Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-06@19:12:42 GMT

طارمی؛ چشم در چشم دشمن!

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۱۶۳۱

طارمی؛ چشم در چشم دشمن!

به گزارش "ورزش سه"، پورتو از طارمی به عنوان بهترین هنرمند استقبال کرد»، «یک مار افسونگر واقعی»، «جاعل، متقلب و کلاهبردار»، «یک ایرانی که همیشه آماده رفتن و اجرای ترفندهای سیرک است» و... این تنها گوشه ای از توهین های عجیب و باورنکردنی باشگاه اسپورتینگ به مهدی طارمی است که فصل گذشته جنجال بزرگی به پا کرد و فوتبال پرتغال را به هم ریخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورتو و اسپورتینگ طی سالیان گذشته همواره رقابت شدیدی با یکدیگر داشته اند. البته در قرن جدید، لیسبونی ها به همراه پرافتخارترین تیم پرتغال یعنی بنفیکا زیر سایه آبی و سفیدهای شهر بندری بوده اند به نحوی که و طی 24 دوره گذشته لیگ برتر پرتغال، 12 قهرمانی سهم پورتو بوده و بنفیکا با 7 و اسپورتینگ با 4 قهرمانی تنها به دنبال این تیم معروف پرتغالی بوده اند و بواویشتا یک بار و در سال 2001 تنها تیم خارج از مثلث قدرت پرتغال بوده که به قهرمانی رسیده است.

خوشحالی طارمی و فیلیپه آگوستو پس از گل اول و گرفتن پنالتی نخست. او در ادامه طوفان خود را به پا کرد.

اسپورتینگ که دو فصل قبل توانست به سختی عنوان قهرمانی را به دست بیاورد، فصل گذشته نیز با پورتو جنگ بزرگی بر سر کسب جام داشت که درخشش مهدی طارمی یکی از عوامل ناکامی سفید و سبزپوش های پریمیرا لیگا بود. پس برنامه این است که هواداران این تیم برای از بین بردن تمرکز ستاره رقیب به هر کاری حتی انتشار بیانیه های مشمئز کننده در فضای مجازی روی بیاورند.

شاید اینگونه به نظر برسد که حضور در تیم رقیب یعنی پورتو و گرفتن پنالتی های متعدد برای تیم کونسیسائو، سرآغاز نفرت هواداران اسپورتینگ از طارمی باشد. اما برای یافتن ریشه ماجرا باید به گذشته فلش بک زد و به بازی های مهاجم بوشهری با لباس ریو آوه و در نخستین فصل حضور در لیگ برتر پرتغال اشاره کرد.

در شبی که اسپورتینگ در حضور 38 هزار تماشاگر خودی در استادیوم ژوزه آلوالده در آستانه پیروزی بود، با این پنالتی که طارمی گرفته بود، کار به تساوی کشیده شد.

پس از انتقالی غیرمنتظره از الغرافه به ریو آوه، طارمی در هفته نخست برای دقایقی وارد زمین شد اما آغاز نمایش استعدادهای این بازیکن ایرانی از هفته دوم رقم خورد. جایی که او با هت تریک و دادن یک پاس گل مقابل دپورتیوو آوس، نقش اصلی را در پیروزی 5 بر یک ریو آوه ایفا کرد.

پس از این عملکرد، طارمی و هم تیمی هایش در هفته بعد به مصاف اسپورتینگ رفتند. هنرنمایی پسر بوشهری از همان دقیقه 6 آغاز شد. جایی که او یک پنالتی برای ریو آوه گرفت که توسط فیلیپه آگوستو به گل تبدیل شد. اسپورتینگ در ادامه با گل های برونو فرناندز ستاره فعلی منچستر یونایتد و لوئیز فیلیپه 2 بر یک پیش افتاد تا نمایش ویران کننده مهاجم ایرانی در دقایق پایانی مسابقه از راه برسد.

این صحنه فرار تند و تیز مهاجم بوشهری در دقیقه 92 است. جایی که او کاپیتان امروز اسپورتینگ یعنی سباستین کوئاتس را دریبل زد، پنالتی سوم را گرفت و باعث اخراج او شد.

طارمی در دقایق 86 و 92 توانست دو پنالتی دیگر از مدافعان خسته اسپورتینگ بگیرد و ریو آوه در عین ناباوری با نتیجه 3 بر 2 از سد اسپورتینگ گذشت. آنها حتی در دیدار برگشت و در شبی که طارمی بارها خط دفاعی حریف را آزار داد، موفق به شکست ریوه آوه نشدند و بازی با نتیجه تساوی به پایان رسید تا نام مهدی طارمی که در نخستین تقابل با اسپورتینگ در گرفتن ضربات پنالتی هت تریک کرده بود، در ذهن هواداران این تیم بماند.

فصل قبل و در بحبوحه رقابت برای قهرمانی و در شرایطی که فاصله امتیازی دو تیم کم بود، اسپورتینگی ها برای برهم زدن تمرکز مهاجم ایرانی اقدام به انتشار آن بیانیه کذایی کردند که این موضوع تنها انگیزه های طارمی را افزایش داد. او در 5 هفته مانده به پایان لیگ و در تقابل با پورتیموننزه هت تریک کرد و یک پاس گل نیز داد و رو به دوربین های تلویزیونی با نشان دادن علامت هیس، رقیب گستاخ خود را به سکوت دعوت کرد.

دعوت به سکوت در استادیوم حریف و مقابل چشم هوادارانش. این اتفاقی است که پیش از آن بیانیه معروف اسپورتینگ و جنجال در فوتبال پرتغال اتفاق افتاد. جایی که پورتو با پیروزی 2 بر یک در دیدار نیمه نهایی، راهی مسابقه فینال جام حذفی شد و عنوان قهرمانی را به دست آورد.

خوشحالی بعد از گلی که طارمی چند روز پس از آن جنجال بزرگ انجام داد، به حرکتی نمادین میان هواداران پورتو تبدیل شد به نحوی که آنها در پایان فصل و در جشن قهرمانی، همگام با بازیکن ایرانی خود به نشانه علامت سکوت، انگشت خود را مقابل صورت قرار داده و از فتح جام لذت بردند.

حالا طارمی و اسپورتینگ یک بار دیگر به هم رسیده اند. ورزشگاه دراگائو در نخستین دقایق بامداد یکشنبه به وقت تهران، پذیرای این دیدار حساس خواهد بود. یک بار دیگر امید هواداران پورتو به ساق پای مهاجم بوشهری است و آنها امیدوارند که طارمی این بار خوشحالی هیس را برابر رقیب قدیمی به نمایش بگذارد. این یکصدمین بازی طارمی با لباس پورتو در تمامی رقابت هاست. همه چیز آماده یک انتقام بزرگ از اسپورتینگ است. مهاجم ایرانی می تواند جشن بازی شماره 100 خود را به شبی فراموش نشدنی تبدیل کند.

پس از حواشی پیش آمده، طارمی اینگونه هت تریک برابر پورتیموننزه را جشن گرفت و حریف را به سکوت دعوت کرد.

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: لیگ پرتغال ریو آوه هت تریک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۱۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی پورتو در شب گلزنی طارمی


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در مسابقات این هفته، تیم پورتو مهمان چاوز بود که با سه گل به پیروزی رسید.

مهدی طارمی مهاجم تیم فوتبال پورتو در حضور ۸۳ دقیقه خود در زمین موفق شد گلسازی کند و با گلزنی شب درخشان خود را تکمیل کند.

برای پورتو در این دیدار چیکو کنسیسائو در دقیقه (۲۷)، اوانیلسون روی پاس طارمی در دقیقه (۱+۴۵) و مهدی طارمی از روی نقطه پنالتی در دقیقه (۷۳) گلزنی کردند.

با این نتیجه پورتو ۶۶ امتیازی شد و در رده سوم قرار گرفت و در فاصله دو هفته مانده تا پایان فصل، سهمیه لیگ اروپای خود را تا حد زیادی قطعی کرد.

دیگر خبرها

  • کریستیانو رونالدو قهرمانی اسپورتینگ لیسبون در لیگ پرتغال را تبریک گفت + عکس
  • دوست مهدی طارمی در پورتو، دشمن در میلان خواهد شد؟
  • اسپورتینگ قهرمان جدید فوتبال پرتغال
  • عکس| تصویر جدید مهدی طارمی و جایزه ارزشمندش
  • فیلم| درخشش طارمی و خوشحالی اینزاگی از جذب او
  • پیروزی پورتو در شب گلزنی طارمی
  • (ویدئو) شاهکار جدید طارمی؛ پاس گل مهدی برای پورتو به یاد پرسپولیس!
  • پیروزی پورتو در شب گلزنی طارمی + فیلم
  • پیروزی پورتو با گل و پاس گل طارمی
  • گل مهدی طارمی به چاوز از روی نقطه پنالتی (چاوز 0-3 پورتو)