Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ افشین خواجه فرد در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان در مصلای امام خمینی (ره) اظهار داشت: با گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی امروز مجهز به نیروی انسانی هستیم که توانایی طراحی و ساخت هواپیما را دارند و با استفاده از این سرمایه می‌توان به بهره وری رسید.

وی ادامه داد: در مجموعه سازمان هوایی بیش از ۲۰۰ مجموعه کمک خدمات مهندسی در حوزه اشتغال آفرین و دانش بنیان داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر دفاع با اشاره به تحریم کشورمان در حوزه اقتصادی، گفت: به جای واردات تجهیزات و سلاح نظامی که دشمن راه مقابله با آن را می‌داند سیاست را بر ساخت محصولات دفاعی و نظامی بومی کشور متمرکز کردیم.

امیر خواجه فرد با اشاره به اینکه همواره بدنبال قرار گرفتن در اوج قدرت صنعت دفاعی و نظامی هستیم، گفت: بودجه قابل توجهی به صنایع دفاعی اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش توان رزمی کشور از نظر شریعت و عقل پذیرش شده است و تاکنون نگذاشتیم فشارهای اقتصادی خللی بر صنعت نظامی و دفاعی ما وارد کند زیرا با رسیدن به قدرت صنعت دفاعی می‌توان از مرز و بوم کشور دفاع کرد.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور به اصفهان و بازدید از شرکت هواپیماسازی ایران (هسا) بر توانمندی این مجموعه تاکید شد و اصفهان توانایی ساخت هواپیمای مسافربری و تجاری را دارد.

خواجه فرد تصریح کرد: برای ساخت هواپیمای تجاری و مسافربری به توان علمی، عزم ملی، پای کار آمدن و همکاری مجدانه چند وزارتخانه نیاز است.

کد خبر 5567107

منبع: مهر

کلیدواژه: روز صنعت دفاعی وزارت دفاع بوشهر ویروس کرونا اربعین حسینی گرگان کرمانشاه هفته دولت آزادگان جنگ تحمیلی روز خبرنگار اربعین 1401 اردبیل آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۱۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور روسیه برای افزایش تولید تسلیحات

گرچه کشور‌های غربی سیل تسلیحات نظامی را به اوکراین روانه کرده‌اند و در آخرین مورد کنگره آمریکا بودجه ۶۱ میلیارد دلاری به این کشور را تصویب کرد، اما روسیه وارث غول صنایع نظامی اتحاد جماهیر شوروی است به طوری که اکنون قدرت توپخانه‌ای مسکو ۱۰ برابر کی یف است و تحلیلگران بر این باورند غرب یارای رقابت با روسیه در تولید تسلیحات را ندارد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) دستور افزایش بیشتر تولید تسلیحات را به صنایع نظامی این کشور داده و تاکید کرد: اکنون ما نیازمند ارسال سریعتر تسلیحات برای رفع نیاز‌های جنگ اوکراین هستیم. 

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: ارتش روسیه در حال پیشروی در نقاط کلیدی یک هزار کیلومتر جبهه‌های نبرد با اوکراین است و تسلیحات آمریکایی هرگز نمی‌تواند مانع از پیروزی مسکو شود. با این حال، این تسلیحات تنها به تشدید تنش‌ها دامن می‌زند. 

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در دیدار با مقامات ارشد نظامی این کشور تاکید کرد: حجم، کیفیت و سرعت تولید تسلیحات ما نیازمند افزایش است. ما برای حفظ سرعت عملیات خود در جبهه‌های نبرد نیازمند افزایش بیشتر تسلیحات هستیم. 

روسیه اکنون موفق شده ۱۸ درصد از مساحت اوکراین را به خاک خود ضمیمه کند. با توجه به عدم توازن قوا میان دو طرف به ویژه در حوزه نیروی انسانی، توان توپخانه‌ای و قدرت هوایی، تحلیلگران می‌گویند اوکراین در نهایت محکوم به شکست است و سوال اصلی در حال حاضر میزان مساحتی است که این کشور در پایان جنگ از دست خواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • «وعده صادق» شکافی بزرگ بر پیکره اسرائیل وارد کرد
  • اقرار مقام ارشد نظامی انگلیس به ضعف دفاعی این کشور در برابر حملات موشکی
  • دستور روسیه برای افزایش تولید تسلیحات
  • توانمندی دفاعی ایران از نگاه غرب؛ از فتوشاپ تا تغییر محاسبات
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۳ بر اثر دانش‌بنیان‌شدن صنعت نفت و گاز بود
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • دنیا از توان نظامی ایران متحیر شده است
  • رشد اقتصادی ایران در ۲۰۲۳ بر اثر دانش‌بنیان شدن صنعت نفت و گاز بود
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی