Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@12:36:56 GMT

کودتای ۲۸ مرداد چهره خبیث آمریکا را بیشتر نمایان کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۱۷۸۹

کودتای ۲۸ مرداد چهره خبیث آمریکا را بیشتر نمایان کرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت السلام حسن دهشیری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردستان، اظهار داشت: در آستانه شهادت امام سجاد (ع) در بیست و پنجم ماه محرم هستیم و امید می‌رود که بتوانیم با برگزاری مراسم و جلسات خاص و ویژه، مقام ایشان را بیشتر پاس بداریم.

وی با اشاره به ۳۰ مرداد و روز جهانی مساجد، افزود: با توجه به اینکه در سال ۱۳۴۷ صهیونیست‌ها مسجد الاقصی را آتش زدند چند سال پیش ایرانی‌ها به مسلمانان دنیا پیشنهاد دادند که این روز را روز جهانی مسجد نامگذاری کنند؛ این نامگذاری به این دلیل بود که فراموشمان نشود مسجد الاقصی قبله اول مسلمانان است همچنین جایگاه مسجد جایگاه ویژه‌ای بوده و به قول امام راحل مسجد سنگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اردستان ادامه داد: اگر مساجد خلوت شود پرونده‌های جرم و جریمه‌ها بیشتر می‌شود، همچنین اختلافات خانوادگی اوج می‌گیرد، بنابراین باید قدر مساجد را بدانیم و زمینه حضور همگان را در مساجد فراهم کنیم.

وی با اشاره به ترور نافرجام سلمان رشدی، بیان کرد: در ۳۴ سال پیش امام راحل هنگامی که کتاب سلمان رشدی منتشر شد حکم ارتداد این نویسنده را صادر کرد.

حجت الاسلام دهشیری یادآور شد: امروز مصادف با کودتای ۲۸ مرداد در ۶۹ سال پیش است که چهره خبیث آمریکا را بیشتر نمایان می‌کند؛ همچنین حرکت‌های وحشیانه‌اش در سال ۵۷ نیز ادامه داشت و بعد هم در ادوار مختلف ادامه دارد اما همچون همیشه در برابر ملت همیشه استوار، مؤمن و انقلابی ایران راه به جایی نخواهد برد.

دهشیری با بیان اینکه چهارشنبه پیش‌رو آغاز هفته دولت است، تاکید کرد: امیدوارم دولت‌مردان در این هفته از دستاوردهای خود رونمایی می‌کنند، درباره موفقیت‌های خود برای مردم صحبت کرده و همچنین پاسخگوی سوالات مردم خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: اربعین یک پدیده بی‌سابقه در تاریخ بشریت و افتخاری برای تشیع است، خیلی‌ها می‌خواهند با ایجاد شبهاتی این روز را خلوت کنند و به حاشیه برانند اما موفق نمی‌شوند، موکب امام صادق اردستان در ایام اربعین در کربلا خدمت رسانی می‌کند و مردم می‌توانند کمک‌های نقدی و جنسی خود را اهدا کنند.

امام جمعه اردستان بیان کرد: فرهنگیان در سراسر کشور مطالباتی داشته‌اند و رتبه بندی نیز سرانجام تصویب شد و در حال اجراست، همچنین امیدواریم فکری به حال همه بازنشستگان نیز بشود و به نان و نوای بیشتری برسند.

دهشیری تاکید کرد: اردستان همواره نخبگانی داشته و دارد که این از افتخارات این منطقه فرهنگ‌پرور است و همه ساله ما شاهد قبولی‌های خوبی در سطوح مختلف بودیم اما ظاهراً امسال چندان مطلوب نبوده است.

فعالیت مضاعف فرهنگیان در دوران پساکرونا

وی ادامه داد: جریان کرونا توانست بر روی آموزش در همه سطوح از دبستان تا دبیرستان و دانشگاه تأثیر منفی بگذارد و آموزش مجازی دانش آموزان را از فضای حقیقی دور کرد و به حاشیه برد.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: همین جریان کرونا توانست باعث کاهش قبولی‌ها در رشته‌های عالی شود و اکنون ما باید شاهد فعالیت مضاعف فرهنگیان باشیم و افتخار از دست رفته خودمان را بازپس بگیریم تا اردستان را در صدر موفقیت‌ها قرار دهیم.

دهشیری یادآور شد: انتظارمان از آموزش و پرورش این است که با تدابیری که می‌اندیشند و مشاوران را جهت برنامه‌های مشاوره‌ای دعوت می‌کنند این موارد جدی گرفته شود و همچنین اولیا نیز در منزل مراقب باشند فرزندانشان از مسیر منحرف نشوند و درس و تحصیل آنها را مدیریت کنند.

کد خبر 5567072

منبع: مهر

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه مطالبات فرهنگیان روز جهانی مسجد بوشهر ویروس کرونا اربعین حسینی گرگان کرمانشاه هفته دولت آزادگان جنگ تحمیلی روز خبرنگار اربعین 1401 اردبیل آمار کرونا شیوع کرونا قزوین سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۱۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)

  عراق با شروع این حملات خاورمیانه را وارد بحران بزرگی کرد. ائتلاف آمریکا هم که روی کشور کویت که از نفت‌خیزترین کشورهای منطقه بود بسیار حساب کرده بود، بلافاصله شروع به حمله به عراق کرد و در این میان از همه بیشتر شروع به بمباران‌کردن بغداد به‌عنوان مهم‌ترین شهر عراق کرد. این‌گونه شد که جنگ خلیج‌فارس شروع شد و تا سال‌ها بعد (۲۰۰۳) و بعدها هم با بهانه حملات ۱۱سپتامبر ادامه پیدا کرد.آن زمان بازار تهدیدات بین سران داغ بود. آمریکا تهدید به حمله به بغداد کرد و صدام تهدید به حمله شیمیایی. به ‌گمانم حملات شیمیایی در زمان جنگ با ایران به مذاقش خوش آمده بود! و بعد هم تهدید به حمله به اسرائیل. بخشی از همین تهدیدها هم به واقعیت تبدیل شد.طنز تلخ ماجرا اینجاست که عراق به‌منظور ساختن اقتصاد عراق، به‌دنبال بازپس‌گیری بدهی آمریکا و اروپا به خودش بود ولی همین بهانه باعث ویرانی شهرها، راه‌ها، جاده‌ها، نیروگاه‌ها، سدها، تمدن تاریخی و تمام زیرساخت‌های اقتصادی عراق شد.
خانم «نُها الراضی»، سفالگر، نقاش و هنرمند عراقی بود که اتفاقا درهمان سال‌ها در بیشتر کشورهای دنیا نمایشگاه‌هایی از آثار هنری‌اش برگزار کرده بود ودراغلب کشورها هنرمندی شناخته‌شده بود.درهمین دوره‌ای که خانم نُها زیر بمباران‌ در بغداد می‌زیست و علاوه بر ویرانی شهر، سختی معیشت و کمبود خوردوخوراک و قحطی را با خود به همراه داشت، به ‌نوعی ازهنر جدید روی آورد؛ او با وسایل بازیافتی و متریالی که از میان ضایعات ماشین‌های ویران و رهاشده به‌خاطر نبود بنزین جمع‌آوری می‌کرد و نیز از نخاله‌های باقیمانده از ویرانی ساختمان‌ها آثاری پدید آورد که به هنر تحریم معروف شد. برخی از این آثار به‌شدت عجیب و غمگین را می‌توانید با جست‌وجویی در اینترنت ببینید.خارج از فضای هنری و روح هنرمندانه خانم نویسنده، کتاب «یادداشت‌های بغداد» شرح رنج و ستمی است که بر مردمان عادی و غیرنظامی عراق می‌رود. چند روز از بمباران‌ها بیشتر نمی‌گذرد که برق و آب اغلب سیستم‌های شهری قطع می‌شوند. مردم مجبور می‌شوند مواد فریزری و یخچالی خود را تندتند بخورند تا در بی‌برقی خراب و فاسد نشوند. این‌گونه می‌شود که در حالتی به‌شدت عجیب و تلخ از بیشتر خانه‌ها و باغ‌های مردم بوی گوشت کبابی به مشام می‌رسد و بعد بحران بی‌غذایی مطلق فرا می‌رسد. مرزها بسته شده، شهرها و راه‌ها بمباران شده و مواد غذایی اولیه به مردم نمی‌رسد.آنهایی که می‌توانند و وسایلش را دارند،شروع می‌کنندبه باغبانی و کاشت هرآنچه بتوانند بخورند.آن ‌هم در شرایطی که آبی برای آبیاری و شست‌وشو وجود ندارد. آنهایی نیز که استخر دارند، به آب‌های درون استخرهای‌شان روی می‌آورند و... .
کتاب شرح تمام این مشکلات و ویرانی‌هاست و این در حالی است که رئیس‌جمهور وقت آمریکا مدام در رسانه‌ها اعلام می‌کند که «با مردم عراق جنگ نداریم!»؛ تلخ‌ترین طنز موجود در جهان. نوک تیز پیکان قلم نویسنده رو به آمریکا و قدرت‌های جهان است که به بهانه این‌که قصد دارند صدام را سر جایش بنشانند، بر سر مردم و تمدن چندین‌هزارساله عراق بمب و ویرانی فرومی‌ریزند و دم از حمایت از مردم می‌زنند.

دیگر خبرها

  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • قدرت نفوذ رسانه در بازتاب اعتراضات آمریکا و اروپا نمایان شد
  • آشکارشدن چهره تزویر آمریکا در حمایت از حقوق بشر
  • آشکار شدن چهره تزویر آمریکا در حمایت از حقوق بشر
  • رئیس‌جمهور: سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی رسوایی دیگری برای مدعیان آزادی بیان و تمدن غرب است/ سرکوب حامیان فلسطین چهره بی‌روتوش غرب را نمایان کرد/ گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • چهره‌های ورزشی که در ایران مسلمان شدند
  • رسانه‌ها چهره خبیث رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان می‌دهند
  • تعرض به اساتید زن دانشگاه‌های آمریکا بیانگر چهره دوگانه غرب