Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جماعت سیستان و بلوچستان در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته نماز گفتند: پایه گذار اولیه کودتای ۲۸ مرداد انگلیس بوده است و با توجه به اینکه سال های سال این پیر استعمار از منابع نفتی مملکت ما استفاده می کرد و با ملی شدن صنعت نفت اقتصاد آنان دچار ضرر می شد دست به این کودتا زدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، ائمه جماعت سیستان و بلوچستان در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته، نماز بر انس بر قرآن تاکید کردند و گفتند: در روایت های معصومین بر انس گرفتن و یادگیری قرآن تاکیدات بسیاری شده و قرآن راهنمای درست در زندگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین هادی رمضانی، امام جمعه موقت زاهدان در خطبه های این هفته گفت: دوری از قرآن غفلت و فراموشی خدا را به همراه دارد و نتیجه آن فراموشی خود انسان است و غفلت انسان را به جهنم می برد.
 
وی با اشاره به مناسبت های هفته و  ۲۸ مرداد که سالروز کودتای ۲۸ مرداد سال۳۲ است تصریح کرد: پایه گذار اولیه این کودتا انگلیس بوده است، چرا که با ملی شدن صنعت نفت این انگلیس بود که از منظر اقتصادی بسیار متضرر شد.
 
وی با بیان اینکه سال های سال این پیر استعمار از منابع نفتی این مملکت استفاده کرده بود، افزود: با ملی شدن صنعت نفت دست این دشمن غاصب قطع شد و به فکر این افتاد که دوباره بر این ثروت دسترسی پیدا کند و با قرارداد نگین استخراج و بهره‌برداری از صنعت نفت به تمامه به انگلستان واگذار شده بود.
 
مساجد پایگاه مطالبه مردم از کارگزاران نظام است
 
امام جمعه موقت زاهدان با اشاره به اینکه مسجد در تاریخ اسلام اولین و مهم ترین پایگاه برای حاکمیت احکام الهی ‌و برای حمایت از عموم مردم بوده است، اذعان کرد: ما نباید مسجد را فقط به یک اقامه نماز جماعت سرد تبدیل کنیم چرا که مسجد مهم است و باید برای این نظام تصمیم گیرد و پایگاه مطالبه مردم از کارگزاران نظام و محل رفت و آمد کارگزاران نظام شود.
 
وی با گرامیداشت ۳۱ مرداد روز صنعت دفاعی گفت: این روز را گرامی می داریم و از همه کارکنان خدوم وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که زمینه اقتدار را برای ما فراهم می کنند و اقتدار آفرین هستند تقدیر و تشکر داریم.
 
حجت الاسلام رمضانی افزود: نیروهای وزارت دفاعی نیروهای انقلابی بصیر و متخصص و ولایت مدار که با تلاش های خود این کشور را در گذشته در صنعت دفاعی از هر جهت وابسته به شرق و غرب بوده را نجات دادند و امروز در این عرصه ایران را به قدرت اول منطقه تبدیل کرده اند و نه تنها  باعث شجاعت و اقتدار ملت ایران شدند بلکه باعث افتخار عموم ملت مسلمان و مستضعفان عالم شده اند.
 
وی ادامه داد: این نیروهای انقلابی در اوج تحریم به سوی اقتدار رفتند و وابستگی ها را کم کردند و امروز کشورهای دیگر متقاضی استفاده از صنعت دفاعی ما هستند.
 
امام جمعه موقت زاهدان تشریح کرد: اول شهریور روز پزشک است و ضمن تبریک به همه پزشکان و کادر سلامت از زحمات جهاد گرانه این عزیزان در این دو سال شیوع بیماری کرونا تقدیر و تشکر می کنیم.
 
آزادگان در زمان اسارت اقتدار کشور را رخ دشمن کشیدند

وی گفت: ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به کشور را گرامی می داریم و از زحمات همه ایثارگران خصوصا آزادگان که در اسارت اقتدارشان را به رخ دشمن کشیدند و به جای آنکه آنان اسیر دشمن باشند دشمن اسیر آنان بود و از آرمان های خود کوتاه نیامدند تشکر و قدردانی می کنیم.
 
وی با اشاره به گرامیداشت روز مقاومت اسلامی اسلامی اذعان کرد: این انقلاب دشمن داخلی و خارجی بسیاری دارد و همه وظیفه داریم در تمام عرصه ها از اصل و آرمان های این نظام و رهبری و امام راحل و از خون پاک شهدا دفاع کنیم و اگر دفاع نکنیم همه ضرر کردیم و همه در پیشگاه الهی مسئولیم و باید پاسخ دهیم.
 
حجت الاسلام رمضانی با اشاره به توهین یکی از سران فتنه به سردار پرافتخار کشور افزود: این افراد پیاده نظام و فرمانده هان دشمن در کشور هستند و باعث می شوند عده ای از جوانان گمراه و مسیر آنان را در پیش بگیرند که همان مسیر آمریکا و انگلیس است، این افراد با گفتارها و نوشتار خود دل دشمن را شاد و دل دوستداران اهل بیت را به درد می آورند و این افراد در عاشورای ۸۸ خیمه های عزای حسین (ع) را به آتش کشیدند و امروز غربی ها این افراد را آدمای خداجو معرفی می کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: قاضی و مجری محاکمه این افراد قوه قضائیه نیست بلکه مردم هستند و محاکمه این افراد همان انزجار قلبی و زبانی است و بزرگترین اقدام را مردم برای محاکمه این فتنه گران باید انجام دهند.

رهبر انقلاب کشتی نجاتی که انقلاب را به ساحل نزدیک می کند

حجت الاسلام و المسلمین محمود حیدری پارسا، امام جمعه شهر بنجار در خطبه های نماز جمعه این هفته، بعد از توصیه به تقوای الهی بیان کرد: یکی از واجبات فراموش شده  امر و معروف و نهی از منکر است که همه باید احساس تکلیف و وظیفه کنند و اگر انجام ندهند قطعاً در روز قیامت ضرر و خسران  خواهند شد.

وی افزود: امروز رسانه های خارجی شدیدا برای  ضد امر به معروف و نهی از منکر  برنامه تولید می کنند تا جامعه را از این واجب الهی دور کنند و این واجبی هست  که امام حسین برای احیای آن همه هستی خود  فدا کرد.

حجت الاسلام حیدری پارسا ادامه داد: 28 مرداد روز گشایش مجلس خبرگان رهبری در سال ۱۳۵۸ یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی و بهترین تصمیماتی که در آن زمان مجلس خبرگان رهبری اتخاذ کردند انتخاب رهبری لایق مدیر مدبر که  امروز کشتی انقلاب را به ساحل نجات نزدیک میکند.
 
 وی با اشاره به 30 مرداد ماه روز جهانی مساجد تصریح کرد: قطعا کارکرد های مساجد از همان روز اول حکومت پیامبر گرامی اسلام حکومتداری محل عبادت و پیگیری امورات مردم بود که  مهمترین اقدام برای مبارزه با نقشه های شوم دشمنان که روحانیون و هییت امناهای مساجد  انجام بدهند جذب نوجوانان و جوانان به مسجد است اگر خدایی نکرده کوتاه کنیم چوب آن را در روز قیامت خواهیم خورد.
 
حجت الاسلام حیدری پارسا افزود: آغاز هفته دولت به نام و یاد شهیدان رجایی و باهنر را گرامی میداریم و قطعا دولتی موفق خواهد بود که راه و روش و منش این بزرگواران را ادامه دهد و امیدواریم این دولت مردمی هم  بتواند برای رفاه بیشتر مردم و کاهش تورم و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم قدم های مثبت و محکمی بر دارد.
 
جرقه اعلام هشدار به قاتلان حاج قاسم زده شد

وی با اشاره به  سه شنبه یازدهم  شهریور ماه سالروز شهادت امام سجاد(ع) افزود:  امام سجاد (ع) به عنوان شاهد کربلا که  امروز حادثه کربلا و عاشورا به واسطه این امام عزیز به دست ما رسیده است و همچنین روز ملی سیستان مراسم بزرگداشت قیام مردم برای خون های امام حسین علیه السلام در گلزار شهدای زابل برگزار خواهد شد که از شهر  بنجار مردم به صورت کفن پوشان به شمشیر به دست  در این مراسم شرکت خواهند کرد.
 
 رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر بنجار در ادامه با اشاره  به حمله به سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی خاطرنشان کرد: قطعاً همه خونخواهان عالم همه جنایتکاران عالم یک روزی به سزای کامل اعمال خودشان خواهند رسید و این جرقه ای است برای اعلام هشدار به قاتلان سردار عزیز حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش را به شهادت رساندن و شک نکنند که ترامپ قمارباز و جان بولتون و پمپئو یک روزی به سزای کامله مال خودشون خواهد رسید و امروز زندگی خفت بار و ذلیل باری را دارندکه حتی جرأت خروج از آمریکا را ندارند.

 فاجعه بزرگ در انتظار سیستان!

وی با اشاره به مشکلات منطقه سیستان به دو موضوع مهم اشاره کرد و تصریح کرد: افزایش قیمت نهاده های دامی که قطعاً باعث از بین رفتن صنعت دام و طیور در منطقه سیستان خواهد شد و همچنین با توجه به حضور مسئولین کشوری راجع به برآورد خسارت از کشاورزان که دچار خشکسالی شده اند که به واسطه عدم ورود آب هیچگونه کشاورزی  در منطقه سیستان انجام نشده است.

حجت الاسلام حیدری پارسا تاکید کرد: از نمایندگان عزیز و مسئولین رده بالای کشور درخواست داریم برای تنویر افکار عمومی نتیجه اقدامات خود در این حوزه را بیان کنند، چرا خسارت به سرزمینهای نکشت پرداخت نمیشود ؟چرا نهاده های دامی چندین برابر شده است؟  قطعا با این اوضاع دامداران عزیز ما دیگر توان نگهداری دام و طیور را نخواهند داشت و تبدیل به یک فاجعه بزرگ خواهد شد، دام مولد سیستانی به واسطه عدم حمایت دولت امروز باید با قیمت  کم در بازار به فروش برود و قطعاً صدمات و زیان جبران ناپذیری کشاورزان  و دامداران عزیز ما متحمل خواهند شد و امیدواریم که مسئول ذیربط هرچه زودتر نسبت به کاهش قیمت نهاده های دامی و پرداخت خسارت کشاورزان به زمین‌های نکشت اقدام کنند.

تاثیر زیارت عاشورا در زندگی بشریت

حجت الاسلام والمسلمین مختار سابکی، امام جمعه موقت شهرستان سراوان حجت الاسلام والمسلمین مختار سابکی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرازی از زیارت عاشورا بیان کرد: حیات و ممات مان را با الگو گرفتن از زندگی اهل بیت علیهم السلام ماندگار و با نشاط سازیم.

امام جمعه موقت سراوان با بیان اینکه اگر تقوا در انسان باشد موجب رشد و ترقی میشود گفت: زندگی دو نوع دارد، زندگی حیوانی و زندگی انسانی، در زندگی حیوانی فقط میخورند و می آشامند و حلال و حرام نمیشناسند و توجهی به پوشش خود و کارهای که انجام می دهند ندارند چهره ی انسان دارند و در باطن قلبی حیوانی، ما باید مراقب باشیم که در زمره ی زندگی حیوانی قرار نگیریم که در زندگی حیوانی حیاء، عفت، حجاب، ایمان و قلب ما را نشانه گرفته است

پیامبر اکرم (ص) می فرماید: چهار چیز زنان و مردان امت من را به تباهی می کشاند، یک پوشش نامناسب زنان، بمانند پوشیدن لباس نازک که امروزه جامعه ما را درگیر کرده و برازنده اسلام نمی باشد، دوم بحث تجمل گرایی و چشم هم چشمی و مقایسه زندگی خود با دیگران، سوم نادانی مردان که نمی دانند همسرش را با حجاب نادرست خود نباید در جامعه نشان دهند و با افتخار بگویید که مد هست چه اشکالی دارد و مورد چهارم جمع کردن مال بدون توجه به حلال و حرام بودن آن، که این عمل قطعا در زندگی، خانواده و آینده فرزندان او تاثیر گذار خواهد بود و این اعمال و روش ها زنان و مردان امت من را به سمت و سوی زندگی حیوانی سوق می دهد.

ایشان با اشاره به اینکه زندگی در این دنیا چهار اصل دارد بیان کرد: اصل اول، باید در این دنیا زندگی کرد اما اینکه چگونه زندگی کنیم دست خود انسان است و باید بدانیم وقت مان را در چه زمینه هایی بگذارنیم، اصل دوم، این دنیا مشکلات و سختی دارد و راحتی فقط در آن دنیا می باشد، اصل سوم، باید هر لحظه آماده باشیم تا از این دنیا برویم، این دنیا همش قرضی است و ما مهمان هستیم، اصل چهارم، بعضی وقت ها انتظار ما محقق نمی شود برای مثال؛ فرزند دختر می خواهیم فرزند پسر میشود اینها همه حکمت است.

حجت الاسلام و المسلمین سابکی ادامه داد: حیات و ممات مان را با الگو گرفتن از زندگی اهل بیت علیهم السلام  با ذکر و یاد خدا، رضایت خداوند و شکر نعمت های پروردگار و ادا کردن حق خداوند با انجام نماز، روزه، خمس و غیره ماندگار و با نشاط سازیم.

حمایت کشورهای غربی از سلمان رشدی ها

خطیب نماز جمعه سراوان افزود: یکی از حوادثی که اخیرا شنیده اید حمله ی جوانی به سلمان رشدی، نویسنده کتاب کفرآمیز آیات شیطانی  که اعتقادات مسلمانان را به تمسخر گرفته و نسبت به نبی مکرم اسلام (ص) بی احترامی کرد، که موجب گردید در سال 1367 فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) صادر شود و ارتداد سلمان رشدی اعلام شود، با سخنان حضرت امام این جریان خنثی شد و یک بیداری و هوشیاری ایجاد شد.

وی با توجه به اینکه نباید به امریکا و کشورهای غربی دل بست گفت: کسانی که با تکیه به غرب، امنیت و زندگی شان را به آنها متکی میدانند، بدانند که سلمان رشدی این فرد خبیث از طرف آمریکا و کشورهای غربی مورد حمایت جانی و مالی بوده به این صورت که در یک ماه پانزده بار مکانش را جابجا میکردند و همچنین فعالیت های تبلیغاتی نیز داشته اند که با وجود آن اسلام و قرآن نه تنها منفور نشده بلکه در سالهای اخیر در جوامع مختلف جهان رشد زیاد و چشمگیری داشته است و این حمله یک هشدار از طرف مسلمانان جهان می باشد .

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نماز جمعه این هفته کارگزاران نظام امام جمعه موقت حجت الاسلام زندگی حیوانی سلمان رشدی ۲۸ مرداد صنعت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۱۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسجد اولین نهاد و جایگاه  قضاوت، محل عبادت، علم و دانش، علما، مفسران و پایگاه تبلیغاتی اسلام است که حرمت بالایی دارد.

یوسف خجیر (عضو هیئت‌علمی گروه ارتباطات) در مقاله‌ای با عنوان «آسیب‌‌شناسی استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد کشور» به این موضوع می‌پردازد که فرق اساسی بین نهاد و سازمان آن است که نهادها در پیش‌برد تغیرات جامعه و کارکرد آن به وجود می‌آیند و فرد، مقام یا دولت در پیدایش آن دخیل نیستند.

در این مقاله آمده است که هویت یکی از مسائل مهم در جامعه است که در فرآیند گروهی حاصل می شود و این رسانه‌ها هستند که فرایند گروهی را تشکیل می‌دهند و باید گفت مسجد نیز یک رسانه جمعی است که برای رسیدن به کارکردهای خود و رساندن پیام خود، نیاز به ابزار های متنوع و مناسبی دارد که یکی از آنها شبکه‌سازی است که یک نیاز ضروری است.

به زعم این پژوهشگر هدف این پژوهش شناسایی نقاط چهارگانه قوّت، ضعف، فرصت و تهدید شبکه‌های اجتماعی برای مساجد و ارائۀ راهبرد استفادۀ بهینه از این شبکه‌ها برای ارتقای فعالیت‌های تبلیغی و رسانه‌ای مساجد کشور است. چهارچوب نظری این پژوهش سازمان شبکه‌ای‌ شده بری ولمن (Barry Wellman)  برگرفته از کلان‌ نظریه جامعه شبکه‌ای‌ شده اوست.

مساجد برای رسیدن به کارکردهای خود و رساندن پیام خود، نیاز به ابزار های متنوع و مناسبی دارد که یکی از آنها شبکه‌سازی است که یک نیاز ضروری است

خجیر در این مقاله می‌نویسد: روش این پژوهش آمیخته کیفی کمّی است. در بخش کیفی از روش تحلیل مضمون و در بخش کمّی از روش تجزیه‌ و‌ تحلیل راهبردی یا سوات به‌عنوان روش آینده‌پژوهی استفاده شده است. در روش نخست، جامعۀ آماری نخبگان دانشگاهی و خبرگان حوزه شبکه‌های اجتماعی فعال در امور دینی و مساجد هستند که از بین آنها نمونه به روش هدفمند با معیار تدریس و تألیف بیش از پنج سال در حوزۀ رسانه‌های جدید و دین و فعالیت مستمر اجرایی در بخش امور دینی و مساجد و آشنایی کامل با فضای شبکه‌ها انتخاب شده است.

* نقاط ضعف و قوت فضای مجازی در امور مساجد

به گفته این پژوهشگر یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد که انتشار اخبار و تقویت شبکه‌سازی بین مسئولان مساجد و شهروندان و بسیج‌سازی جزء قوّت‌های مهم؛ هم‌بستگی اجتماعی کاذب و درگیر شدن مسئولان مساجد و مردم در فضای مجازی و انتشار اخبار جعلی جزء ضعف‌های مهم؛ اقناع شبکه‌ای دین و جهانی شدن فعالیت‌های مساجد و تنوع و تعدد مخاطبان مساجد جزء فرصت‌ها؛ و ترویج خرافات دینی توسط مغرضان و اعتیاد مجازی فعالان امور مساجد و تضعیف خانوادۀ ایرانی‌اسلامی جزء نقاط تهدید است.

هماهنگی بین سازمان‌های متولی تولید محتوا، نرم‌افزار با مختصات ارزش‌های اسلامی‌ایرانی کشور و همکاری چندجانبۀ همه ذی‌نفعان ازجمله سیاست‌گذاران، دولت، سازمان‌های نظارتی و ... این حوزه باید به‌عنوان راهبرد مرجح مدّ نظر قرار گیرد

به زعم خجیر مهم‌ترین راهبرد طراحی و تولید و راه‌اندازی شبکۀ اجتماعی بومی توسط دولت برای تولید محتوای فرهنگی و دینی و تربیتی مناسب از سوی فعالان مساجد و برنامه‌ریزی نهاد‌های دولتی و غیردولتی دینی برای تولید و انتشار محتوای دینی در این شبکه‌ها است.

همچنین یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که هماهنگی بین سازمان‌های متولی تولید محتوا و نرم‌افزار و ایجاد محتوا با مختصات ارزش‌های اسلامی‌ایرانی و ارائۀ خدمات ارتباطی مبتنی بر ارزش‌های فرهنگی و دینی کشور و همکاری چندجانبۀ همه ذی‌نفعان ازجمله سیاست‌گذاران، دولت، سازمان‌های نظارتی، بخش خصوصی و سایر دست‌اندرکاران این حوزه باید به‌عنوان راهبرد مرجح مدّ نظر قرار گیرد.  

 در یک جمع‌بندی کلی باتوجه به یافته‌های این پژوهش، بین آزادی طرح مطلب در شبکه‌های مجازی اجتماعی و احراز جایگاه حوزه عمومی توسط این شبکه ها ارتباط معنی دار وجود دارد. آزادی طرح مطلب در شبکه‌های اجتماعی مجازی بر تغییر حوزه عمومی از مسجد به شبکه‌های اجتماعی مجازی تأثیر مثبت و معنی دار دارد.

در پایان لازم به ذکر است که بین رابطه دسترسی آسان و غیر مکان‌مند و غیر زمان‌مند بودن شبکه‌های مجازی و احراز جایگاه حوزه عمومی توسط این شبکه‌ها ارتباط معنی دار وجود دارد، در نتیجه دسترسی آسان به شبکه‌های مجازی بر تغییر حوزه عمومی از مسجد به شبکه‌های اجتماعی مجازی تأثیر گذار است.

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آن ها که در ایران می مانند و می خواهند آن را بسازند این مقاله را بخوانند / ۱۰۰۰ سال حکومت ایلیاتی و ۸۰۰ سال تعطیلی عقل و اندیشه و علم
  • تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی