Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: مسئولان از هم‌اکنون به فکر حل معضل سیب استان باشند.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی امروز ۲۸ مرداد ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه که در مصلی شهر برگزار شد، بااشاره به معضل سیب ارومیه و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حل این مشکل اظهار کرد: مسئولان باید به فکر حل مشکل سیب استان باشند و این معضل را مدیریت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: کارشناسان جهاد کشاورزی، نسبت به اصلاح نوع کشت و روش‌های آبیاری به کشاورزان راهنمایی‌های لازم را ارائه کنند. 

نماینده ولی فقیه در استان همچنین با اشاره به موضوع کم آبی و خشکسالی بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب شرب و کشاورزی تاکید و تصریح کرد: متاسفانه در مرکز استان بعضی مناطق شهری با مشکل قطعی مکرر و طولانی مدت آب مواجه هستند که شرکت آب باید مدیریت لازم را داشته باشد و چاره‌ای بیندیشد. 

امام جمعه ارومیه با انتقاد از اینکه در مضیقه بودن مردم در موضوع آب قابل قبول نیست، گفت: شرکت آب با استقرار تانکرهای آب در مناطقی که افت فشار و یا احتمال طولانی مدت قطعی آب وجود دارد، نیاز آبی مردم را مرتفع کند.

وی تاکید کرد: باید جهادی و شبانه‌روزی تلاش شود تا مشکلات مردم مرتفع گردد. 

امام جمعه ارومیه با اشاره به مصادف شدن ۳۰ مردادماه با روز جهانی مسجد با بیان اینکه مساجد از دیرباز پایگاه دین، وحدت و مکانی مقدس هستند، اظهار کرد: ضروری است مؤمنان بر حضور در مساجد مداومت ورزند. ثواب و اجر نماز جماعت در مسجد بسیار بیشتر از نماز  در خانه است. 

قریشی بابیان اینکه مساجد باید رونق یابد، ادامه داد: باید اهل خانواده و جوانان را با مساجد آشنا کنیم. 

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه در اداره مساجد باید همه مشارکت کنند، بر رعایت چندین نکته تاکید و اظهار کرد: مساجد و مصلی‌ها باید تمیز باشند و موارد بهداشتی در این مکان مقدس رعایت شود، همچنین عده‌ای از بسته بودن مساجد گلایه داشتند لذا باید درب مساجد همیشه به‌خصوص در ساعات اقامه نماز باز باشند.

وی بر لزوم مراقبت از حسد تاکید کرد و گفت: مردم نباید نسبت به هم حسد بورزند چرا که خداوند متعال مؤمنان را از این خصلت مذموم حذر کرده است. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی قطعی مکرر آب مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۱۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تبعیت و الگوبرداری از شهید مطهری در جهاد تبیین

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با تاکید بر لزوم تبعیت و الگوبرداری از روش‌های شهید مطهری در همه زمینه‌ها اعم از جهاد تبیین، سایر عرصه‌های اعتقادی و مبنایی گفت: شهید مطهری بر اساس وظیفه عمل می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، امروز _چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در نشست صمیمی با اساتید مدارس علمیه ارومیه ضمن تاکید بر تبیین شخصیت شهید مطهری اظهار کرد: آن چیزی که شهید مطهری را متمایز کرده بود، وظیفه‌شناسی و تواضع آن شهید والامقام بود و در هر زمینه‌ای احساس نیاز می‌کرد، وارد عمل می‌شد.

وی با تاکید بر لزوم تبعیت و الگوبرداری از روش‌های شهید مطهری در همه زمینه‌ها اعم از جهاد تبیین، سایر عرصه‌های اعتقادی و مبنایی افزود: شهید مطهری بر اساس وظیفه عمل می‌کرد و از سویی با ورود به مسائل فلسفی شرح منظومه مرحوم سبزواری را به رشته تحریر درآورده بود، از سوی دیگر به تفسیر قرآن هم پرداخته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: امروز باید هرکس، وظیفه خود را بداند و به آن عمل کند.

قریشی تصریح کرد: سخنرانی‌ها و خطابه‌های شهید مطهری از عمق وجود بود و این به معنای باور به گفته‌ها توسط ایشان است و اینکه فردی به گفته‌های خود اعتقاد و ایمان داشته باشد، این معنای ایمان واقعی است.

وی با تاکید بر لزوم پیگیری امور و احساس وظیفه توسط علما و روحانیون در جامعه، خاطرنشان کرد: ایمان دینی جزو موضوعاتی است که باید به آن تقید داشته باشیم و همانند شهید مطهری و دیگر شهدای اندیشمند در جایگاه دفاع از دین و اسلام قدم برداریم.

کد خبر 749738

دیگر خبرها

  • عفاف و حجاب حافظ زندگی انسان‌ها است
  • برپایی ۵ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • ماجرای قطعی آب از زبان ساکنان شهرک ۲۳ شهر پرندک
  • استاندار مازندران: به زیرساخت‌های مساجد بین‌راهی رسیدگی شود
  • اطلاعیه قطعی گاز در کرج
  • لزوم تبعیت و الگوبرداری از شهید مطهری در جهاد تبیین
  • خسارت جبران ناپذیر در کم توجهی به امر نماز
  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود