Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک قاضی آمریکا خواستار انتشار برخی مدارک وشواهد وزارت دادگستری شده که منجر به صدور حکم جستجو از اقامتگاه دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین شده است.

به گزارش روز جمعه ایران اکونومیست از خبرگزاری رویترز؛ ماموران پلیس فدرال آمریکا ۲ هفته پیش با یورش به اقامتگاه ترامپ در "مار آ لاگو"درفلوریدا شماری از اسناد و مدارک کاملا سری و محرمانه کاخ سفید را که به صورت غیرقانونی به این مکان انتقال داده شده بود، ضبط کرده و با خود بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بروس راینهارت قاضی آمریکا گفت: به رغم مخالفت وزارت دادگستری، به نظر او بخش هایی از این اسناد و مدارک قابلیت انتشار دارند و به وزارت دادگستری دستور داد بخشی ویرایش شده از آنها را تا پنجشنبه آینده منتشر کند، هر چند به دادستان ها در صورت مخالفت با پیشنهاد او، فرصت تجدیدنظرخواهی داده خواهد شد.

به نظرمی رسد سخنان راینهارت پیروزی برای رسانه های خبری به شمار می رود که روز پنجشنبه در دادگاه فدرال وست پالم بیچ تلاش کردند قاضی را قانع کنند که منافع همگانی موجود در انتشار این اسناد و مدارک بیشتر از منافع عدم انتشار آنهاست.

یورش ماموران فدرال به اقامتگاه ترامپ نقطه اوج چشمگیری در یکی از بسیار پرونده های فدرال و ایالتی ترامپ از هنگام پایان دوره ریاست جمهوری او و همچنین در مورد کسب و کار خصوصی اش به شمار می رود.

با اینکه ترامپ جمهوری خواه به تمایل خود برای رقابت دوباره در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ اشاره کرده، اما هنوز این موضوع را قطعی اعلان نکرده است.

وزارت دادگستری با انتشار حتی بخشی از این اسناد و مدارک منجر به جستحو در مار آ لاگو مخالفت کرده است.

به نوشته تارنمای نشریه انگلیسی «دیلی میل»؛ ترامپ که 2 استیضاح از سوی کنگره را در کارنامه دارد، روز چهارشنبه در پی یورش اخیر اف. بی. آی به محل اقامت خود در فلوریدا و همچنین بازجویی از برخی مشاوران سابقش در کاخ سفید، پلیس فدرال آمریکا را به صراحت تبهکار خواند.

 ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا پلیس اف. بی. آی را به خاطر آنکه در یورش به محل اقامت وی در «مارئه لاگو» فلوریدا هرآنچه در دسترس بود ازجمله پاسپورت های وی را با خود همراه برده اند، «تبهکاران پیش پا افتاده» خواند.

ترامپ یک هفته پس از  یورش به محل اقامت خود در فلوریدا، در شبکه اجتماعی «تروث» (شبکه اجتماعی اختصاصی ترامپ) با حمله دوباره علیه اف. بی. ای نوشت: اف. بی. آی دستانشان را گشودند و هرآنچه به چشمانشان آمد مانند آنچنان که  تبهکاران و دزدهای معمولی و تازه کار انجام می دهند، باخود بردند؛ چنین چیزی نباید در آمریکا (مهد دموکراسی و تمدن) روی دهد.

نشریه آمریکایی نیویورک تایمز نیز روز گذشته گزارش داده بود که «پت سیپولونه» یکی از اعضای سابق  شورای کاخ سفید، به همراه «پاتریک فیلبین»  طی روزهای اخیر توسط اف. بی. آی درمورد انتقال اسناد محرمانه از کاخ سفید به مارالاگو، مورد بازجویی قرار گرفته اند، این دو فرد در واقع از مقام های ارشد در دولت ترامپ به شمار می روندکه توسط پلیس فدرال آمریکا مورد تحقیق و بازجویی قرار گرفته اند.

به گزارش ایران اکونومیست، شبکه خبری فاکس روز گذشته اعلام کرد که پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) سه گذرنامه توقیف شده دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا را به وی بازگردانده است.

اف بی آی در پی یورش دوشنبه گذشته به اقامتگاه ترامپ، اسناد قضایی را منتشر کرد که نشان می داد این عملیات بخشی از تحقیق درباره نقض احتمالی سه قانون مرتبط با نحوه برخورد و اداره اسناد دولتی توسط ترامپ بوده است؛ بر اساس اسناد قضائی که روز جمعه انتشار یافت، نیروهای پلیس در این جستجو ۱۱جعبه حاوی اسناد محرمانه و طبقه بندی شده یافتند که ترامپ در پایان دوره ریاست جمهوری خود از کاخ سفید بیرون برده بود و روی برخی از این جعبه ها مهر کاملا محرمانه زده شده بوده است.

اما ترامپ تاکنون با انکار همه اتهام ها و خطاکاری ها گفته که این اسناد را در هنگام اقامت در کاخ سفید از حالت محرمانه بیرون آورده است؛  قانون (مقابله با) جاسوسی در آمریکا که پیشینه آن به جنگ اول جهانی می رسد، یکی از سه قانونی است که ممکن است رئیس جمهوری سابق آمریکا در پی یورش هفته گذشته ماموران پلیس فدرال آمریکا "اف بی آی" به اقامتگاه او در مارئه لاگو در فلوریدا، به نقض آنها متهم شود.

 

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: دولت ترامپ ، دونالد ترامپ ، ایالات متحده آمریکا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دولت ترامپ دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا پلیس فدرال آمریکا اقامتگاه ترامپ وزارت دادگستری اسناد و مدارک رئیس جمهوری کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۹۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقیقات دانشگاه می‌سی‌سی‌پی در مورد رفتار‌های نژادپرستانه

به نقل از گاردین، گلن بویس، رئیس دانشگاه گفت که تحقیقات در مورد یکی از این دانشجویان سفید پوست آغاز شده و ممکن است در ادامه چند دانشجوی دیگر را نیز شامل شود. به گزارش منابع خبری در دانشگاه، این درگیری پس از آن آغاز شد که گروهی متشکل از حدود ۵۰ دانشجوی معترض به جنگ اسرائیل در غزه با گروه کوچکی از معترضان سفیدپوست رو به رو شدند.

به گزارش صدای ایران از ایسنا،ویدئویی که از این صحنه در فضای مجازی منتشر شده، یکی از دانشجویان سفیدپوست را نشان می‌دهد که مقابل یک دانشجوی دختر سیاه‌پوست در جمع حامیان فلسطین، صدای میمون در آورده و فریاد می‌زند که «این دختر را داخل قفس بیندازید». بیشتر دانشجویان سفیدپوست، لباس‌های ستاره‌ای و راه راه پوشیده بودند و برخی دیگر پرچم‌های آمریکا و دونالد ترامپ در دست داشتند. آنها در طول حضور خود بار‌ها بطری‌های آب را به سمت معترضان حامی فلسطین پرتاب کردند و شعار‌های توهین آمیز می‌دادند.

گلن بویس با تایید انجام این تحقیقات به تاریخ تلخ نژادپرستی و جداسازی در این دانشگاه اشاره‌ای ضمنی داشت. یکی از نکات منفی در مورد دانشگاه می‌سی‌سی‌پی این است که در سال ۱۹۶۲ اولین دانشجوی سیاه‌پوست خود را تحت فشار قانون پذیرفت. او در این باره گفت: باید اذعان کنم که چنین اتفاقاتی باعث عقب افتادن ما می‌شود و نباید به سادگی از کنار آن عبور کنیم.

یکی از انجمن‌های دانشجویی فعال در این دانشگاه اعلام کرد که فرد مسئول پشت این اقدامات نژادپرستانه را اخراج کرده است. این در حالی است که هویت فردی که تحت تحقیقات دانشگاه قرار دارد، اعلام نشده است. در این میان، دونالد ترامپ نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری، واکنش متفاوتی به این ماجرا داشت. ترامپ با استناد به شعار «آمریکا دوباره بزرگ می‌شود»، ویدئویی را در اینستاگرام منتشر کرد که نشان می‌دهد معترضان سفیدپوست پرچم او را به اهتزاز در می‌آورند.

این دانشگاه سابقه طولانی و تاریکی در زمینه اقدامات نژادپرستانه دارد. ۶۲ سال پیش و در زمانی که جیمز مردیت اولین دانشجوی سیاهپوست دانشگاه شد، ورود او با شورش ۲۰۰۰ سفیدپوست مواجه شد. آن اتفاق زمانی اوج گرفت که گارد ریاست جمهوری کندی نیز به این ماجرا ورود کرد. در سال ۱۹۸۳ نیز هجوم ۱۰۰۰ دانشجوی سفید پوست به خوابگاه دانشجویان سیاه‌پوست منجر به آشوب و جنجال شد.

با گذشت این همه سال از آن اتفاقات، بخش زیادی از دانشجویان دانشگاه می‌سی‌سی‌پی را سفیدپوستان تشکیل می‌دهند. بنا بر آخرین آمار، حدود ۱۱ درصد از دانشجویان این دانشگاه سیاه پوست و ۷۶ درصد سفیدپوست هستند.


دیگر خبرها

  • تعویق زمان برگزاری دادگاه دونالد ترامپ
  • انتخابات محاکمه ترامپ را به تعویق انداخت!
  • تعویق محاکمه ترامپ/ بنویسید اطلاع ثانوی بخوانید بعد از انتخابات!
  • تحقیقات دانشگاه می‌سی‌سی‌پی در مورد رفتار‌های نژادپرستانه
  • جمهوری‌خواهان آمریکا: رابرت مالی اسناد محرمانه را در تلفن همراه شخصی‌اش نگهداری می‌کرد
  • ترامپ: حاضرم به زندان بروم
  • راهنمای دریافت ویزای تایلند
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • هشدارهای آمریکا درباره سفر به آلمان جدی شد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا