Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم تولیت حرم حضرت معصومه (س)گفت: اگر می‌خواهید برای عشایر کارکنید باید عشایری هم زندگی کنید و اتاق کار شما با خانه عشایر و روستاییان خیلی متفاوت نباشد؛ نمی‌شود با ماشین گران‌قیمت به روستا رفت و آن‌ها را دعوت به مشارکت کرد بلکه باید ظاهر شما بخورد به اینکه حامی روستاییان و عشایر هستید.

آیت‌الله سعیدی ۲۷ مردادماه در دیدار با مدیرکل حقوقی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر که در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه (س) انجام شد بابیان اینکه جلب اعتماد مردم از مهم‌ترین ارکان هر فعالیت اقتصادی است، عنوان کرد: برای مشارکت مردم در فعالیت اقتصادی باید ابتدا تبیین گری صورت گیرد و در تبیین باید آسیب‌ها و آفاتی که این نوع فعالیت‌ها را تهدید می‌کند بیان و راهکارهای جلوگیری از این آسیب‌ها را بازگو کنید تا بتوانید اعتماد مردم را جلب کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه برای جلب اعتماد مردم باید مزایای کار خود را هم برای مردم تبیین کنید، اظهار کرد: اولویت‌های شما باید به ترتیب نیازها و خواسته‌های مردم باشد نه بر اساس نیازهای غیر واقعی و کاذب.

 وی بابیان اینکه مردم دوست دارند در کارهای اقتصادی وارد شوند و جذب کارهای اقتصادی مفید شوند، افزود: اگر مردم بدانند که این کار اقتصادی و سرمایه‌گذاری وابسته به دولت است و با آمدن و رفتن دولت‌ها هم تغییری در آن ایجاد نمی‌شود از آن استقبال می‌کنند.

وی بابیان اینکه اگر برای روستاییان و عشایر کار می‌کنید باید با زبان و ادبیات خودشان تبلیغ کنید، اضافه کرد: اگر می‌خواهید برای عشایر کارکنید باید عشایری هم زندگی کنید و اتاق کار شما با خانه عشایر و روستاییان خیلی متفاوت نباشد؛ نمی‌شود با ماشین گران‌قیمت به روستا رفت و آن‌ها را دعوت به مشارکت کرد بلکه باید ظاهر شما بخورد به اینکه حامی روستاییان و عشایر هستید.

سعیدی بابیان اینکه کمک‌های پیامبر (ص) به افرادی که از ایشان درخواست کمک می‌کردند یکسان نبود، افزود: شیوه‌های جذب و حمایت افراد متفاوت است بنابراین باید در میان مردم حضور پیدا کنید و با کمک مسئولان و ائمه جمعه هر منطقه تبلیغ کنید تا مردم با فعالیت شما آشنا شوند.

هشمتیان، مدیرکل حقوقی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، بابیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر در سال ۱۳۸۳ به منظور حمایت از اقشار محروم تأسیس شده است، عنوان کرد: این صندوق دولتی است و در قالب این صندوق دولت پرداخت ۷۰ درصد حق بیمه اقشار محروم را تقبل کرده و فقط یک سوم حق بیمه را بیمه شده پرداخت می‌کند.

وی بابیان اینکه تا کنون در طول ۱۸ سال ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر عضو این صندوق شده‌اند و در حال حاضر ۱۵۰ هزار نفر مستمری بگیر این صندوق هستند، افزود: با روی کار آمدن دولت مردمی هدفگذاری ما افزایش یک میلیونی افراد بیمه شده تا پایان سال جاری است.

مدیرکل حقوقی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، گفت: با توجه به اینکه برخی افراد توان پرداخت حداقل حق بیمه را هم ندارند در قانون اجازه داده شده از وجوهات مختلف از جمله کمک‌های مردمی، منابع حاصل از وقف، صدقات و نذورات برای تحت پوشش قرار دادن افراد نیازمند استفاده کنیم و به دنبال این هستیم که اگر بتوانیم فرهنگ نذر بیمه را در جامعه راه اندازی کنیم.

وی بیان کرد: در این صندوق وجوهی که به عنوان حق بیمه دریافت می‌شود در سه شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری می‌شود که یکی از این شرکت‌ها شرکت فولاد خراسان است و الان ۵۱ درصد سهام فولاد خراسان متعلق به این صندوق است و از آورده این شرکت‌ها مستمری اعضا پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آیت الله سعیدی عشاير صندوق بیمه اجتماعی عشایر کار حق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۹۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: برای دامداران عشایر شهرستان ارومیه ۷۰۰ تن نهاده‌های دامی شامل جو، کنسانتره، سبوس و ذرت تأمین و توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، علی ناجی، امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در دیدار با فرماندار شهرستان ارومیه با اشاره به پیگیری‌های مستمر فرماندار برای رفع محرومیت از چهره مناطق مرزی و حمایت از جامعه عشایری شهرستان اظهار کرد: در بخش عمرانی جهت تأمین و توزیع لوله برای آب شرب سالم بهداشتی، تأمین و توزیع آبشخوری دامی، تأمین و توزیع پنل خورشیدی و مرمت و بازسازی ایل راه عشایری جمعاً به ارزش ۹ میلیارد ریال هزینه شده است.‌

️وی افزود: در بخش حمایت از عشایر شهرستان جهت تأمین و توزیع آرد خام عشایری سالانه نزدیک به هزار و ۹۲۴ تن با آرد ترمیمی در زمان کوچ برای خانوار عشایری که فاقد نانوایی روستایی هستند، تأمین و توزیع می‌شود.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: برای دامداران عشایر شهرستان ارومیه ۷۰۰ تن نهاده‌های دامی شامل جو، کنسانتره، سبوس و ذرت تأمین و توزیع شده است.

ناجی در مورد تأمین کالاهای تنظیم بازار عشایر هم ادامه داد: ۲۵ تن شکر و ۷۵ تن برنج وارداتی تأمین و توزیع شده است.

️وی در مورد پروژه‌های پیش‌بینی شده شهرستان ارومیه در حوزه عشایری تصریح کرد: برای سال‌جاری هشت پروژه در روستاهای قشلاقی و ییلاقی شهرستان با ۱۴۲ میلیارد ریال اعتبارات پیش‌بینی شده است.

کد خبر 749093

دیگر خبرها

  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون بیمه‌شده دارد
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون نفر بیمه شده دارد
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران
  • سرآغاز کوچ عشایر قشقایی از قشلاق به ییلاق
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • بانگ کوچ، طنین زندگی در طبیعت پرسخاوت لرستان
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان