Web Analytics Made Easy - Statcounter

میزگرد دانشجویی با حضور علی خضریان و محسن دهنوی از نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جمع دانشجویان دختر شرکت کننده در دوره اسلام ناب در محل اردوگاه حضرت ابوالفضل (ع) آبعلی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، میزگرد دانشجویی با حضور علی خضریان و محسن دهنوی از نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جمع دانشجویان دختر شرکت کننده در دوره اسلام ناب در محل اردوگاه حضرت ابوالفضل (ع) آبعلی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ابتدای این میزگرد گفت: در دوران فعالیت دانشجویی ما این رویکرد بود که ابتدا بپرسیم فاسد کیست و بعد او را پیدا و در رسانه‌ها معرفی میکردیم. معتقدم اگر می‌خواهیم یک فاسد را سر یک چهارراه پیدا کنیم پلیس سه شیفت باید آنجا بایستد و سر آن چهارراه دوربین نصب کنیم. این کار فساد نظارت کننده‌ها و افراد فاسد را کم می‌کند اما هنوز فساد را از جامعه حذف نکردیم.

وی افزود: یکی از کمک هایی که از دانشجویان می‌خواهیم شناسایی چهارراه‌هایی است که بتوان با امکانات جزئی فساد را در آنجا حذف کرد.

همچنین محسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به آثار مسئله محوری در فعالیت های دانشجویی گفت: این طور نیست که برای حل مسائل کشور همیشه از مجلس و دولت کار بربیاید اما ممکن است یک عده دانشجو تصمیم بگیرند و یک مسئله را حل کنند؛ مثلا در سال ۸۴ که رهبر معظم انقلاب در بیانات‌شان از مطالبه‌گری صحبت کردند و بعد یک عده جوان آن را عملی کردند و موثر بودند رهبری در سخنرانی بعدشان این گروه دانشجویی را تحسین کردند.

وی بیان کرد: این فرهنگ که بچه‌های انقلابی به دنبال حل مشکلات و مسائل کشور هستند، باعث پیشرفت کشور و همراه شدن باقی مردم در این جریان می‌شود.

در ادامه نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان مشهد گفت: رهبر معظم انقلاب گفتند نسبت به دانشگاه فرهنگیان کوتاهی شده و این دانشگاه باید به صورت کمی و کیفی توسعه پیدا کند اما علی‌رغم تاکیدات فراوان در این حوزه، کارهای بسیاری روی زمین مانده است.

وی افزود: یکی از بزرگ‌ترین دغدغه های ما کمبود معلم است؛ اما دغدغه مهم تر این است که نباید این دغدغه را به هر قیمتی جبران کرد.


وی با بیان اینکه جذب معلم از طریق ماده ۲۸ باید اصلاح شود. مضاف بر ایت انتخاب معلم از نهضت سواد آموزی میتواند آینده دانش آموزان را به خطر بیاندازد، تصریح کرد: دانشجو معلم های ورودی سال۹۸ به دلیل مجازی بودن دوره آنها تجربه کافی را در این عرصه ندارند.

وی افزود: اخیرا در مجلس جلسه ای برای تصویب یک طرح با موضوع استخدام ۱۵۰ هزار نفر از نیروهای نهضت سواد آموزی به صورت رسمی استخدام آموزش و پرورش شوند، که البته با اعتراض دانشجو معلم ها این طرح تصویب نشد. به هر روی این مسئله بابیانات رهبر معظم انقلاب که میفرمایند کیفیت را فدای کمیت نکنیم در تضاد نیست.

این دانشجو با بیان اینکه دانشگاه های فرهنگیان نه تنها از زیر ساخت های کافی بلکه از ابتدایی‌ترین امکانات نظیر خوابگاه مناسب و استاد متخصص نیز برخوردار نیستند، اضافه کرد: یکی دیگر از موضوعات جدی عدم تخصیص مناسب بودجه به نیازهای دانشجو و رعایت عدالت در این زمینه است. سوال این است که 45 درصد کسری حقوق دانشجویان دقیقا صرف چه کاری می‌شود؟ ما از نمایندگان درخواست شفافیت مالی دانشگاه‌ها را داریم.

وی بیان کرد: یکی از مواردی که باید در سطح کلان بررسی شود این است که سیاست‌های کلان آموزش پرورش باید در نهادهای بالادستی تدوین شده و نظارت ها نیز در همان نهاد صورت بگیرد، طوری که با تغییر دولت‌ها سیاست‌گذاری‌ها تغییر نکند که متاسفانه بخاطر این موضوع ضربه‌های جدی به آموزش پرورش وارد شده است.

این فعال دانشجویی گفت: با توجه به یکسری سیاست‌های محافظه کارانه و رویکردهای سیاست زدایی که در دانشگاه فرهنگیان اعمال می‌شود نسبت به فعالیت تشکل‌های دانشجویی اهمیت کمی داده می‌شود. با این اوصاف امیدواریم بسترهای ارتباط دانشجویان و مسولین در این دانشگاه بیشتر شود.

پورکمالی، نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه زابل نیز گفت: منطقه سیستان حدود 20 سال است که با معضل کمبود آب و خشکسالی روبه‌رو است، تا جایی که دریاچه بزرگ هامون خشک شده و تبعات زیادی برای مردم منطقه داشته است. راهکارهای متفاوتی مطرح شده اما هیچکدام به نتیجه نرسیده و همیشه این موضوع در وعده تبلیغاتی باقی مانده است.

وی تصریح کرد: خشکسالی منطقه سیستان ریشه‌های مختلفی هم از حیث محیط زیستی به علت کمبود بارندگی و تبخیر زیاد و هم از حیث عدم توجه مسول ذی‌ربط دارد. راهکارهایی برای این مسئله اتخاذ شده است مثل چاه‌ ژرف، انتقال آب از عمان و گرفتن درست حق‌آبه سیستان. ولی چاه ژرف به علت مشکلات محیط زیستی و زمان طولانی که دارد عملا بی‌فایده است و انتقال آب از دریای عمان بلند مدت است و زیر ساخت‌های گسترده‌ای را می‌طلبد. اما در خصوص حق‌آبه، قبل از انقلاب توافق نامه‌ای از جهت تخصیص حق‌آبه به منطقه سیستان، امضا شده است که باید 820 میلیون مترمکعب آب به این منطقه داده شود اما چنین اتفاقی نیفتاده است.این فعال دانشجویی گفت: حق‌آبه در مجموع سهم آب هر منطقه است که باید در یک زمان مشخص داده شود تا مردم و کشاورزان بتوانند برای استفاده از آب برنامه‌ریزی کنند. شغل اکثر این منطقه کشاورزی و صیادی است که خشکسالی و ندادن حق‌آبه باعث ایجاد مشکلات متعددی اعم از بیکاری و مهاجرت مردم بومی شده البته همین مشکلات نیز خود مشکلات دیگری از قبیل زنانه شدن جمعیت و بوجود آمدن مشکلات اخلاقی و تربیتی بین زنان و فرزندان را به وجود آورده‌اند.

پورکمالی اظهار کرد: روستاهایی وجود دارند که یک ساعت آب به آنها میرسد و همچنین بادهای 120 روزه سیستان تبدیل به طوفان‌های گرد و خاک شدند که موجب بیماری‌های ریوی و چشمی شدند.

هاشمی، نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه هرمزگان نیز گفت: مسئله‌ای که بنده درنظر گرفته‌ و اینجا مطرح می‌کنم، اقتصاد دریا محور است. درحوزه آب شرب در کشور خیلی دغدغه داریم. کارخانه‌ها و صنایع را در بیابان و کویر می‌سازیم و در نتیجه به طور مثال زاینده رود خشک می‌شود. در استان هرمزگان حدود 5 هزار و نهصد کیلیومتر خطوط ساحلی داریم که مجموعه سواحل گمرکی و نظامی و تفریحی چیزی حدود 5 درصد خطوط دریا را دربرمی‌گیرد، و حدود 95 درصد بلااستفاده مانده است. درصورتی که با انتقال صنایع بهره‌وری را بالا ببریم. مثلا در حوضه آب شیرین‌کن، یکسری شرکت‌های خصوصی در این زمینه فعالیت می‌کنند که اگر دولت در این زمینه ورود کند کمک بهتری به مردم می‌کند.

وی افزود: مسئله بعدی اینکه نیروهای باتجربه و مستعدی در حاشیه سواحل داریم که بی‌استفاده ماندند. مسئله دیگر عدم تربیت نیروی متخصص است، یعنی نیروها مستعد هستند اما تخصص ندارند. درخواست ما این است که برای تربیت نیرو مراکز آموزشی ترییت نیرو احداث شوند.

هاشمی نسب، نماینده بسیج دانشگاه علامه طباطبایی نیز گفت: توصیه رهبر معظم انقلاب برحذر داشتن مسولین از کارهای نمایشی است. برای مثال نماینده مجلس از طرح ممنوعیت واردات گوشی آیفون حمایت می‌کند ولی خودش گوشی آیفون دارد! همچنین در روز افتتاح مجلس از مترو استفاده کردند در صورتی که ایستگاه مترو بهارستان در روز مجلس بسته است.

وی خواستار پاسخگویی خضریان در خصوص ادعای مطرح شده در رابطه با واردات محموله گندم توسط سعید حجاریان شد و افزود: توصیه دوم رهبر معظم انقلاب خطاب به مسئولان این بوده که جز در موارد نظامی باید شفاف باشند و رازی را از مردم پنهان نکنند. با این اوصاف وعده شفافیت آرا چه شد!

هاشمی نسب با بیان اینکه از مسولینی که سابقه فعالیت در بسیج دانشجویی داشته‌اند درخواست می کنیم که ما را به عنوان حلقه‎‌های میانی به رسمیت بشناسند، تصریح کرد: آقایان باید از فضای امنیتی و مصلحت اندیشی فاصله بگیرید و به همان اصل جمهوریت بازگردید. آیا اجرای طرح صیانت که در فضای عمومی جامعه پذیرفته نیست، ارتباطی با این منظومه فکری دارد!

فرهادیان، نماینده دانشگاه ازاد هرمزگان نیز گفت: عمده مدیران و مسولان استان هرمزگان، افراد غیربومی هستند که این استان را پله‌ای برای ارتقای خودشان قرار دادند. این افراد نه تنها شناختی از محیط ندارند؛ بلکه مانند یک مسول بومی دلسوز نیستند و این در حالی است که هرمزگان دارای 14 جزیره و اسکله‌های تجاری و شرکت‌های خصوصی و ظرفیت‌های فراوان است.

در ادامه خضریان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالات و مطالبات دانشجویان گفت: دانشگاه‌هایی که نام برده شد خدا را شکر یک بار توفیق بازدید از آنها را داشتم.

وی افزود: من نیز با مسئله کمبود معلم و اینکه این مسئله نباید به هر قیمتی حل شود موافقم. باید تلاش کنیم که دانشگاه فرهنگیان هم تقویت شود و هم ظرفیت‌های جدید در آن به وجود بیاید.

وی افزود: ما در منطقه سیستان و بلوچستان در حوضه آب و مدیریت آب دچار مشکل هستیم. انتقال آب درست است که زمان بر است ولی با وجود این بهانه سال هاست این کار را عقب انداختیم. مجلس دو کار میکند؛ یک قانونگذاری دو نظارت بر اجرای قانون. قانون گذاری طرح انتقال آب تصویب شده است.

خضریان اظهار کرد: در حوضه اقتصاد دریا محور در سواحلی که بیکار مانده است، با مسئولان ذی ربط به سمت هرمزگان و شرق آن و سمت بشاگرد رفتیم، با جهاد کشاورزی و استانداری نیز برای پرورش ماهی و میگو به تفاهم رسیدیم. کارخانه های وسط کویر هم قبل انقلاب ساخته شده است.

وی بیان کرد: در مورد گوشی آیفون نیز موضوعی مطرح شد که خطاب به بنده بود. گوشی همراه من سال ۹۰ خراب شد و همسرم گوشی آیفون قدیمی داشت و مجبور شدم از همان استفاده کنم.

خضریان اظهار کرد: ارز تولید گندم در دولت آقای روحانی حذف شد و ما برای خرید گندم از خارج از کشور باید بیشتر پول میدادیم. با این اوصاف اقای حجاریان و آقازاده‌اش در سال ۹۲ بدون هیچ تخصصی شرکت ثبت کردند و در ادامه محموله های گندم وارد کردند. ورود سیاسیون باعث تعارض منافع شده است.

وی با بیان اینکه ما در جامعه‌ای زندگی میکنیم که نیمی از امورات در فضای مجازی انجام میشود با این اوصاف فضای مجازی از پدیدهای نو به شمار می رود و دارای وجوه مختلف اقتصادی، فرهنگی و امنیتی است، افزود: طرحی به نام صیانت از کاربران فضای مجازی در کمیسیون فرهنگی ثبت شده و به مرکز پژوهش های مجلس هم رفته است. پیشنهاد مجلس این بوده که این طرح فقط روی وجوه فرهنگی دقت کند. از طرفی این طرح ذیل اصل ۸۵ قرار گرفته است.

در ادامه دهنوی، دیگر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: سال های گذشته چند سفر به سیستان بلوچستان داشتم. اولا به لحاظ شاخص های توسعه با فاصله نسبت به استان های دیگر عقب است. ما در سیستان ۳۰۰ کلیومتر مسیر رفتیم که دویست روستا آنجا بود و موبایل آنتن نمیداد و آب آشامیدنی نداشتند و این در حالی است که رهبر معظم انقلاب بر حل مشکلات سیستان تأکید کرده‌اند. به هر روی ما از تهران پیگیری میکنیم اما باور داشته باشید که تغییر و اصلاح باید از بدنه مردمی اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه هفت تپه به بیت المال برگشته و واکنش مردم آن مناطق نیز نسبت به این مسئله خیلی خوب بود تصریح کرد: آبی که از دریا شیرین میشود بهای آن خیلی گران تمام میشود. و از طرفی احیای تالاب و دریاچه نیز توجیه اقتصادی ندارد و برای احیای آنها باید از آب سیلاب استفاده شود.

دهنوی اظهار کرد: حساسیت نسبت به بحث شفافیت درست است. من نیز با طرح شفافیت موافق بودم و هستم؛ اما دو نکته وجود دارد نکته اول اینکه ما نباید شفافیت را به اعلام رای محدود کنیم. نکته دوم اینکه گردش مالی و املاک نیز باید شفاف شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شناسایی فساد جنبش دانشجویی فساد اقتصادی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی دانشگاه فرهنگیان رهبر معظم انقلاب بسیج دانشجویی نماینده بسیج منطقه سیستان گوشی آیفون انتقال آب نیز گفت حق آبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۰۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟

روز گذشته یک عضو هیأت رئیسه مجلس از امضای بیانیه‌ای در حمایت از بازگشت طرح گشت ارشاد خبر داد.

به گزارش انتخاب، علی کریمی فیروزجائی در نشست علنی یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه مجلس شورای اسلامی بیانیه بیش از ۱۶۰ تن از نمایندگان با موضوع تقدیر و تشکر از فرماندهی محترم فراجا و مردم عزیز ایران اسلامی در همراهی با اجرای طرح عفاف و حجاب را قرائت کرد.

با این اوصاف، به نظر می‌رسد بیش از ۱۰۰ تن از نمایندگان مجلس حاضر به حمایت از طرح «نور» نشده اند.

 

دیگر خبرها

  • بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • معاونت قوانین به تخلف کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ورود کرد
  • توضیحات رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان در مورد احتمال تعطیلی واحد گلباف
  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟
  • میزگرد تخصصی مهر گیلان برگزیده جشنواره در مسیر انتخاب شد
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند
  • تصاویری متفاوت از نمایندگان درحال اهدای خون
  • مخالفت مجلس با افزایش ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان