Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین؛ هدایت‌الله خادمی، کارشناس مسائل اقتصادی و نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین با بیان اینکه مالیات یک منبع مهم و پایدار درآمدی برای دولت محسوب می‌شود، اظهار داشت: سیستم مالیاتی کشور تا به امروز توانسته درآمد خوبی را برای کشور ایجاد کند و دولت به وسیله مالیات توانسته امورات کشور را تاحدودی بگذراند، زیرا دولت درآمدهای خوبی از طریق مالیات به دست آورده و نسبت به حل بخشی از مشکلات کشور موفق ظاهر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه سیستم مالیات‌ستانی کشور با مشکلات و چالش‌هایی مواجه است، افزود: اقتصادی که قرارا ست از دل آن مالیات خارج شود، باید پویا و شفاف باشد ، تولید در آن به خوبی  انجام شود، صادرات داشته باشد و نیز رقابت به معنای واقعی انجام شود. از سوی دیگر در این سیستم اقتصادی باید واردات حساب و کتاب داشته باشد و سیاستگذاران بتوانند برای افراد جامعه به خوبی اشتغال و درآمد ایجاد کنند، چون بدون درآمد که نمی‌‍شود مالیات پرداخت کرد یا شرکت‌های بدون فروش داخلی و خارجی محصولات نمی‌توانند مالیات پرداخت کنند، لذا همه این عوامل به نظام مالیات‌ستانی در کشور کمک خواهد کرد که اگر تک‌تک اینها رعایت شود، می‌توان انتظار نظام مالیاتی پویا و کارآمد را داشت.

کارشناس اقتصادی با تأکید بر این مطلب که باید در کنار رونق کسب و کار به منظور افزایش توان مالیات‌دهندگان، بر ابزارها و روش‌های نوین برای مالیات‌ستانی تأکید کرد و در همین رابطه گفت: کشورهای توسعه‌یافته نظام مالیات‌ستانی خود را به‌روز کرده‌اند و به واسطه این به‌روزرسانی موفق شده مشکلاتشان را حل کنند.

خادمی ادامه داد: فراهم آوردن بسترهای لازم برای مالیات‌ستانی آنلاین یک اقدام و مهم ضروری به شمار می‌رود و اگر این اقدام مهم صورت پذیرد قطعاً درآمدهای دولت از سهم مالیات افزایش پیدا خواهد کرد و رضایت مالیات‌دهندگان هم رفع می‌شود، به عبارت دیگر حوزه مالیات یک حوزه دو طرفه محسوب می‌شود و دولت براساس اطلاعاتی که مالیات‌دهندگان ارائه می‌دهند مالیات خود را دریافت می‌‎کنند.

وی سامانه مؤدیان را ابزاری مهم و کارآمد برای شفاف‌سازی نظام مالیاتی کشور عنوان کرد و در همین رابطه گفت: نظام مالیاتی کشور نیازمند شفافیت و عدالت است و عدم عدالت در دریافت مالیات ممکن است شرایط را پیچیده‌تر کند، لذا به باور من این سامانه می‌تواند به شفافیت نظام مالیات‌ستانی و جامعیت اطلاعات سازمان امور مالیاتی کمک فراوان کند تا مبادا بیش از آنچه که حق یک نفر است، مالیات ستانده شود.

این نماینده سابق مجلس معتقد است که سامانه مودیان به تسهیل و کاهش هزینه دریافت مالیات کمک خواهد کرد و از سوی دیگر به تعامل سازنده مالیات‌دهندگان با دولت و سازمان امور مالیاتی کمک فراروانی خواهد کرد.

خادمی تأکید کرد: نمی‌شود که یک واحد تولیدی وقتی فعال است و درآمد دارد، مالیات پرداخت نکند یا مالیاتش را کمتر از آنچه که حقش است پرداخت، قطعاً این رفتار به نظام عادلانه مالیاتی و مالیات‌ستانی ضربه وارد خواهد کرد. سامانه مودیان هم درآمد تولیدکنندگان و مالیات‌دهندگان و فعالان صنفی را شفاف می‌کند و هم نظام مالیات‌ستانی را عادلانه خواهد کرد.

به گفته وی، اکنون مهمترین موضوع در نظام مالیاتی کشور، نوع نظارت است که با سامانه مودیان ابزارهای مشابه آن می‌توان نظارت را تقویت کرد.

کارشناس اقتصادی تأکید کرد: پرداخت مالیات یک امر مهم و ضروری است و در همه کشورها انجام می‌شود و به همین دلیل دولت‌ها برای اینکه خللی در دریافت مالیات وجود نیاید و به صورت عادلانه انجام شود، سیستم‌ها و ابزارهای مفیدی را به منظور نظارت و شفاف‌سازی مستقر کرده‌اند که در ایران هم اگر سامانه مودیان به درستی کار کند، می‌تواند به شفافیت و نظارت منجر شود.

لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر هدایت‌الله خادمی اخبار اقتصاد کلان اخبار مرتبط پایان بلاتکلیفی کارآموزان پروانه وکالت / متقاضیان در انتظار اعلام رسمی قوه قضاییه ۱۴۰۱/۵/۲۷ دولت برای سایر اقشار و بهبود وضعیت معیشت این افراد نیز برنامه دارد ۱۴۰۱/۵/۲۷ سیاست ‌های عجیب ترکیه ادامه دارد؛ کاهش نرخ بهره با وجود تورم ۸۰ درصدی ۱۴۰۱/۵/۲۷ افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تایید شد ۱۴۰۱/۵/۲۷ یارانه نقدی تا چه زمانی ادامه دارد؟ ۱۴۰۱/۵/۲۷ جدال بر سر نرخ بهره؛ چه کسی مقصر تورم است؟ ۱۴۰۱/۵/۲۷ آخرین ویدیو ها ناگفته های شنیدنی از مختارنامه + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۸ ۰۹:۴۸ چطور با افراد بد دهان و فحاش برخورد کنیم؟ ۱۴۰۱/۰۵/۲۸ ۰۹:۱۸ شادترین کشور دنیا لقب کدام کشور است؟ + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۸ ۰۹:۱۱ کمین ترسناک یک مار کبری برای پسربچه + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۸ ۰۸:۴۵ فاجعه هولناک وسط اتوبان؛ خراب شدن ماشین و له شدن راننده! + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۸ ۰۸:۳۳ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۰:۰۸ عواقب جبران ناپذیر نوشابه گازدار برای سلامتی ایرانی ها ۱۰:۰۳ وزیر کشور: لایحه جدید انتخابات به مجلس ارسال می شود ۰۹:۵۲ ۱۰ روز متوالی تنفس هوای مطلوب در تهران ۰۹:۴۸ ناگفته های شنیدنی از مختارنامه + فیلم ۰۹:۴۱ چطور از همسرمان پول توجیبی بگیریم؟ ۰۹:۳۳ ریزش قیمت بیت کوین به کانال ۲۲ هزار دلاری ۰۹:۲۵ جاده های شمال یک طرفه می شوند ۰۹:۲۱ طرز برخورد با همسر زودرنج و حساس ۰۹:۱۸ چطور با افراد بد دهان و فحاش برخورد کنیم؟ ۰۹:۱۶ هشدار سیلاب ناگهانی در ۹ استان ۰۹:۱۱ شادترین کشور دنیا لقب کدام کشور است؟ + فیلم ۰۹:۰۷ با بودجه محدود در چه منطقه ای خانه بخریم؟ ۰۹:۰۳ آمریکا: با اسرائیل درباره برجام اختلافات تاکتیکی داریم ۰۹:۰۱ واکنش طلای سیاه به آشفتگی اقتصاد جهانی ۰۹:۰۰ قیمت نجومی یخچال ال جی در بازار (جدول) ۰۸:۵۴ طلای جهانی چند شد؟ ۰۸:۵۱ ضبط ساده مکالمه‌ در آیفون با این وسیله جالب ۰۸:۲۸ نحوه افزودن هشتگ های ترند در اینستاگرام ۰۷:۰۰ ۵ شب اقامت در هتل های کیش چقدر پول می خواهد؟ + جدول ۰۲:۰۲ سوپرایز میتسوبیشی برای سفرهای خانوادگی + عکس ۰۱:۵۸ چی کار کنیم آدم بدصبحی نباشیم؟ ۰۱:۲۵ ۲۹ سوالی که در مصاحبه های شغلی باید بپرسید ۰۰:۴۴ فال ابجد روزانه جمعه ۲۸ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۰۰:۳۸ چطوری مصرف بنزین خودرو را کم کنیم؟ + چند ترفند ساده ۰۰:۳۱ فال حافظ امروز جمعه ۲۸ مرداد + تفسیر دقیق ۰۰:۲۴ فال تاروت امروز / فال تاروت کبیر روزانه امروز جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ ۰۰:۱۲ موقع همدردی با دوست عزادار از چه جمله هایی استفاده کنیم؟ ۰۰:۰۲ فال امروز؛ فال روزانه شخصی ۲۸ مرداد ۲۳:۵۵ نکته مهم برای والدین؛ چطور مفهوم حریم شخصی را کودک به آموزش دهیم؟ ۲۳:۴۰ کاهش زمان پرداخت وام ازدواج به ۱۵ روز ۲۳:۲۲ مصرف تخم مرغ برای کودکان مفید است یا مضرر؟ + مقدار و بهترین روش طبخ ۲۳:۰۸ چگونه باغچه ای با «رز»های شاداب داشته باشیم؟ ۲۳:۰۵ ضارب سلمان رشدی: ارتباطی با ایران نداشتم ۲۲:۴۸ ۸ توصیه طلایی برای کسانی که تازه می خوان ورزش کردن شروع کنن ۲۲:۴۵ آبشاری بکر در فاصله ۲۰ کیلومتری از تهران + عکس ۲۲:۲۹ چطوری میشه با افراد کینه توز و انتقام جو کنار اومد؟ ۲۲:۲۳ زنان «سمی» که ازدواج با آنها پشیمانتان می کند ۲۲:۱۴ بانکی ها به قالیباف نامه نوشتند؛ طرح بانکداری را متوقف کنید ۲۲:۰۶ عاقبت خانم هایی که آرایش می کنند ۲۱:۵۴ یک گام دیگر تا رصد کامل حساب های بانکی ۲۱:۵۴ بهترین روش پخت گوشت + چند نکته طلایی ۲۱:۴۱ بورل: با لحظه خطرناکی مواجه هستیم ۲۱:۳۰ برتری استقلال در هفته دوم لیگ برتر با درخشش قائدی ۲۱:۲۲ رییسی: جوانان انتظار دارند دولت به مسائل آن‌ها توجه ویژه داشته باشد ۲۱:۱۹ چند ترفند جادویی از زبان بدن در محیط کار و قرارهای عاشقانه ۲۱:۰۰ خشم و عصبانیت شدید ساپینتو پس از گل اول ملوان + فیلم ۲۰:۵۲ وسواس کمک به دیگران چیست؟ + علائم سندروم شوالیه سفید ۲۰:۴۲ بعد از خودرو نوبت به کامیون رسید؛ فورس در راه بورس کالا ۲۰:۲۷ باتری خودرو چه زمانی باید تعویض شود؟ ۲۰:۱۱ راز ژاپنی ها برای آموزش مهارت زندگی به نوجوانان اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: هدایت الله خادمی نظام مالیات ستانی مالیات دهندگان سامانه مودیان مالیاتی کشور نظام مالیاتی ۱۴۰۱ ۵ ۲۷ ۲۸ مرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۹۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

طبق مصوبه مجلس مالیات بر عایدی سرمایه حاصل از انتقال اوراق بهادار یا کالای مورد معامله در بها بازار (بورس)‌ها و بازار‌های خارج از بها بازار (بورس) از قبیل صندوق‌های کالایی، صندوق‌های املاک و مستغلات و گواهی سپرده سکه طلا مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نیست.

به گزارش اکوایران، ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی و ماده ۱۲ به همراه ۸ تبصره این طرح از سوی مجلس اصلاح شد.

بر اساس این گزارش، طبق تبصره ۷ مقرر شد عایدی سرمایه حاصل از انتقال اوراق بهادار یا کالای مورد معامله در بورس‌ها و بازار‌های خارج از بورس مانند صندوق‌های کالایی، صندوق‌های املاک، مستغلات و گواهی سپرده سکه طلا مشمول مالیات نخواهد بود.

تبصره ۷ ماده ۱۲ به شرح زیر اصلاح شد:

تبصره ۷- عایدی سرمایه حاصل از انتقال اوراق بهادار یا کالای مورد معامله در بهابازار (بورس)‌ها و بازار‌های خارج از بهابازار (بورس) از قبیل صندوق‌های کالایی، صندوق‌های املاک و مستغلات و گواهی سپرده سکه طلا، مشمول مالیات موضوع این فصل نیست.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی سوداگر را کسی عنوان کرد که با نیت سوء استفاده وارد بازار می‌شود و حجم وسیعی از ارز و طلا و خودرو را خریداری کرده تا به عنوان مثال سه ماه بعد به چند برابر قیمت فروخته و سود ببرد که در صورت تصویب، اجرای این طرح مانع از این کار می‌شود.

وی تصریح کرد: در واقعیت تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند آن هم مربوط به کسانی است که مالیات نمی‌دهند و فقط سود‌های کلان برده و از شرایط سخت تورمی سوء‌استفاده می‌کنند.

تاثیر مالیات بر سوداگری بر بازار‌ها

محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، از اجرا و تاثیر قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز، مسکن، خودرو و طلا و تاثیرش بر رونق بازار بورس در روز گذشته، چهار اردیبهشت، خبر داد. لایحه مذکور، امروز پس از اصلاحیه ایرادات توسط شورای نگهبان، به تصویب رسید.

پور ابراهیمی با اشاره به این موضوع که ورود منابع به بازار دلالی موجب افزایش قیمت‌ها می‌شود، عنوان کرد: عملا بازار سوداگری به بازار افزایش قیمت‌ها تبدیل شده است که به شدت معیشت مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این طرح تلاش شده چهار دارایی شامل خودرو، طلا، ارز و مسکن را مشمول قانون قرار دهیم که باعث می‌شود اثر آن‌ها در حوزه سوداگری به کمترین حد برسد.

وی گفت: کلیه معاملاتی که با هدف سوداگری در حوزه املاک، ارز، طلا و خودرو صورت می‌گیرد، پس از تبدیل شدن این طرح به قانون، مهار می‌شود. رفتن منابع به سمت اقتصاد واقعی، تولید و اشتغال را در نظام اجرایی کشور عملیاتی می‌کند.

دیگر خبرها

  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • پیش بینی رشد ۴۴ درصدی درآمد‌های مالیاتی