Web Analytics Made Easy - Statcounter

پوریا سرداریان، مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد از برگزاری رزم‌واره جهادی دانشجویان بسیجی استان خبر داد و اظهار کرد: دانشجویان گروه‌های جهادی دانشگاه‌های سراسر استان و همچنین دانشگاه سمنان و صنعتی امیرکبیر در عرصه‌های مختلف فرهنگی، عمرانی، اطعام، آموزشی و درمانی در حال فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ۲۵ جهادگر خواهر دانشگاه‌های علوم قرآنی، کوثر، فرهنگیان و آزاد بجنورد در قالب قرارگاه شهید محمدحسین محمدخانی در عرصه فرهنگی، آموزش کودک و نوجوان و مشاوره خانواده در روستاهای چاربید و حصار عیسی بخش شوقان شهرستان جاجرم از ۲۵ تا ۳۱ مرداد خدمات‌رسانی می‌کنند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان‌شمالی افزود: ۳۵جهادگر برادر و خواهر دانشگاه‌های شهرستان شیروان در قالب قرارگاه جهادی شهید تهرانی مقدم در عرصه‌های عمرانی و فرهنگی در روستاهای باغ، سه‌وَلدی، ینگه‌قلعه بالا و پایین در بخش قوشخانه شهرستان شیروان از ۲۵ تا ۳۰ مرداد فعالیت دارند.

این مقام مسئول ادامه داد: ۱۰ دانشجوی جهادگر برادر دانشگاه پیام نور بجنورد و ۲۵ جهادگر خواهر و برادر محله باغ نجاتی حاشیه‌شهر بجنورد در قالب گروه جهادی شهید علم‌الهدی از ۲۶ تا ۲۸ مرداد توزیع غذای گرم را دارند.

سرداریان اظهار داشت: ۳۰ دانشجوی جهادگر خواهر و برادر دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان‌شمالی و تعدادی پزشک متخصص در قالب گروه جهادی انصارالمهدی در عرصه ویزیت متخصص، توزیع دارو و دندانپزشکی در دهستان سنگر شهرستان فاروج از ۲ تا ۴ شهریورماه ارائه خدمات خواهند داشت.

وی بیان کرد: ۶۵ دانشجوی جهادگر خواهر و برادر دانشگاه سمنان در قالب گروه جهادی مهاجر در عرصه فرهنگی، عمرانی، آموزشی و دامپزشکی در روستاهای محمدعوض، باران‌آباد، آقا میرزا و کالیمانی در شهرستان مانه و سملقان از ۲۵ مرداد تا ۸ شهریور خدمات‌رسانی می‌کنند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان‌شمالی در انتها گفت: همچنین ۶۸ دانشجوی جهادگر خواهر و برادر دانشگاه صنعتی امیرکبیر در قالب گروه جهادی روح‌الله در عرصه فرهنگی و عمرانی در روستاهای سوخسو انقلاب، سوخسو رحیمی، سوخسو هاشم و داشلی‌قلعه در شهرستان رازوجرگلان از ۲۷مرداد تا ۵ شهریور فعالیت خواهند کرد.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: گروه های جهادی خراسان شمالی گروه های جهادی دانشجویی فعالیت جهادی اطعام قالب گروه جهادی دانشجوی جهادگر برادر دانشگاه خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۹۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان شمالی میزبان پرندگان مهاجر عبوری است

ایسنا/خراسان شمالی رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی از میزبانی این استان از پرندگان مهاجر عبوری خبر داد.

محمد تقدیسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: پرندگان مهاجر در راه بازگشت به عرض‌های شمالی کره زمین، مهمان شهرستان گرمه شدند. پرنده‌های مهاجر در آبگیرهای این شهرستان برای استراحت کوتاه و تجدید قوا فرود آمدند و ساکنان گرمه، با تماشای آنها، لحظاتی به‌یادماندنی را تجربه کردند.

وی ادامه داد: بارندگی‌های اخیر موجب شده بیشتر آب‌بندهای طبیعی و بندهای خاکی شهرستان میزبان گونه‌هایی مانند فلامینگو، باکلان، چنگر، اردک سرسبز، اردک سرحنائی، اکراس سیاه، خوتکا، اگرت، ابیا، فالاروپ گردن سرخ، کاکائی صورتی، چوب پا، آبچلیک پاسرخ، حواصیل، پاشلک، گاوچرانک، بوتیمار، سلیم طوقی کوچک باشند.

وی بیان کرد: در این مدت، کشاورزان و دوستداران حیات وحش چند گونه از پرندگانی را که به‌دلیل خستگی یا وزش باد شدید در استخرهای کشاورزی گیر کرده بودند، به این اداره تحویل دادند و آنها بعد از تیمار و نگهداری، در طبیعت رهاسازی شدند.

تقدیسی از کاهش تعداد گونه‌های پرندگان مهاجر در این استان خبر داد و گفت: به علت سرمای شدید در منطقه سیبری و آسیای میانه، هر سال تعداد زیادی از پرندگان آبزی و کنار آبزی به مناطق گرمسیرتر در عرض‌های جنوبی مهاجرت می‌کنند که یکی از این مناطق ایران است.

وی ادامه داد: خراسان شمالی به علت موقعیت ویژه زیستی و جغرافیایی، یکی از مکان‌هایی است که در پاییز و زمستان میزبان این پرندگان است. تعدادی از این پرنده‌ها زمستان‌گذران هستند و تمام دوره سرما را در این استان سپری می‌کنند و بعد از پایان سرما، وقتی شرایط برای ادامه حیات فراهم شد، به سرزمین اصلی خود باز می‌گردند.

وی بیان کرد: تعدادی از این پرنده‌ها عبوری‌اند و یک دوره ۱۰ تا ۱۵ روزه را در زیستگاه‌های این استان سپری می‌کنند و بعد از اینکه تجدید قوا کردند به سرزمین‌های دیگر مهاجرت می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی اظهار کرد: در سرشماری سال ۱۴۰۱ در ۱۰ سایت این استان ۲۳ گونه با جمعیت ۵۵۴۱ قطعه شناسایی شدند. بیشترین فراوانی در گونه اردک سرسبز، باکلان کوچک، خوتکا، چنگر معمولی دیده شد. کمترین گونه مشاهده‌شده در سال گذشته آنقوت، بوتیمار، لک‌لک سیاه بود.

وی با اشاره به اینکه تعداد گونه‌های مشاهده‌شده در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ کمتر بود، گفت: در دو سال گذشته ۲۵ گونه با ۶۰۰۰ قطعه پرنده مهاجر در این استان دیده شده‌اند.

وی تاکید کرد: خشکسالی، نبود مدیریت صحیح منابع آبی، ورود سموم کشاورزی به منابع آبی و تغییر اقلیم دلایل اصلی کاهش گونه‌های این پرنده‌ها بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • 6100 نفر در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم آذربایجان‌غربی اعزام شدند
  • برگزاری مراسم تجلیل از معلمان نمونه بسجی جهادگر استان در تبریز
  • آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی با همت بسیج سازندگی
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • خراسان شمالی میزبان پرندگان مهاجر عبوری است
  • خواهر و برادر کبودراهنگی برگزیده لکوکاپ ایران
  • برگزاری نشست‌های تبیین و تعالی در ۲۸۰ حوزه و کانون مقاومت خواهر و برادر
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه آزاد گچساران
  • برگزاری اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گچساران در چهاربیشه+ تصاویر
  • ۶ ویژگی منحصر به فردی که تک فرزند‌ها دارند