Web Analytics Made Easy - Statcounter

۴ زمان اصلی احرایی توافق ▫️ روز جمع بندی: وزرای خارجه نهایی می‌کنند و امضا می‌شود. از همین روز ۳فرمان اجرایی ترامپ ویو می‌شود و نه لغو. همان نهادهای اقتصادی و ۱۷بانک هم در این روز از تحریم خارج می‌شوند. ▫️ روز تایید: ۶۰ روز بعد از روز جمع‌بندی می‌رسیم به روز تایید. این ۶۰ روز برای آن است که مجلس در کشور ما و طرف‌های مقابل کارهای لازم را انجام دهد و هر آنچه لازم است تصویب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عملا به جهت تصویب مجلس این ۶۰ روز به درخواست ما گنجانده شد. ▫️ روز باز اجرا: ۶۰ روز بعد لحظه‌ای است که اجرای برجام به طور کامل آغاز می‌شود. ۷ روز قبل از روز باز اجرا، ما طی نامه‌ای اعلام می‌کنیم که ما موافق باز اجرا هستیم و آماده‌ایم که کار را شروع کنیم. این روز از این جهت روز باز اجرا نامیده شد که بناست همان برجام دوباره شروع به کار کند. در این روز آن فرامین اجرایی که ویو شده بود به طور کامل لغو می‌شود. نکته دیگر اینکه مواد هسته ای ما قبل از روز باز اجرا در ایران است و خارج نمی‌شود. ▫️ روز تکمیل: ۴۵ روز بعد از روز باز اجرا همه طرفین باید اجرای تعهدات خود را تکمیل کرده باشند. نحوه راستی‌آزمایی * زمان راستی‌آزمایی ابتدا ۲۴ساعت بود. بعد شد ۳۰ ساعت و وقتی ما تحویل گرفتیم شده بود ۴۸ ساعت. ما با وزارت نفت و بانک مرکزی صحبت کردیم و گفتند واقعا شدنی نیست. طبق تدبیری که شد از روز جمع‌بندی که تحریم برخی نهادهای اقتصادی و ۱۷بانک برداشته می‌شود ما می‌توانیم راستی‌آزمایی را تا ۴ماه بعد انجام دهیم. از طرفی از فردای روز تایید تا روز باز اجرا هم فرصت اصلی راستی‌آزمایی است. *اگر ما راضی نبودیم ۷ روز قبل از باز اجرا نامه می‌زنیم و مثلا می‌گوییم فلان موضوع حل نشده و توسط هماهنگ کننده می‌رود در جلسه کمیسیون مشترک (کمیسیونی که هنوز آمریکا عضو آن نیست) و تصمیم‌گیری می‌شود. نکته این است که کمیسیون همه چیز اجماعی است و اگر ما موافقت نکنیم عملا تصمیم اتخاذ نمی‌شود. * ۱۶ محدودیت وجود دارد که همه اجماعی است به جز یک مورد آن هم موردی است که آژانس اعلام می‌کند دسترسی داشته باشد و ما نمی‌دهیم و اینجا اجماعی نخواهد بود. لذا برگشت پذیری از روز باز اجراست. * در مورد اسنپ بک هم چون در برجام آمده است و هم در قطعنامه ۲۲۳۱ نمی‌شود که کلا حذف کنیم. فقط بنا شد کمی این ابزار رو معقول‌تر کنیم. قید و شرط آوردیم که این اتفاق زمانی ممکن است که مبتنی به گزارش آژانس باشد. اگر کشوری هم به طور نامعقول اسنپ‌بک کرد بقیه کشورها باید اقدام او را جبران کنند. بیشتر بخوانید : مشاور تیم مذاکره‌ ایران : می خواهیم سریع تر توافق شود/ اگر انتظار داشته باشیم آمریکا دنبال کارشکنی در توافق نباشد ، بسیار ساده لوح هستیم دوباره بن بست ؟ / گزارش «وال استریت ژورنال» از موضع آمریکا درباره نامه برجامی ایران جزئیات مطالبات برجامی ایران در پاسخ ارسالی به آمریکا و اروپا / رسانه لبنانی روایت کرد گام به گام با پساتوافق / جزئیات اجرایی توافق برجام در ۱۲۰ روز مدت تعهد آمریکا به خارج نشدن از برجام * نکته مهم این است که طرف مقابل تا پایان دوره اول بایدن قطعا از برجام خارج نخواهد شد. از طرفی اگر فردای انتخابات آینده رئیس جمهور آینده بخواهد از برجام خارج بشود طبق توافق باید ۳ سال بگذرد و این با ۲ و نیم سال آینده دوره بایدن می شود ۵ و نیم سال. تبادل زندانی ها *تبادل زندانی هم در زمان آقای عراقچی نهایی شده بود. یک سند هم در زمان ما نهایی شد و آماده ایم اجرا کنیم. خود آمریکایی تعلل کردند و موکول شد به آینده. ۲۱۲۱ کد خبر 1663860

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مذاکرات وین ایران و آمریکا علی باقری کنی روز باز اجرا راستی آزمایی ۶۰ روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۲۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: عملیات وعده صادق موجب همبستگی ایرانیان داخل و خارج شد

وزیر امور خارجه گفت: عملیات غرور آفرین وعده صادق که در چارچوب دفاع مشروع انجام شد موجب احساس غرور، همبستگی هموطنان ایرانی و ایرانیان خارج از کشور شد و فرصت مطلوبی برای همدلی آحاد ایرانیان در اقصی نقاط جهان فراهم آورده است.

به گزارش ایسنا، نشست شورای هماهنگی روسای کارگروه های تخصصی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور به ریاست حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و جانشین رییس جمهور در شورایعالی ایرانیان و با حضور دبیران کارگروه‌ها و نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاههای ذیربط  و همچنین رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این نشست دبیران کارگروه های تخصصی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور گزارش اقدامات و پیگیری‌های خود برای اجرای مصوبات قبلی و اهداف و برنامه های آتی را ارائه کردند.

امیرعبداللهیان نیز در این نشست  ضمن پاسداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و گرامیداشت روز معلم، از تلاش های وحید جلال زاده و مجلس شورای اسلامی برای نهایی کردن لایحه قانون حمایت از ایرانیان خارج از کشور و اماده سازی آن برای طرح در صحن مجلس قدردانی کرد.

وی با بیان این که رفع مشکلات و پیگیری حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه های مهم دولت و تاکیدات مستمر رئیس جمهور می باشد، بر اهمیت برقراری ارتباط دوسویه با ایرانیان خارج از کشور از جمله از طریق رسانه دیجیتال تاکید کرد.

براساس اعلام وزارت امور خارجه، جانشین رییس جمهور در شورای عالی ایرانیان در بخش دیگری از این نشست با تاکید بر درایت و تصمیم اقتدار آمیز مقام معظم رهبری در تامین حداکثری امنیت ملی گفت: عملیات غرور آفرین وعده صادق که در چارچوب دفاع مشروع انجام شد موجب احساس غرور، همبستگی هموطنان ایرانی و ایرانیان خارج از کشور شد و فرصت مطلوبی برای همدلی آحاد ایرانیان در اقصی نقاط جهان فراهم آورده است.

وزیر امور خارجه استقبال گسترده هموطنان در تردد وسیع ایرانیان به کشور  را نتیجه هماهنگی خوب اعضای شورایعالی ایرانیان و دستگاه های مرتبط خواند.

امیرعبداللهیان گفت: ایرانیان معدودی که احیانا تحت تاثیر فضا سازی رسانه های معاند نگران تردد خود به ایران هستند، می توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با تشکر از توجه رییس مجلس، نمایندگان، کمیسیون امنیت ملی و فراکسیون ایرانیان خارج از کشور، تصویب قانون جامع حمایت از ایرانیان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی را اقدامی راهبردی، مهم و قریب الوقوع دانست.

وحید جلال زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از جدیت وزارت امور خارجه در رسیدگی به امور ایرانیان خارج از کشور اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در حمایت از ایرانیان خارج از کشور مصمم است.

دبیران کارگروه های شورایعالی نیز گزارش اقدامات و برنامه پیش روی خود را تشریح کردند.

بیگدلی معاون امور مجلس، ایرانیان و کنسولی وزارت خارجه و سهرابی دبیر شورای عالی ایرانیان خارج از کشور هدف این نشست را تعیین محورهای نشست آتی شورایعالی ایرانیان خارج کشور به ریاست رئیس جمهور عنوان کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است
  • گزارش ایرنا از راستی آزمایی خبر بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی
  • پیشنهاد امیرعبداللهیان به ایرانیان خارج از کشور
  • امیرعبداللهیان: ایرانیان معدودی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند/ آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند
  • امیرعبداللهیان: عملیات وعده صادق موجب همبستگی ایرانیان داخل و خارج شد
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند.
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد