Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، امروز جمعه به پیشنهاد کمک رئیس جمهور کره جنوبی مبنی بر آمادگی کشورش برای ارائه کمک های اقتصادی به پیونگ یانگ در ازای کنار گذاشتن سلاح های هسته با توهین پاسخ داد و به صراحت گفت: رئیس جمهور کره جنوبی باید دهانش را ببندد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا به نقل از خبرگزاری مرکزی کره، او افزود: «بهتر بود بر عکس او به جای حرف های بیهوده، دهانش را بسته نگه می داشت، زیرا او هیچ چیز بهتری برای گفتن ندارد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او همچنین رئیس جمهور همسایه جنوبی را ساده لوح توصیف کرد و گفت که او واقعاً ساده لوح است و هنوز هم کودکانه فکر می کند که می تواند همکاری اقتصادی را با شرف کره شمالی و سلاح های هسته ای اش مبادله کند. او افزود: "هیچکس سرنوشت خود را با یک کیک ذرت عوض نمی کند."

این اظهارات یا توهین‌ها اولین اظهارنظر مستقیم یک مقام ارشد در پیونگ‌یانگ درباره آن چیزی است که یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره جنوبی آن را طرحی «جسورانه» توصیف می‌کند، این طرح اولین بار توسط کشورش در ماه مه گذشته ارائه شد و او دوباره در روز چهارشنبه در یک جلسه کنفرانس مطبوعاتی به مناسبت صدمین روز به قدرت رسیدنش در مورد آن صحبت کرد.

همچنین این بدترین حمله خواهر رهبر کره به شخص یون تا کنون تلقی می شود، اگرچه در این ماه او همچنین سخنرانی ای پر از توهین ایراد کرد که در آن سئول را مسئول شیوع کووید-19 در کشورش دانست و تهدید کرد که "انتقام مرگبار خواهد گرفت". "اگر مورد دیگری مانند این رخ بدهد.

در همین حال، وزیر اتحاد کره جنوبی که روابط با کره شمالی را مدیریت می کند، اظهارات کیم را "بی احترامی و نامناسب" خواند.

وی اعلام کرد که اگر پیونگ یانگ تولید سلاح های هسته ای را متوقف کند و دست از تسلیحات هسته ای بردارد آماده است به صورت مرحله ای به کمک اقتصادی به پیونگ یانگ کمک کند، اما در عین حال خواستار تقویت قابلیت های بازدارندگی ارتش کشورش در برابر شمال شد.

در حالی که کارشناسان معتقدند که آخرین طرح اقتصادی ارائه شده از سوی سئول مشابه پیشنهادهای روسای جمهور قبلی است، مانند مواردی که در دیدارهای سران دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ارائه شد، و این نشان می دهد که بعید است که پیونگ یانگ پیشنهاد را بپذیرد

شایان ذکر است که کره شمالی چهارشنبه گذشته پس از اینکه این کشور هفته گذشته اعلام کرد که کووید-19 را شکست داده است.؛یک موشک کروز را به دریا شلیک کرد که اولین آزمایش از این دست در دو ماه گذشته بود،

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کره شمالی کره جنوبی رئیس جمهور کره جنوبی پیونگ یانگ کره شمالی رهبر کره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۰۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی

رئیس جمهور در پیامی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را به دولت و ملت این کشور تبریک گفت.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تبریک فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی به «سیریل رامافوزا» رئیس جمهور و مردم این کشور ابراز امیداوری کرد با مساعی و تلاش‌های مجدانه مقامات عالی‌رتبه آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی ایران، دو کشور و دو ملت شاهد توسعه و تقویت روزافزون روابط دوجانبه و اشتراک نظر در عرصه‌های بین‌المللی باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سعیدی: اگر معادل اختلاس چای دبش صرف زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان می‌شد، دیگر چیزی نمی‌خواستیم
  • جمیله علم الهدی خطاب به غربی ها: به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • رئیس جمهور روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • پیام تبریک رئیس جمهور برای روز ملی آفریقای جنوبی
  • رئیسی روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند