Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات دولت مکزیک مفقود شدن ۴۳ دانشجو در سال ۲۰۱۴ را که توسط دولت لاپوشانی شد، یک "جنایت دولتی" خواندند.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری رویترز، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهوری مکزیک ضمن اینکه روایت‌های دولت قبل را رد کرد، متعهد شده است تا هر آنچه که درخصوص این دانشجویانی که در تاریخ سپتامبر ۲۰۱۴ در جنوب غربی شهر "ایگوآلا" رخ داد، آشکار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پرونده محکومیت جهانی را به دلیل مفقود شدن این ۴۳ دانشجو در مکزیک و مصونیت از مجازات به همراه داشت و همچنین به دولت انریکه پنا نیتو، رئیس‌جمهوری وقت مکزیک آسیب زد به خصوص اینکه کارشناسان بین‌المللی حقوق بشر از تحقیقات مقامات که مملو از اشتباه و سوءاستفاده بود، انتقاد کردند.

آلخاندرو انسیناس، مقام ارشد حقوق بشر مکزیک در یک کنفرانس خبری گفت: «دخالت دولت از جمله مقامات محلی، ایالتی و فدرال در ناپدید شدن این ۴۳ دانشجو، یک جنایت دولتی به شمار می‌رود. پس از این اتفاق، دولت قبلی حقایقی را پنهان کرد، صحنه‌های جنایت را تغییر داد و ارتباط‌هایی میان مقامات با یک گروه جنایتکار را ماستمالی کرد.»

انسیناس گفت که علی‌رغم جست‌وجوهای گسترده، تنها بقایای سه دانشجو پیدا و شناسایی شده است.

خانواده‌های این دانشجویان ضمن اعمال فشار علیه دولت و طی تظاهراتی که شعار "آن‌ها را زنده می‌خواهیم" سر دادند، مدت‌هاست ابراز امیدواری کرده‌اند که عزیزانشان زنده باشند.

این مقام ارشد حقوق بشر مکزیک به طور رسمی و در اقدامی نادر، اذعان داشت که این دانشجوها زنده نمانده‌اند.

وی افزود: «هیچ نشانه‌ای مبنی بر زنده بودن این دانشجویان وجود ندارد. تمام شواهد و مدارک حاکی از آن است که آن‌ها کشته و ناپدید شده‌اند. این حقیقتی دردناک است.»

براساس نسخه‌ای از روایت اعلام شده توسط انریکه پنا نیتو در سال ۲۰۱۵، یک باند محلی مواد مخدر، دانشجویان را با اعضای یک گروه رقیب اشتباه گرفت. سپس آن‌ها را کشت و اجساد را در زباله‌دانی سوزاند.

در زمان لوپز اوبرادور، مقامات تعدادی حکم بازداشت برای اعضای ارتش و پلیس صادر و درخواست استرداد یک مقام سابق متهم به دستکاری و تحریف تحقیقات را از اسرائیل کرده‌اند.

این ۴۳ دانشجو در ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۴ از شهر "ایگوآلا" ناپدید شدند. این اقدام پس از حضور آن‌ها در اعتراضات مکزیکوسیتی انجام شد که در آن زمان مورد حمله پلیس محلی قرار گرفته بود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: مکزیک ، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مکزیک ۴۳ دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۹۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است؟

سرانجام با اعلام رسمی وزیر بهداشت، دستورالعمل درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی، شکل اجرایی به خود گرفت.

به گزارش مشرق، موضوع رایگان شدن خدمات درمانی برای کودکان زیر ۷ سال، گذشته از سوی وزیر بهداشت، رسانه‌ای شد و در عین حال؛ اختلاف بر سر نحوه اجرای آن، باعث شد این موضوع در جلسات هیأت دولت مورد بررسی و بحث قرار گیرد.

اجرای چنین طرح یا دستورالعملی در ابعاد کشوری، نیازمند بودجه و اعتبار لازم است و شاید همین موضوع، باعث تأخیر آن شده بود.

در عین حال، در روزهای اخیر، وزیر بهداشت در حیاط دولت به اجرایی شدن این دستورالعمل، جنبه رسمی بخشید و قرار شد در تمامی بیمارستان‌های دولتی، درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان شود.

حالا، سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت؛ جزئیات بیشتری از این دستورالعمل را تشریح کرده است.

وی با یادآوری اینکه تمامی هزینه‌های درمان سرپایی و بستری این کودکان رایگان بوده و بر عهده دولت است، گفت: در تاریخ ۹ اسفند ۱۴۰۲ بر اساس مصوبه هیأت وزیران و ابلاغ معاون اول رئیس جمهور درمان کودکان زیر ۷ سال در مراکز دولتی و دانشگاهی رایگان شد و هموطنان باید در جریان این موضوع قرار گیرند و بدانند که لازم نیست پولی بابت درمان فرزندانشان پرداخت کنند و اگر جایی با تخلف مواجه شدند این موضوع را به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.

وی افزود: این اقدام گام بلندی برای حمایت از آینده سازان کشور و خانواده‌ها آنان است و چنانچه خانواده‌ای تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های درمان فرزندش را نداشته باشند وظیفه ما است که آنها را به طور رایگان درمان کنیم در واقع ۸۰ درصد خدمات پزشکی کشور در مراکز دولتی و دانشگاهی ارائه می‌شود و این خدمات هم برای کودکان زیر ۷ سال رایگان خواهد بود.

در همین حال، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، با بیان اینکه هر حادثه یا بیماری که در ۷ سال اول زندگی رخ دهد، در بقیه عمر باقی می‌ماند و سلامت فرد را مختل می‌کند، گفت: بر این اساس به پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیأت دولت این طرح به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان تا زیر ۷ سال در مراکز دولتی داده شود تا از این طریق سلامت آنها ایمن شود. این به همه بیمارستان‌های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان طرفدار فلسطین در مقابل بزرگترین دانشگاه مکزیک
  • انصاری: استکبار قادر به پوشاندن جنایت صهیونیست‌ها نیست
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • واکنش کنعانی به زدن برچسب «یهودستیزی» به دانشجویان معترض آمریکایی
  • پشت پرده ماجرای مفقود شدن یسنا دختر گمشده
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه‌ها سهم دولت است
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است؟
  • ۲۴کشته در اثر ریزش بزرگراه