Web Analytics Made Easy - Statcounter

صالحی امیری درباره عملکرد کاروان ایران در ترکیه توضیحاتی ارائه کرده است

سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در برنامه ورزش و مردم درباره بازی‌های کشورهای اسلامی صحبت کرد.

به گزارش طرفداری، صالحی امیری اظهار داشت:

نتیجه‌ای که در این مسابقات گرفتیم، ارزیابی‌ام خیلی خوب است. شما باید این نتیجه را با سایر کشورها تطبیق بدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی که ما سوم می‌شویم، باید وضعیت کشورها را نیز ببینید. ازبکستان در چند سال اخیر سرمایه گذاری زیادی کرده است. این کشور تصمیم گرفته روی ورزش به عنوان یک قدرت نرم سرمایه گذاری سنگینی داشته باشد و در حد صنعت و حوزه اقتصاد در اولویت قرار بدهد.

وی تاکید کرد:

25 کشور بدون مدال طلا هستند. ما وقتی از مدال های ایران یعنی 133 مدال صحبت می‌کنیم، انصافاً عملکرد بسیار خوب و در حد عالی نتیجه گرفته‌ایم و جزو سه قدرت بزرگ جهان اسلام هستیم.

رئیس کمیته ملی المپیک افزود:

کشورهای دیگر 10 برابر ما هزینه کرده‌اند و ما کمتر از 2 میلیون دلار هزینه داشتیم. کار برای این بازی‌ها را از سال گذشته آغاز کردیم و با بخش‌های مختلف جلسات متعددی داشتیم. 16 فدراسیون به همراه سه رشته معلولان حضور داشتند و ظرفیت ورزش کشور پای کار آمدند تا بدرخشیم. ما با دنیای اسلام قرابت فرهنگی داریم و باید روابط خود را تقویت کنیم. وقتی 10 هزار نفر در یک فضا دور هم جمع می‌شوند، یک گفت‌وگو ایجاد می‌شود. ضمنا اخلاق و منش ورزشکاران ایران زبان‌زد بود. نکته دیگر این بود که این رویداد عملاً یک رویداد آسیایی برای کسب تجربه به منظور آمادگی برای بازی‌های آسیایی سال آینده بود. بسیاری از کشورها با تیم‌های اصلی آمدند و قهرمانان المپیک نیز حضور داشتند. بنابراین، این یک رویداد ساده نبود، بلکه در طراز بازی‌های آسیایی بود.

وی درباره میزبانی ترکیه گفت:

میزبان سه مشکل داشت؛ اول اینکه تجربه میزبانی رویداد بزرگ را نداشت. آنها در برنامه ریزی و سازماندهی دچار مشکل بودند. نکته دوم کار غیر اخلاقی بود که انجام دادند و حداکثر مداخله را  در داوری‌ها داشتند. در تکواندو ورزشکار ما 20 بر 10 از ورزشکار ترکیه جلو بود و داور حریف را برنده کرد. من حتی از داور پرسیدم که آیا عادلانه بود که او گفت نه. در واقع اعمال نفوذ بسیار زیاد بود. ما اعتراض شفاهی کردیم و کتبی را نیز انجام خواهیم داد. مورد دیگر بی‌نظمی بود؛ به طوریکه افتتاحیه نزدیک به دو ساعت با تاخیر آغاز شد تا اردوغان به مراسم برسد.

رییس کمیته ملی المپیک درخصوص اعتراض برخی از ورزشکاران درخصوص میزبانی ترکیه گفت:

آن چیزی که ما در تهران انجام دادیم تا به آنجا برسیم، من اعتراضی ندیدم. مجموعه تجهیزاتی که در چمدان‌ها گذاشتیم، در استانداردهای المپیک بود. ما همچنین الزام بر استفاده از تولیدات داخلی داریم و از بهترین برند داخلی بهره بردیم. ما 60 میلیارد تومان برای کمک به فدراسیون‌ها در مسیر این بازی‌ها هزینه کردیم. ما فقط 350 هزار دلار به میزبان پردخت کردیم و پرواز مستقیم به آنکارا داشتیم و اینکه سیستم سرمایشی در اتاق‌ها نبود، در اختیار ما نبود. میزبان موظف است که چنین امکاناتی را فراهم کند. اینها در مقابل اعتراض ها استدلال ضعیفی داشتند که ما را مجبور کرد 150 پنکه بخریم و در اختیار ورزشکاران قرار بدهیم. به نظرم مقصر به جز ترکیه، فدراسیون همبستگی کشورهای اسلامی است.

وی در واکنش به اینکه نمی‌شد پرواز مستقیم به قونیه وجود داشته باشد؟ گفت:

ما سه ماه وقت گذاشتیم تا بهترین مسیر را انتخاب کنیم. ما اصرار بر ایرلاین داخلی داشتیم که بهترین شرایط را فراهم کرد. اگر قرار بود از پرواز میزبان بهره ببریم، شاید می‌توانستیم مستقیم به قونیه برویم.

صالحی امیری گفت:

در وزنه‌برداری برای هر حرکت یک مدال در نظر گرفتند که به نظرم ناشیانه بود. اینکه به یکبار چنین کارهایی شود و تبانی صورت بگیرد، زیبا نیست و ازبکستان از آنجا یک جهشی در جدول داشت.

وی افزود:

ما برای مدال‌آوران طلا، نقره و برنز به ترتیب 1500، 1200 و 800 یورو در نظر گرفتیم که پرداخت شد. دختران ما در این رویداد خوب درخشیدند. ما به جای اینکه در داخل کشور تلاش کنیم و بگوییم که تبعیض نداریم، در یک رویداد بین‌المللی این کار را کردیم. در کاروان ایران 30 درصد ورزشکاران را بانوان تشکیل می دادند. اینکه فرزانه فصیحی با حجاب مدال می‌گیرد و یا اینکه دختران والیبالیست به فینال بروند و مقابل 30 هزار تماشاگر میزبان به میدان بروند، ارزشمند است. دختران ما در همه رشته‌ها خوش درخشیدند. بسیاری از بانوان در سایر کشورها در لیگ‌های اروپایی حضور دارند، به همین دلیل درخشش بانوان ایران یکی از نمادهای این دوره از بازی‌ها بود.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد:

صدا و سیما در این رویداد با تمام قوا در کنار کاروان ایران بود. مجموعه رسانه‌ها و به ویژه رسانه ملی موفق شدند فضای قونیه را از قاب تلویزیون به خانه‌های مردم ببرند. اگر صدا و سیما به میدان نمی‌آمد، ما در بردن این فضای موفق به خانه‌های مردم ناموفق می‌شدیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پاداش دیگری به جز پاداش ارزی پای سکو به مدال‌آوران پرداخت می‌شود یا خیر؟ گفت:

این مسئله به کرم وزارت ورزش برمی‌گردد!

رئیس کمیته ملی المپیک درباره عدم موفقیت برخی رشته‌ها از جمله دوومیدانی و جودو گفت:

نباید از جودو انتظار معجزه داشت. این رشته اولین حضورش پس از چند سال داشت. مطمئن باشید جودو در بازی‌های آسیایی خواهد درخشید. راجع به دوومیدانی نظرم این است که باید یک بازنگری در برنامه‌های این رشته تا بازی‌های آسیایی صورت بگیرد، وگرنه این رشته دچار چالش خواهد شد. این بازنگری باید در برنامه‌ها و اردوها و برخی از سیاست‌های فدراسیون صورت بگیرد. دوومیدانی با این نتایج از کسب مدال در بازی‌های آسیایی دور خواهد ماند. باید تغییر برخی مدیران و ورزشکاران و سیاست‌ها انجام شود و ضروری است.

وی افزود:

درباره کاراته باید بگویم که این رشته با همه بضاعت خود در قونیه حضور نداشت. اگر این رشته با تیم اول خود شرکت می‌کرد، قطعاً طلایش از بسیاری از رشته ها بیشتر می‌شد. کشتی خوش درخشید و همچنین تکواندو که مدال‌های زیادی گرفتند. مجموعه ورزش جانبازان و معلولان هم مدال‌های زیادی گرفتند و موفق بودند. مجموعه تیراندازی با کمان نتایجش قابل قبول است. والیبال هم خوش درخشید و ژیمناستیک هم نتایج خوبی گرفت. تنیس روی میز بیش از انتظار ظاهر شد و رئیس فدراسیون تمام وقت حضور داشت.

صالحی امیری تاکید کرد:

حدود 20 مربی ایرانی در این مسابقات حضور داشتند و داوران زیادی هم قضاوت می‌کردند که همگی خوش درخشیدند و نقش مهمی داشتند. ضمناً ارزیابی ما از شمشیربازی نسبتاً مثبت است. کسب یک طلا، 2 نقره و سه برنز قابل قبول است و باید قدردانی کنیم.

اخبار داغ 

گل مهدی قائدی به ملوان (ملوان 1-2 استقلال) عذرخواهی سرمربی استقلال از امدادگران در پایان دیدار با ملوان سرقت از روبرت لواندوفسکی پیش از تمرین بارسلونا واکنش سر الکس فرگوسن به درخواست هواداری برای بازگشتش به نیمکت منچستریونایتد / عکس

منبع: طرفداری

کلیدواژه: رئیس کمیته ملی المپیک بازی های آسیایی کاروان ایران صالحی امیری بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۱۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در آغاز سال دچار شوک بودجه‌ای شدیم/ والیبال و بسکتبال امید مدال نبودند

دبیرکل کمیته ملی المپیک با اشاره به حذف بندی از بودجه کمیته ملی المپیک در لایحه ۱۴۰۳ آن را شوک به کمیته و ورزش کشور در ابتدای سال دانست و گفت: اگر این اتفاق رخ نمی‌داد شاهد رشد خوبی در بودجه سال جدید می‌شدیم ولی امیدواریم با ترمیم بودجه‌ و کمک مجلس، در سال المپیک مشکلی نداشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید مناف هاشمی امروز سه‌شنبه_یازدهم اردیبهشت_ در پایان سی و پنجمین نشست هیئت اجرایی با اشاره به مصوبات این جلسه اظهارکرد: ابتدا بگویم که دلیل تاخیر در برگزاری این جلسه ابلاع نشدن بودجه بود. در نخستین جلسه سال سه دستور داشتیم و اولین گزارش برای المپیک پاریس بود که گزارش مفصلی از ثبت نام‌ها، کسب سهمیه‌ها، بازدید از دهکده بازی‌ها و جلسات آنلاین و غیره ارائه شد و اعضای هیات اجرایی حمایت کردند. قرار شد بسته‌های حمایتی ادامه داشته باشد و رشته‌هایی مثل دوومیدانی تیروکمان، صخره نووردی و رشته‌هایی که به دنبال کسب سهمیه هستند را بیشتر حمایت کنیم تا تعداد سهمیه‌ها که ۳۱+ یک سهمیه است را بیشتر کنیم. امیدواریم حتی والیبال ساحلی و والیبال هم بتوانند سهمیه بگیرند و رشته‌هایی که مثل جودو و بدمینتون که می‌توانند، وایلدکارت بگیرند. امید داریم بیش از ۳۵ سهیمه را داشته باشیم.

والیبال و بسکتبال امید مدال نبودند

وی افزود: شاید از لحاظ کیفیت کار و نوع مدال‌ها تفاوتی در این دوره نداشتیم باشیم چون رشته‌هایی مثل والیبال و بسکتبال که این دوره سهمیه نگرفتند، امید مدال نبودند.

هاشمی درخصوص گزارش دوم این جلسه عنوان کرد: گزارش دوم درخصوص بازی‌های داخل سال آسیا بود که ۳۸ رشته حضور دارند و ما ۳۲ رشته را مد نظر داریم که به کمیته برگزاری هم دسته بندی و اعلام کردیم. رشته‌های اعزامی را در سه الی چهار گروه دسته بندی کردیم و اولویت و ملاک اعزام رشته‌هایی که می‌توانند مدال طلا بگیرند. باید برای رشته‌هایی هزینه کنیم که بتوانند جایگاه قبلی ما در این بازی‌ها را حفظ کنند. البته تا تعیین تکلیف بودجه مقرر شد فعلا بخشی از هزینه را خودشان بدهند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک درخصوص بودجه این کمیته عنوان کرد: درخصوص بودجه جمع بندی خوبی با سازمان برنامه و بودجه داشتم، اما آنچه در قالب لایحه به مجلس رفت، یکی از بندها حذف شده بود امیدوارم بازی‌های داخل سالن و المپیک زمستانی مشکلی نداشته باشیم. اگر این عدد تغییر نمی کرد می توانستیم افزایش بودجه خوبی در بودجه سال جدید داشته باشیم. باز هم اجازه دهید که بعد از بررسی عزیزان در مجلس، عدد بودجه نهایی شود و انشاالله در سال المپیک مشکل خاصی نداشته باشیم.

سخنگوی کمیته ملی المپیک درخصوص سایر مباحث مطرح شده در جلسه امروز ادامه داد: امروز چند موضوع دیگر هم داشتیم. یکی از مباحث درخصوص حق الجسات و تدریس هایی بوده که اساتید در حوزه های المپیک سولیدارتی و نشر و پژوهش داشتند، بود. درخصوص نام و شعار کاروان هم قرار شد در جلسه فوق العاده دو هفته آینده تصمیم گیری شود. درخصوص سهم بودجه فدراسیون ها صحبت شد و قرار شد دو هفته آینده و بعد از تصویب بودجه عدد را ابلاغ کنیم. هم بسته های حمایتی ما و هم سایر حمایت‌ها به قوت خود باقی است.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص چالش فدراسیون‌ها درخصوص نحوه پرداخت حقوق به ورزشکاران گفت: در بسته حمایتی از ورزشکاران سه نکته دارد. بحث حقوق، سرانه هزینه‌های اردویی و فعالیت هایی که ورزشکاران انجام می دهند. شش شاخص در مصوبه سال گذشته برای حقوق لجاظ شده بوده. مرکز نظارت با کمک فدارسیون‌ها این شش شاخص را دقیق بررسی می کند. کف حقوق ۱۵ میلیون است و پاداش ۵۰ میلیونی کسب سهمیه را همه گرفتند، اما ارقامی دیگر که اضافه می شود بر مبنای شاخص است. ممکن است یک ورزشکار که این ماه ۸۰ میلیون بگیرد، اما همان ورزشکار به دلیل افت عملکرد ماه دیگر ۶۵ میلیون بگیرد. البته ورزشکارانی هم داریم که ۱۵۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرند.

مناف هاشمی درخصوص ابهام برخی المپین‌ها درخصوص این که از چه زمان مشمول دریافت حقوق می‌شوند هم گفت: در این خصوص اختیار به رئیس کمیته داده شده و در مصوبه گفته شده از زمان کسب سهمیه. اگر ورزشکاری نقره یا برنزش را به طلا تبدیل کند، بسته‌های حمایت اش مشمول طلا می‌شود و به یکباره آن ها را دریافت خواهد کرد. عدالت منطقی بر مبنای کار و تلاش ورزشکاران در نظر گرفته شده. هر ورزشکاری به جایگاه بهتری برسد، مابه االتفاوت را خواهد گرف.

هاشمی درخصوص بودجه عنوان کرد: خسروی وفا لب کلام را درخصوص بودجه عنوان کرد و انتظار نبود که چنین اتفاقی برای بودجه در سال المپیک بیفتد و شوک بزرگی به کمیته بود. دلیل این که جلسه قبل کنسل شد این بود که اعضای هیئت اجرایی رئیس و بنده تلاش های زیادی با حمایت سازمان برنامه و بودجه انجام دادیم. عدد ۳۸۰ میلیارد تومالی را سازمان برنامه برای ما اصلاح کرد. امیدواریم با این اصلاح و کمک مازاد مجلس، گره ها باز شود. امسال سه رویداد داریم و با توجه به گرانی ارز باید بتوانیم شرایطی فراهم کنیم که در این سه رویدا سربلند شویم.

سخنگوی کمیته ملی المپیک در خصوص پیش‌بینی شخصی‌اش از تعداد سهمیه‌های المپیک کاروان ایران گفت: در این دوره با توجه به کسب نشدن سهمیه توسط والیبال و بسکتبال و حذف کاراته و سهمیه نگرفتن برخی رشته ها ۲۸ نفر را در این دوره نداریم و اگر این ها را کنار بگذاریم از نظر کیفی کسب سهمیه ما آسیب زیادی ندیدیم. البته نمی‌گوییم عدد ۳۵ یا ۳۷ خیلی خوب است. نهایتا اگر پنج الی شش نفر دیگر اضافه شود، اعضای کاروان ایران نزدیک به ۴۰ نفر می‌شود و باید تلاش کنیم کیفیت کار بالا باشد. خیلی سخت که بخواهیم نتایج و مدال‌های المپیک لندن را تکرار کنیم. با شرایطی که ورزش در دو الی سه سال گذشته داشته همین تعداد ورزشکاران با کیفیت بالا در رشته‌هایی مدال بگیرند که جبران کنند. من کاروان ایران را بین ۳۶، ۳۷ و نهایتا ۳۸ نفرپیش بینی می‌کنم. ضمن این که همین تعداد کادرفنی و تعداد بسیار محدودی کادر سرپرستی و پزشکی داریم. در مجموع جمع کاروان بعید می‌دانم از ۸۵ یا ۹۰ نفر عبور کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 749323

دیگر خبرها

  • آخرين خبرها از كاروان ايران در پارالمپيک پاریس
  • برنامه ناوگان ملی کشتیرانی برای توسعه بار صادراتی به آفریقا
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • ابتدای سال دچار شوک بودجه‌ای شدیم/ والیبال و بسکتبال امید مدال نبودند
  • در آغاز سال دچار شوک بودجه‌ای شدیم/ والیبال و بسکتبال امید مدال نبودند
  • یک مربی زن، رییس یک رشته پر مدال المپیکی شد!
  • یک بانک برای ۵۷ کشور | ایران وام جدید می گیرد؟
  • جمله عجیب کاپیتان استقلال به وحید امیری پس از خراب کردن پنالتی
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم