Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماموستا مُلا «عبدالرحمن مرادی» امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با اشاره به اینکه روز ۳۰ مرداد روز جهانی مساجد به علت به آتش کشیده شدن قبله اول مسلمین مسجد الاقصی نامگذاری شده است، گفت : مساجد پاک‌ترین و امن‌ترین امکان سرزمین هستند که برای عبادت الله رب العالمین بنا شده اند و همیشه دشمنان توحید و عبادت با وجود مساجد مخالفت نموده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه به اول شهریور روز پزشک اشاره کرد و با تبریک این روز به همه پزشکان زحمت کشور، گفت: وجود پزشک یعنی تجدید حیات مردم یعنی تداوم سلامت و صحت که به برکت علم الهی و بسیار ارزشمند آنان جامعه ما از درد و بیماری رهایی می‌یابد.

وی اضافه کرد: پزشک وسیله شفای بندگان الهی هستند که شافی مطلق الله تعالی است و پزشک و طبیب وسیله شفا.

ماموستا مرادی خطبه‌های خود به آداب رفتن به خانه مردم و اجازه گرفتن از آنان پرداخت و گفت: یکی از آداب ضروری و بسیار زیبای مسلمین، معاشرت با همدیگر و کسب اجازه از صاحب خانه جهت داخل شدن است که در قرآن سوره مبارکه نور آیات ۲۷ و ۲۸ به این موضوع اشاره دارد.

وی توضیح داد: الله رب العالمین مومنین را خطاب قرار داده و آنان را از وارد شدن به خانه دیگران بدون اذن و اجازه نهی می‌فرماید و اگر کسی در خانه نبود حق داخل شدن ندارد و اگر کسی بود، اما اجازه داخل شدن نداد باید بدون هیچ ناراحتی و نگرانی برگردد.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه افزود: این آدابی شرعی و اسلامی است که الله تعالی بندگان مومنش را بر آن تربیت فرموده است و در این آیات نهی شده از داخل شدن خانه دیگران مگر با کسب اجازه و بعد سلام نمودن. بدون اینکه به داخل خانه نگاه کند که پیامبر اسلام علیه الصلاه والسلام فرمودند اجازه گرفتن جهت حفظ چشم از نگاه به خانه‌های مردم است.

وی تاکید کرد: پیامبر عظیم الشان ما اگر به در خانه کسی می‌رفتند مستقیم روبروی درب نمی‌ایستادند بلکه در سمت راست یا چپ در قرار می‌گرفتند و اذن ورود می‌گرفتند و طرف باید اسم خود را اعلام کند و خود را معرفی نماید.

ماموستا مرادی افزود: سه بار ما حق داریم اجازه بگیریم جهت داخل شدن و اگر اجازه داده نشد یا کسی خانه نبود ما باید برگردیم و داخل نشویم و حتی سرک کشیدن در خانه دیگران از طریق پشت بام و پنجره و منافذ خانه حرام بوده و هتک حرمت محسوب می‌شود که پیامبر از این نوع اعمال بشدت مسلمین را برحذر نموده است.

خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: خانه حریم خصوصی اشخاص است و باید امنیت آن حفظ شود و همیشه اهل خانه آمادگی پذیرایی از زوار و مهمان را ندارند و بی موقع و ناوقت و بی اذن و اجازه رفتن به خانه دیگران ولو خانه اقوام و حتی والدین باشد ناجایز است و اگر صاحب خانه گفت آمادگی پذیرایی ندارم باید برگردد و اصرار نداشته باشد.

وی تصریح کرد: تنها در چند مورد اذن دخول بر خانه دیگران نیاز نیست؛ آتش سوزی، غرق شدن کسی و دفاع از مظلوم.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه خطبه هایش افزود: تجسس و فضولی در مورد زندگی و خانه موقعیت دیگران حرام بوده مخصوصا در میان اقوام نزدیک که حسادت و گا‌ها کینه و اغراض و امراض درونی سبب آن می‌شود، پس امنیت و آزادی برای ساکنین خانه باید حفظ شود، و برخورد مؤمنین باید از روی محبت باشد نه از روی اکراه و اجبار! و اگر به کسی اجازه داخل شدن داده شد باید به اهل خانه سلام کند در هر موقعیت و منزلت اجتماعی که باشد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ولی فقیه امام جمعه اهل سنت جمعه اهل سنت کرمانشاه خانه دیگران داخل شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۳۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه، گفت: براساس قانون دستگاه‌های اجرایی به نسبت جمعیت عشایری باید اعتباری را برای خدمت‌رسانی به این جامعه تخصیص دهند که هنوز در استان کرمانشاه عملیاتی نشده است. - اخبار استانها -

علی‌جعفر رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه جامعه عشایری استان بعد از جامعه شهری و روستایی سومین جامعه استان است اظهار داشت: با وجود اینکه جمعیت عشایر تنها 4.2 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند اما ییشترین نقش را در اقتصاد استان را دارند.

وی با بیان اینکه عشایر استان با داشتن سه میلیون و 400 هزار رأس دام سبک 30 درصد از نیاز پروتئینی استان را تأمین می‌کنند عنوان کرد: 13 هزار و 800 خانوار عشایری استان با 86 هزار نفر جمعیت 6 ماه از سال را در مناطق ییلاقی استان می‌گذرانند و 6 ماه دیگر را به مناطق گرمسیری استان و استان‌های خوزستان، لرستان و ایلام کوچ می‌کنند.

رضایی گفت: با هماهنگی اداره کل منابع طبیعی استان تقویم کوچ عشایر تهیه شده و کوچ از 15 فروردین 1403 آغاز شده و تا 15 اردیبهشت ادامه دارد و بعد از آن می‌توانند وارد مراتع استان شوند.

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه افزود: با بخشی از دستگاه‌های مرتبط با عشایر از جمله نیرو انتظامی، مرزبانی و سپاه عشایری برای تأمین امنیت مسیر کوچ عشایر هماهنگی لازم انجام شده که عشایر با آسودگی خاطر کوچ کنند.

وی با اشاره به هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل راهداری به منظور ارائه خدمات به عشایر در مسیر کوچ بیان کرد: آبرسانی و تأمین آب شرب سالم توسط تانکر از وظایف اداره کل امور عشایری است و سوخت مورد نیاز شامل نفت سفید و گاز مایع در اختیار جامعه عشایری قرار می‌گیرد.

رضایی گفت: براساس سیاست سازمان، ما تنها وظیفه تامین آب شرب عشایر را داریم اما با پیگیری و تأمین اعتبار 50 تا 60 درصد آب احشام نیز تأمین می‌شود و بخشی از آب احشام را خود عشایر باید تأمین کنند.

وی عنوان کرد: پنل‌های خورشیدی توسط وزارت نیرو و شرکت توانیر براساس اعتباری که در قانون بودجه مصوب شده تهیه و در اختیار سازمان امور عشایری قرار می‎گیرد و این پنل تنها برای تأمین روشنایی و شارژ تلفن همراه است اما مقرر شده در صورت تأمین اعتبار عشایری که فاصله کمتری نسبت به برق شهری دارند از این ظرفیت استفاده کنند.

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه گفت: سهمیه پنل خورشیدی در سال گذشته 800 مورد بوده اما با وجود پیگیری‌های متعدد تنها 400 مورد به ما تخصیص یافته و از طریق قرعه کشی بین عشایر توزیع می‌شود.

رضایی با انتقاد از کم بودن سهمیه آرد عشایر عنوان کرد: سرانه آرد جامعه عشایری 12 کیلوگرم است و مکاتبات متعددی با سازمان برای افزایش این سرانه انجام شده اما باید در شورای آرد و نان کشور مطرح شود که هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی با بیان اینکه اداره کل دامپزشکی دو بار در سال دام عشایر را به صورت رایگان معاینه و واکسن می‌زنند، گفت: اداره کل امور عشایری به تنهایی قادر به رفع مشکلات این جامعه نیست و براساس قانون تمام دستگاه‌های اجرایی استان به نسبت جمعیت عشایری باید اعتباری در راستای خدمات رسانی به این جامعه هزینه کنند اما تاکنون عملیاتی نشده و مشکلات همچنان پابرجا است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است
  • تلاش و جدیت برای کاهش نرخ بیکاری
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • جایگاه گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب؟