Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@23:38:30 GMT

اتمام حجت رسمی طالبان علیه آمریکا و پاکستان

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۰۱۷۱

اتمام حجت رسمی طالبان علیه آمریکا و پاکستان

قطعنامه نشست طالبان در قندهار حمله پهپادی آمریکا و اجازه کشور همسایه را «محکوم» کرد.

به گزارش مشرق به نقل از «باختر» نشست یک روزه رهبران طالبان در قندهار در جنوب افغانستان با انتشار قطعنامه‌ای به کارش پایان داد.
در ماده اول قطعنامه این نشست حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به کابل در ۳۰ ژوئن‌/جولای را محکوم کرده و آن را «نقض توافقنامه دوحه، خلاف قوانین بین‌المللی و نقض خاک افغانستان» خوانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که در این حمله، ایمن الظواهری، رهبر القاعده را کشته است.

در ماده دوم، این قطعنامه بدون نام بردن از کشوری، آمده که هر کشور همسایه که به استفاده از فضای خود برای حمله به افغانستان اجازه داده است نیز در این «جنایت شریک است» و تاکید شده که چنین تصمیمی عواقب بدی خواهد داشت.

در قطعنامه به حقوق زنان نیز اشاره شده است از جمله «ارث زنان»، «عروسی حق شخصی زن است» و «بد دادن» دختر (در بدل خون‌بها) نیز حرام دانسته شده است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین جنگ غزه قیمت افغانستان طالبان افغانستان طالبان پاکستان ولایت قندهار خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۰۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت افغانستان در گفتگو با روزنامه دیلی میل بریتانیا هشدار داد که به دلیل خلا ناشی از خروج آمریکا از افغانستان، احتمال حمله گروه‌های تروریستی از خاک این کشور به آمریکا و اروپا بسیار زیاد است.   به گزارش یورو نیوز؛احمد مسعود گفته همان رقابت خشمگینانه‌ای که در ماجرای ۱۱ سپتامبر مشاهده شد، امروز نیز در میان گروه‌های تروریستی وجود دارد.   رهبر جبهه مقاومت ملی گفت مردم افغانستان احساس ناامیدی می‌‌کنند وغرب را به چشم «منافق» می‌نگرند، زیرا در برابر «حکومتی وحشی» به حال خود رها شده‌اند. احمد مسعود گفت نیروهای خارجی که سال‌ها در مورد ضرورت دموکراسی تبلیغ می‌کردند، مردم را به دست رژیمی سپردند که مانع رفتن دختران به مکتب (مدرسه) شده‌اند.   او با یادآوری این که جبهه مقاومت اکنون تنها نیرویی است که در برابر طالبان مقاومت می‌کند، تصریح کرد که رئیس جمهوری آمریکا باید در سیاست خود درباره افغانستان تجدید نظر کند چون ممکن است این سیاست عواقب بزرگی در پی داشته باشد.   طالبان حضور گروه‌های ترویستی دیگر در افغانستان را انکار کرده و می‌گویند به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهند از خاک این کشور علیه دیگر کشورها استفاده کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افغانستان نقطه اتصال منطقه است
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • شکایت رسمی علیه سعید آقاخانی و سریال نون خ
  • فوری | حمله خونین افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد