Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@09:57:49 GMT

درخواست لیتوانی از چین برای لغو تحریم‌ها

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۸۹۶۸۶

درخواست لیتوانی از چین برای لغو تحریم‌ها

در پی اقدام چین در تحریم یک مقام ارشد دولت لیتوانی به دلیل سفر او به تایوان، وزارت خارجه این دولت از پکن خواست تحریم این مقام را لغو کند.

به گزارش مشرق از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه لیتوانی پنجشنبه اعلام کرد، به چین به خاطر تحریمهایش علیه معاون وزیر حمل و نقل و ارتباطات لیتوانی اعتراض رسمی کرده و خواستار لغو این تحریم‌ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت امور خارجه چین روز جمعه گذشته اعلام کرد، «آگنه وایسیوکویسیوته» معاون وزیر حمل و نقل و ارتباطات لیتوانی به خاطر سفر به تایوان تحت تحریم قرار داده است.

وزارت امور خارجه لیتوانی در بیانیه‌ای تقاضا کرد، چین این اقدام خود را لغو کرده و همکاری با لیتوانی در زمینه حمل و نقل را که در پی سفر معاون وزیر حمل و نقل این کشور به تایوان متوقف شد، از سر بگیرد.

این وزارتخانه تصمیم چین برای اعمال این تحریم را «غیرموجه» و «ناقض قوانین بین المللی و حاکمیت لیتوانی» خواند.

چین جزیره تایوان را بخشی از خاکش دانسته و مخالف سفر سیاستمداران خارجی به این جزیره است.

پیشتر بعد از آنکه لیتوانی به تایوان اجازه افتتاح یک سفارتخانه  غیررسمی در پایتخت خود، شهر ویلنیوس را داد، چین سطح روابط دیپلماتیک  با لیتوانی را تنزل داده و شرکت‌های چند ملیتی را برای قطع روابط با این کشور ۲.۸ میلیون نفری منطقه بالتیک تحت فشار گذاشت.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین جنگ غزه قیمت چین لیتوانی تایوان خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۹۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است

وزارت خارجه دولت صنعا تاکید کرد که عملیات یمن در دریای سرخ یک هدف انسانی دارد و آن فشار برای توقف تجاوز جنایتکارانه صهیونیست‌ها به غزه و رفع محاصره آن است.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه یمن در صنعا روز دوشنبه تاکید کرد که ایالات متحده مانع صلح در یمن است و از توقف کشتار جنایتکارانه در غزه ممانعت می‌کند.

براساس گزارش المیادین، وزارت خارجه یمن با بیان اینکه عملیات یمن در دریا «هدف انسانی دارد و آن فشار برای توقف تجاوز جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و رفع محاصره غزه» است، تاکید کرد: این یک خواسته بشردوستانه است. قرار است به آن پاسخ داده شود.

این وزارتخانه با بیان اینکه حل و فصل (در رابطه با بحران یمن) ربطی به آنچه در دریای سرخ می‌گذرد ندارد، خاطرنشان کرد: به سازمان ملل تاکید شد که نقشه‌ای که با طرف سعودی به دست آمده، ربطی به حوادث غزه ندارد. قرار بر این است که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها هیچ گونه دخالتی در آن نداشته باشند.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد: اظهارات تیم لندرکینگ، فرستاده آمریکا به یمن، مؤید این است که آمریکا مانع برقراری صلح در یمن و مانع توقف کشتار جنایتکارانه در غزه و رفع محاصره است.

وزارت خارجه دولت صنعا تاکید کرد: آمریکا در برابر اراده همه مردم جهان از جمله مردم آمریکا ایستاده است که با مشارکت دولت بایدن در جنایات شنیع صهیونیست‌ها علیه مردم غزه مخالفت خود را اعلام کردند.

این وزارتخانه توضیح داد که آمریکا «به جای پاسخگویی به این مطالبات جهانی، به سرکوب وحشیانه دانشجویان متوسل شد، به نحوی که بار دیگر نادرست بودن شعارهای آمریکا در مورد دموکراسی را آشکار کرد».

چند روز پیش، حسین العزی، معاون وزیر امور خارجه دولت صنعا تاکید کرد که یمن از اقدامات خصمانه‌ای که ایالات متحده در حال برنامه ریزی است، آگاه است و آن را مسؤول «عواقب حماقت احتمالی‌اش علیه» یمن می‌داند.

العزی به واشنگتن هشدار داد که در صورت دست زدن به اقدامات خصمانه، «ممکن است یک راه امن هم در منطقه پیدا نکند».

وی خاطرنشان کرد که منافع این کشور «هدفی پایدار برای همه آزادگان خواهد بود».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به ریاض
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه