Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@19:00:35 GMT

لتونی به دنبال خرید پهپاد «بیرقدار»

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۸۹۷۷۰

لتونی به دنبال خرید پهپاد «بیرقدار»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ادگارس رینکویکس» وزیر امور خارجه لتونی روز گذشته (پنج‌شنبه) در گفت‌وگو با خبرگزاری «آناتولی» گفته است که کشورش روی همکاری با ترکیه در زمینه صنایع دفاعی به ویژه پهپادها کار می‌کند.

طبق گزارش این خبرگزاری ترکیه‌ای، وزیر امور خارجه لتونی اظهار کرده که وزارت دفاع کشورش علاقه‌مند است تا پهپادهای «بیرقدار» ساخت ترکیه را آزمایش کند تا این آزمایش گامی اولیه در جهت خرید آن‌ها برای آینده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: من در کشورم شهروندانی را می‌شناسم که برای خرید پهپادهای بیرقدار پول جمع می‌کنند تا به اوکراین برسانند؛ این پهپادها ابزار دفاعی موثری در دست نیروهای مسلح اوکراین برای دفع حملات روسیه هستند.

وزیر امور خارجه لتونی در گفت‌وگوی خود اذعان کرده که مذاکراتش با «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه آنکارا، در سفر کنونی‌اش به ترکیه، درباره تحولات منطقه‌ای به ویژه جنگ روسیه و اوکراین بسیار مهم بوده‌ است.

این در حالی است که رسانه‌های ترکیه پیش از این، گزارش داده بودند که کشور لیتوانی اخیرا شاهد سازماندهی یک کمپین مردمی برای خرید پهپاد بیرقدار «تی‌بی۲» برای اوکراین بوده و این کمپین، طی ۳ روز موفق به جمع‌آوری مبلغ ۶ میلیون یورو برای این کار شده است.

شرکت صنایع دفاعی ترکیه «بایکار» نیز بعد از این اعلام کرد که یک فروند پهپاد «بیرقدار تی‌بی۲» را با هدف رساندن آن به اوکراین، به لیتوانی تحویل می‌دهد. پس از رسیدن این پهپاد به کی‌یف، «آندری یرماک» رئیس دفتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در پیامی از مردم لیتوانی و شرکت صنایع دفاعی ترکیه تشکر کرد.

هفته گذشته نیز «واسیل بودنار» سفیر اوکراین در ترکیه گفت شرکت ترکیه‌ای «بایکار» که پهپادهای تهاجمی «بیرقدار» را تولید می‌کند، در حال حاضر در حال ساخت کارخانه‌ای در خاک اوکراین است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: لتونی اوکراین پهپاد بیرقدار مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۹۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سخنانی وضعیت جنگ در نوار غزه را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی تاکید کرد: هرگونه گسترش عملیات نظامی در غزه پیامدهای وخیمی را در پی خواهد داشت.

بن فرحان در ادامه ضمن اشاره به راه حلی که عربستان از آن در مورد مساله فلسطین حمایت می‌کند بیان کرد: راه حل دو دولتی تنها راه حلی است که عدم بازگشت به وضعیت کنونی پس از چند سال را تضمین می‌کند.

همچنین وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد: ما روی توسعه اقتصادی در منطقه و دوری از اختلافات برای رویارویی با چالش‌ها تمرکز داریم.

کد خبر 6091345

دیگر خبرها

  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • کنایه وزیر خارجه اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • کنایه وزیر خارجه رژیم اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد