Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود حیدری روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: مقرر شد تا گروه معماری دانشگاه و دانشجویان طرح مطالعاتی ابتدایی، حمام تاریخی اصطلک، بافت قدیمی روستای باغکمش (خانه های چند صدساله قدیمی و بناهای تاریخی) را بررسی کنند.

وی ادامه داد: در این نشست برنامه ریزی شد که دانشجویان رشته معماری با هماهنگی دستگاه های متولی طرح مطالعاتی بنای قدیمی مسجد ۱۵۰ ساله آب انجیرک را که در اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی ساخته شده را تهیه و در جلسات تخصصی کارشناسی با رویکرد توجه به معماری اسلامی بخش پردیس ارایه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشدار مرکزی شهرستان پردیس گفت: موضوع حفظ و احیا آداب و رسوم و سنن این روستاها در راستای هویت بخشی و رشد و توسعه سرمایه گذاری  با مشارکت بخش دانشگاهی در نشست بعدی با حضور اداره میراث فرهنگی و گردشگری، دهیاران، شرکت عمران و بنیاد مسکن برگزار شود.

حیدری با اشاره به هدف اصلی برگزاری جلسات، توضیح داد:  احیا، بازسازی و بهره برداری از بناهای تاریخی وارائه طرح نهایی حفظ و احیای آداب و رسوم و سنن این روستاها برای  هویت بخشی و رشد و توسعه سرمایه گذاری با مشارکت بخش دانشگاهی هدف اصلی از این تعامل بین دستگاهی در سطح شهرستان است.

وی ادامه داد: با توجه به لزوم توجه به رسیدگی معماری اسلامی به خصوص در بحث بناهای تاریخی روستاهای بخش مرکزی پردیس، جلسه ای پیرو تاکید حجت الاسلام سید حسین حسینی امام جمعه  شهرستان این نشست با حضور رئیس گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی پردیس و چند نفر از دانشجویان این رشته به میزبانی بخشداری مرکزی پردیس برگزار شد.

وی افزود: دانشگاه به دلیل نگاه علمی به مسائل، بسترمناسبی برای همکاری های علمی و فرهنگی دو جانبه است و امیدواریم با همراهی گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی پردیس بتوانیم از ظرفیت های علمی و پژوهشی برای پیشبرد اهداف در مسیر رشد و توسعه شهری و روستایی بهره مند شویم.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

برچسب‌ها شهرستان پردیس میراث فرهنگی بنای تاریخی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان پردیس میراث فرهنگی بنای تاریخی شهرستان پردیس میراث فرهنگی بنای تاریخی گروه معماری دانشگاه بناهای تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۰۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس آغاز به کار کرد.

اجلاس کارگروه کشوری علوم اجتماعی با بررسی مباحث علوم اجتماعی در راستای سند تحول و تعالی و به‌منظور عملیاتی کردن برنامه‌های راهبردی دانشگاه با هدف توان‌افزایی مدیران گروه علوم اجتماعی از دقایقی پیش در سالن کنفرانس حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس با حضور اعضای این کارگروه شروع به کار کرد.

مقرر شده این اجلاسیه با هدف هم‌افزایی در قالب‌ها و کمیته‌های کارگروه سیاست‌گذاری و نظارت گروه اجتماعی، کارگروه تولید محتوا، کارگروه شاخص‌سازی در علوم اجتماعی، کارگروه راهبردی و آینده‌پژوهی در ساختمان شهید سلیمانی (اداری) به کار خود ادامه دهد.

نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی امروز و فردا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس برپاست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 2
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 1
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • حفظ و احیای معماری اسلامی و ایرانی در یزد ضروری است
  • نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) گامی به سوی یکپارچگی در معماری