Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ویژه‌بینی دولت برای حمایت از هنرمندان فعال و پیشکسوت خبر داد و گفت: تسهیلات حمایتی صندوق از هنرمندان در سال جاری افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه دیدار با خانواده شهید جواد بای در شهرستان رامیان استان گلستان، اظهار کرد: در پروژه های مهم ملی سهم ویژه‌ای برای حمایت از هنرمندان در نظر گرفته شده و پشتیبانی از هنرمندان فعال شامل پیشکسوتان عرصه هنر نیز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: میزان تسهیلات حمایتی از هنرمندان فعال در صندوق هنر افزایش خواهد یافت و به دستور ویژه رئیس جمهور برای حمایت از هنرمندان پیشکسوت هم صندوق پیشکسوتان کشور برنامه های متنوعی طراحی کرده است.

اسماعیلی همچنین به حضور در منزل شهید بای اشاره کرد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد آمادگی دارد یادمان شهید جواد بای در شهر رامیان بنا شود و در این خصوص، مسوولان شهرستان از حمایت های مادی و معنوی فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره‌مند خواهند بود.

جواد بای از شهدای فرهنگی و هنرمند استان گلستان است که چهارم خردادماه به همراه سرگرد قاسم زمانی در حالی که با هواپیمای اف هفت در منطقه انارک شهرستان نایین در حال آموزش تیراندازی بود، به علت نقص فنی هواپیما، به درجه رفیع شهادت نایل آمد. شهید بای متولد سال ۱۳۷۵ شهرستان رامیان در گلستان و دارای مدرک دیپلم ریاضی و فیزیک بود که سال ۹۴ وارد دانشکده افسری نیروی هوایی شد و پس از گذراندن دوره دانشگاهی در حال سپری کردن دوره تکمیلی بود.

علی محمد زنگانه استاندار گلستان، غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آقد قلا و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران و روحانیون استان در این مراسم حضور داشتند.

منبع: ایرنا

کد خبر 597852

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حمایت از هنرمندان صندوق هنر هنرمندان تسهیلات حمایتی صندوق هنر تسهیلات حمایتی صندوق هنر به هنرمندان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد مهدی اسماعیلی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۲۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید بیمه تأمین اجتماعی ۲۲۴ نفر از شاغلان صنایع‌دستی استان گلستان

به‌گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با اعلام این خبر گفت: از سال گذشته بحث بیمه هنرمندان با پیگیری‌های وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و با دستور اکید رئیس‌جمهوری در دستور کار قرار گرفت.   محمدجواد ساوری خاطرنشان کرد: نظر به ابلاغ دستورالعمل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در خصوص بیمه کردن افراد جدید از شاغلان صنایع‌دستی شناسه‌دار و در اجرای قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی مصوب ۹۶/۱۱/۱۸، تعداد ۲۲۴ نفر متقاضی در استان گلستان مورد تأیید وزارتخانه و سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفتند.   او یادآور شد: از سنوات گذشته تعداد ۴۲۷ نفر از صنعتگران استان در لیست انتظار بیمه بوده‌اند که از این تعداد ۲۲۴ نفر از سوی وزارتخانه تائید و به استان ابلاغ شدند.   ساوری با اشاره به این‌که فعالان حوزه صنایع‌دستی و رشته‌های فعال در استان گلستان بسیار گسترده هستند و تعدادی از این هنرمندان از گذشته نیز دارای خدمات بیمه تأمین اجتماعی بودند، اظهار امیدواری کرد با شروع روند جدید بتوانیم در ادامه، زمینه بهره‌مندی سایر هنرمندان را نیز برای استفاده از این خدمات فراهم کنیم.   مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در ادامه تأکید کرد: افراد برای بیمه شدن علاوه بر مجوز میراث‌فرهنگی باید کارت فنی حرفه‌ای نیز داشته باشند ازاین‌رو به همه صنعتگران صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی شناسه دار استان تأکید می‌شود در اسرع وقت با مراجعه به اداره فنی و حرفه‌ای نسبت به اخذ کارت مهارت اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • رونمایی از بسته حمایتی ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۳
  • اهتمام بانک کشاورزی به تحقق امنیت غذایی با مشارکت مردم
  • تایید بیمه تأمین اجتماعی ۲۲۴ نفر از شاغلان صنایع‌دستی استان گلستان
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی
  • انتشارفراخوان حمایت از تولیدات نمایشی انجمن هنرهای نمایشی خوزستان
  • پرداخت ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان
  • آخرین وضعیت متقاضیان تسهیلات مسکن در این بانک مشخص شد
  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • پرداخت تسهیلات و تجهیزات حمایتی به خانوارهای آسیب دیده شفتی
  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان