Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام اظهار داشت: هفته دولت فرصتی مناسب برای معرفی خدمات دولت سیزدهم به مردم است تا همگان از اقدامات زیربنایی دولت آگاه شوند.

وی به موضوع اربعین اشاره کرد و افزود: استان ایلام در آستانه برگزاری همایش بزرگ مردمی اربعین است و تمام بسترها برای ارائه خدمات رسانی مطلوب به زائران در حال فراهم شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب جمعه ایلام اربعین را یک فرصت طلایی برای استان ایلام دانست و ادامه داد: طبق پیش پیش بینی ها، ایلام میزبان بیشترین زائر خواهد بود و در راستای آمادگی خدمات رسانی مطلوب به زائران، همایش بزرگ تجمع خادمان اربعین روز یکشنبه با حضور مسوولان کشوری و استانی و مشارکت حدود چهار هزار خادم در مصلی شهر ایلام برگزار می شود.

کریمی تبار به جایگاه عبادی - سیاسی مسجد اشاره کرد و توضیح داد: مسجد به عنوان پایگاه اصلی مومنان است و به فرموده قرآن کریم داشتن ایمان، رفتار نیک عملی، باور قلبی، ارتباط با خالق از طریق نماز، پرداخت زکات، تلاش برای رفع مشکلات مردم و عدم ترس از غیر خدا از شاخصه های افرادی است که در عمران فیزیکی و معنوی مسجد اهتمام دارند.

وی فعال نگهداشتن کارکردهای تعریف شده مسجد در فرهنگ اسلامی را از وظایف هر مسلمانی دانست و تاکید کرد: مسجد پایگاه و منشا قیام علیه ظلم و ستم، محل برنامه ریزی برای ظلم ستیزی و مکان خوف دشمنان است و حضور پرشور مردم در مساجد و تکاپوی مسجد برای دشمنان قابل تحمل نیست و تمام سعی دشمن تخریب و بمباران خبری مردم با هدف دور نگهداشتن آنها از کانون مسجد است.
 
امام جمعه ایلام مسجد را پایگاه خودسازی، خداباوری، جامع سازی، ایجاد قرارگاه معنوی کانون وحدت اسلامی و زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) و برقراری حکومت اسلامی توصیف کرد که ائمه اطهار (ع) در خصوص ساخت، عمران و حضور در مساجد احادیث و تاکیدات زیادی دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار بر حضور پررنگ مردم در مساجد تاکید کرد و رونق گرفتن مساجد را یک تکلیف ضروری برشمرد و افزود: نسل جوان انقلابی باید به هیات امنای مساجد ورود کنند و نسل جوان اجازه ورود جوانان در ترکیب هیات امنای مساجد داده شود.

وی در خصوص سالروز صنایع دفاعی کشور هم توضیح داد: امروز  ایران اسلامی با افتخار صنایع دفاعی تولیدی خود را به دیگر کشورهای جهان صادر می کند که بیانگر توانمندی ایران در این زمینه است.

وی اظهار داشت: توسعه و رشد کشور در زمینه صنایع دفاعی حاصل تبعیت فعالان این حوزه از فرامین و رهنمودهای رهبری است که باید از تجارب این حوزه برای دیگر بخش های صنعت از جمله خودرو بهره گیری شود چرا که تبعیت از رهنمودهای رهبری موجب عزتمندی، اقتدار و اعتلای کشور و سرپیچی از توصیه های ایشان باعث سردرگمی امور می شود که نمونه آن را در صنعت خودروسازی می توان مشاهده کرد.

برچسب‌ها ایلام ستاد اقامه نماز کشور الله نور کریمی تبار خطبه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام ستاد اقامه نماز کشور الله نور کریمی تبار ایلام ستاد اقامه نماز کشور الله نور کریمی تبار خطبه ها کریمی تبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۱۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های دسته روی ویژه سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه های دسته روی ویژه فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به شرح زیر است"

ایلام: میدان ۲۲ بهمن الی مسجد امام جعفر صادق (ع) - ساعت ۱۰

ایوان: مسجد جامع (تجمع) / ساعت ۱۱ آبدانان؛ مسجد جامع الی حوزه علمیه جواد الائمه (ع) - ساعت ۱۷‌

دهلران: میدان بسیج الی مسجد جامع - ساعت۹‌

مهران: میدان امام خمینی (ره) الی میدان نماز -ساعت ۱۷‌

دره شهر: پارک شهرداری الی مسجد جامع -ساعت ۱۷

بدره: مسجد جامع الی گلزار شهید حسنی و شهیدِ گمنام - ساعت ۹‌

چرداول: درمانگاه بقیه الله الی مصلی شهر سرابله - ساعت ۹‌

زمان: شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۵

کد خبر 6093824

دیگر خبرها

  • امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده
  • نخستین دیدار خانواده شهید رنجنوش با پیکر مطهر بعد از ۳۸ سال
  • پرونده باز بابک زنجانی در افکار عمومی/مهار تورم دغدغه کهنه اقتصاد/ زنان و دختران چگونه قربانی بستر مجازی می‌شوند؟
  • برنامه های دسته روی ویژه سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در ایلام
  • شاه کلید مهار تورم
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • شهید مطهری چهره‌ای ماندگار در عرصه جهاد تبیین
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور