسر و خانواده‌اش بدهد، در سراسر صحنه قدم می‌زند و روی صندلی خالی می‌نشیند.  او گفت: «پیامی که به من داد، بسیار خوشحال‌کننده بود.»

هر چه بود ظاهرا برای بیوه‌اش خوب بود. لیدی کانن دویل گفت: «کاملا متقاعد شده‌ام که این پیام از طرف شوهرم است. من از این واقعیت که او اینجا با ما بوده است به همان اندازه مطمئن هستم که دارم با شما صحبت می‌کنم. این یک پیام خوشحال کننده و دلگرم کننده بود و برای من ارزشمند و مقدس است. البته درک می‌کنید که محتوای پیام رازی است برای من.»

و البته این پیام برای همیشه راز باقی ماند.

منبع: ترجمه از لیت‌هاب با کمی تغییر.

کد خبر 698631 برچسب‌ها مرگ سینمای جهان ادبیات کتاب - نویسندگان و پدید آورندگان چهره‌های مشهور

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مرگ سینمای جهان ادبیات چهره های مشهور آرتور کانن دویل شرلوک هلمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۹۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) شاهکار طراح ایرانی در نمایشگاه خودرو پکن

شاسی‌بلند جدید آواتر ۱۱ امروز در نمایشگاه خودرو پکن معرفی شد. این خودرو که اولین محصول برند آواتر شناخته می‌شود، توسط نادر فقیه‌زاده، طراح سابق بی‌ام‌و طراحی شده است.

به گزارش خبر آنلاین، آخرین مدل معرفی شده از آواتر در چهار مدل ارائه می‌شود که از ۴۱۵۰۰ تا ۵۳۹۰۰ دلار (معادل دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تا سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان) متغیر است. خودروی اصلاح شده به جای تغییرات اساسی، بر اصلاحات تمرکز دارد.

همانطور که ماه گذشته در آواتر ۱۲ معرفی شد، آواتر ۱۱ اکنون با رنگ طلایی فلورسنت عرضه می‌شود. این رنگ از رنگ‌دانه‌های متغیر استفاده می‌کند که رنگ‌ها را در زوایای خاص تغییر می‌دهد. بر اساس پلت فرم EP ۱، آواتر ۱۱ دارای گزینه‌های تک موتوره یا دو موتوره و انتخاب برد ۵۸۰ کیلومتر تا ۷۳۰ کیلومتر است.

پیشرانه DriveONE هواوی، موتور‌های تک یا دوگانه را با قدرت ۳۰۸ تا ۵۷۰ اسب بخار و گشتاور ۳۷۰ تا ۶۵۰ نیوتن متر ارائه می‌کند. شتاب‌گیری صفر تا صد این خودرو از ۳٫۹تا ۶٫۶ ثانیه متغیر است. گزینه‌های باتری شامل ۹۰ یا ۱۱۶ کیلووات ساعت با شارژ سریع ۷۵۰ ولت هستند.

فضای داخلی اکنون دارای طرح رنگ بنفش/سفید است. تزئینات طلایی نیز برای مطابقت با رنگ طلایی فلورسنت جدید وجود دارند. صفحه‌نمایش مرکزی ۱۵٫۶ اینچی از قابلیت تقسیم صفحه پشتیبانی می‌کند و ناوبری، بازی‌ها و فیلم‌ها را نمایش می‌دهد. نمایشگر کیلومترشمار ۱۰٫۲۵ اینچی نیز در آواتر ۱۱ وجود دارد. همه مدل‌های آواتر ۱۱ مدل ۲۰۲۴ اکنون دارای سیستم صوتی Meridian با ۲۵ بلندگو هستند.

صندلی‌های مدل قبلی آواتر ۱۱ باعث ناراحتی برخی از افراد در طول سفر‌های طولانی‌تر می‌شد. با این حال، مدل ۲۰۲۴ دارای چرم نرم‌تر بوده و مشکلات قبلی را از بین برده است. علاوه بر این، تمامی نسخه‌های این خودرو به صندلی‌های جلویی با جاذبه صفر مجهز شده‌اند، در حالی که صندلی‌های عقب سردکن و گرمکن را برای سواری مجلل‌تر فراهم می‌کنند.

جدیدترین مدل‌های آواتر ۱۱ دارای سیستم پیشگیری از برخورد همه‌جانبه هستند. هنگام حرکت بین سرعت ۳۰ تا ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت، سیستم پیشگیری از برخورد با موانع جانبی (LOCP)، با هدایت خودرو به خط اصلی خود در صورت شناسایی مانع به راننده کمک می‌کند. این امر از برخورد در هنگام تغییر لاین جلوگیری می‌کند.

آواتر در سال ۲۰۱۸ توسط Changan New Energy و نیو تأسیس شد. نیو بعداً کناره‌گیری کرد و CATL جایگزین آن شد که اکنون ۱۷ درصد از شرکت را در اختیار دارد. چانگان ۴۰ درصد از سهام را در اختیار دارد و هواوی تامین کننده اصلی آن است.

دیگر خبرها

  • عکس| اقدام عجیب کاپیتان پرسپولیس در اینستاگرام/ عالیشاه همسرش را سانسور کرد
  • حرکت رونالدینیویی؛ امید عالیشاه با عکس خود، تولد همسرش را تبریک گفت! + عکس
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • تبریک تولد نوید محمدزاده به همسرش | عکس
  • احضار ۶ نفر به کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • (تصاویر) شاهکار طراح ایرانی در نمایشگاه خودرو پکن
  • عروس بزرگ امام چرا همسرش را «داداش» صدا می‌زد؟
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد