Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای کرمانشاه برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای کرمانشاه برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.


دولت قصد ایجاد تحول در کشور را دارد/ غربی ها قابل اعتماد نیستند

به گزارش مرصادنیوز، آیت الله "مصطفی علما" در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: رئیس جمهور انسان سالم و صالحی است و ۴۰ سال است در این نظام امتحان پس داده، پس باید به او اعتماد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هیچکس فراموش نکند که 70 سال از کودتای 28 مرداد آمریکا و انگلیس می گذرد و غربی ها به ما خیانت می کنند بنابراین نمی توان به آنها اعتماد کرد.

امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: به هر قیمتی اعتماد به غربی ها صلاح نیست و باید مراقب باشیم.

وی همچنین گفت: پس از گذشت سه روز از جنگ غزه، اسرائیلی ها مجبور به عقب نشینی شدند، مردم فلسطین در این سه روز مقاومت کردند و بینی دشمن را در هم کوبیدند.

آیت الله علما با بیان اینکه دشمن هر بار که حمله می کند پشیمان می شود، افزود: فلسطینی ها در این درگیری سیاست دشمن را خنثی کردند که این امر بسیار ارزشمند و مهمی است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در ادامه به اتفاقات پیش رو پرداخت و گفت: اول شهریور سالروز شهادت مرحوم لاجوردی مبارز است که در سال 77 توسط منافقین به شهادت رسید.

وی همچنین ۲۹ مزداد روز جهانی مسجد را گرامی داشت و تاکید کرد: باید مسجد را محور قرار دهیم، ما می توانیم در مسجد کارهای زیادی انجام دهیم.

آیت الله علما با بیان اینکه مسجد محوری کار مهمی است و باید کار خیر را در مسجد قرار داد، گفت: مسجد باید مرکز تربیت، امر به معروف و نهی از منکر و اجتماعات باشد.

وی به سالگرد آتش زدن سینما رکس آبادان نیز اشاره کرد و افزود: شاه و نظام شاهنشاهی با آتش زدن این سینما سعی در تثبیت جایگاه خود داشتند و در نهایت مجبور به ترک کشور شد.

امام جمعه کرمانشاه در خطبه اول نماز جمعه به زندگی پرفراز و نشیب امام سجاد(ع) اشاره کرد و گفت: یکی از کارهای امام سجاد قدرت سازی بود. نیروهای جوان را جمع کرد و به نیروهای اسلام قدرت داد که باید در جمهوری اسلامی این کار را انجام دهیم و برای این انقلاب و نظام نیرو بسازیم.


حمله به نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی زنگ خطری برای عاملان ترور شهید سلیمانی است

به گزارش بازی دراز، حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان سرپل ذهاب با اشاره به سالروز ورود آزادگان به کشور کرد:  ۲۶مرداد سالروز ورود آزادگان که نمونه های بی نظیر وفاداری به آرمانهای انقلاب اسلامی هستند به میهن اسلامی است.

وی افزود: آزادگان سرافراز آبرو و افتخار ملت و باعث سربلندی نظام هستند که دوران سخت و پرمشقت اسارت آنها در زندانهای بعثی باید برای نسل امروز بازگو شود تا از به فراموشی سپرده شدن آن جلوگیری شود.

امام جمعه سرپل ذهاب در ادامه با اشاره به حمله صورت گرفته به نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی در آمریکا تصریح کرد: سلمان رشدی نویسنده خبیث و مرتد کتاب آیات شیطانی جمعه شب گذشته قبل از شروع سخنرانی در غرب نیویورک مورد حمله قرارگرفت و طبق برخی اخبار قدرت بینایی و تکلم خودرا از دست داده است.

حجت الاسلام فاطمی نسب ادامه داد: حمله به سلمان رشدی نشان دهنده این است که حرف امام خمینی (رض) برزمین نخواهد ماند و مانند تیری که از چله کمان رها شده سرانجام به هدف اصابت خواهد کرد.

وی تاکید کرد: حمله به رشدی زنگ خطری برای عاملان ترو سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی است که حتی اگر تحت حفاظت گسترده نیروهای امنیتی هم باشند چقدر انتقام به آنها نزدیک است.

خطیب جمعه شهرستان در بخش دیگری از سخنان خود به ۲۵ محرم سالروز شهادت امام سجاد (ع) به روایتی اشاره کرد و گفت: امام سجاد (ع) برای احیای دین اسلام و جامعه سازی دینی اقدامات بسیار مهمی را انجام داد و جامعه را برای امامت امام محمدباقر (ع) و امام صادق (ع) آماده کرد.

وی افزود: دوران زندگی امام سجاد (ع) با فعالیتی آرام در جهت سازندگی افراد صالح و قوام بخشیدن به طرز فکر شیعیان در ذهن پیروان و مبارزه با تحریفها همراه بود و تلاش اصلی امام در زمینه رشد اخلاق و معنویت مردم بود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مرتد کتاب آیات شیطانی نماز جمعه امام سجاد غربی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۳۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی

به گزارش خبرگزاری مهر، شماره ۱۶۶ مجله خیمه در اردیبهشت ۱۴۰۳، با طرح جلدی از چهره «کلر ژوبرت»، نویسنده مسلمان شده فرانسوی منتشر شد.

مجله خیمه در شماره اردیبهشت در بخش رویدادها و روایت‌ها ۵ رویداد مهم فروردین ماه ۱۴۰۳ را بررسی کرده است. تحلیل شیوهٔ دعاهای متفاوت استاد شیخ حسین انصاریان از نگاه ۴ استاد حوزه و دانشگاه، بررسی ماجرای مسجد سازی در پارک قیطریه و پاسخ به ۴ پرسش آیت الله سیدمصطفی محقق داماد از نگاه ۱۷ چهرهٔ مخالف و موافق، بررسی سخنان پُرحاشیهٔ حجت‌الاسلام پناهیان دربارهٔ پیامبر (ص) از نگاه ۳ استاد دانشگاه، روایتی از اشعار روضه‌های زنده یاد حسین بختیاری که در نوروز درگذشت از نگاه ۴ فعال هیئتی و برگزاری محفل صد هزار نفری قرآنی در ورزشگاه آزادی از نگاه ۱۰ فعال فرهنگی و رسانه‌ای.

سوژه بخش چهره خیمه، «کلر ژوبرت»، نویسنده مسلمان شده فرانسوی است. آثار این بانوی نویسنده متولد اردیبهشت، از نگاه ۱۶ نویسنده و کارشناس حوزه و دانشگاه بررسی شده است.

این چهره‌ها عبارتند از: محسن چینی‌فروشان، موسی بیدج، حسن احمدی، حبیب احمدزاده، غلامرضا حیدری ابهری، ناصر نادری، مریم جلالی، آسیه رحمتی، حسین راجی، سیدمحمد مهاجرانی، سیده مریم شهیدی کریمی، رقیه فاضل، علی مهدوی، بهاره بهنام نیا، زهرا شیرخانیان.

مجله خیمه در بخش پرونده ماه به ۱۲ سال تلاش برای حل مشکل فقهی اهدای عضو پرداخته و ماجرای اهدای عضو ۱۲ طلبه و ۴ مداح را بررسی کرده است. پرونده ماه خیمه، به موضوع «اهدای عضو» و ضرورت فرهنگ سازی با نگاه عاشورایی پرداخته است. این پرونده شما را با ۱۲ طلبه و ۴ مداحی آشنا می‌کند که اعضای بدنشان، به بیماران نیازمند بخشیده‌اند.
همچنین ایرج فاضل، ۱۲ سال پیگیری برای رفع محدودیت‌های فقهی و قانونی اهدای عضو را تشریح کرده است. علی اکبر صالحی هم چگونگی عبور از نگاه بسته مذهبی در این موضوع را بیان کرده است. کتایون نجفی زاده، از سه دهه تلاش و دیدارهایش با مراجع قم و نجف به ویژه دیدارش با آیت الله سیستانی گفته و کمیل نظافتی، اهدای کلیه‌اش به کودک کلاله را تشریح کرده است. مهدی حیدری هم از مستند ساخته شده درباره ماجرای این کلیه گفته است.

خیمه در بخش یادمان به سراغ یادبود مرحوم محمود امیری، مدیر انتشارات و کتابفروشی امیری رفته و ماجرای کتاب مهدی آذر یزدی، کتابفروشی امام حسین و شهادت دو برادر مرحوم امیری را روایت کرده است. همچنین مرتضی آخوندی، مدیرانتشارات دارالکتب الأسلامیه از روایت پنج دهه دوستی‌اش با مرحوم امیری سخن گفته و روایت علی قائمی، محقق و نویسنده‌ای که ۵۰ کتابش در انتشارات امیری منتشر شده است هم در این بخش آمده است. محمدهادی فاضل، مهدی رئوفی، مرضیه امیری و سید یاسر شریفی از نزدیکان آن مرحوم هم یادداشت‌هایی در این پرونده نوشته‌اند.

این شماره از مجله در بخش کتاب خیمه هم به آشنایی با ۶۳ نویسنده و تصویرگر انتشارات خیمه پرداخته و به مناسبت نمایشگاه کتاب، موضوعات زیر را هم از نظر گذرانده است:

کتابی کاملاً کاربردی برای زندگی: اثر تازه منتشرشدهٔ «تفسیر موضوعی سبک زندگی با رویکرد روایی»

مسالهٔ حجاب در ایران امروز به روایت رمان «رقص کلاغ روی شانه‌های مترسک.»

کتاب شعری که گم شد: روایتی از کتاب «مجموعهٔ اشعار فضائل اهل بیت» اثر شیخ کلینی

یادداشت‌های عاشورایی مرحوم دکتر عماد افروغ از کتاب «فریادهای خاموش»

شماره اردیبهشت خیمه، با سرمقاله‌ای از حجت الاسلام دکتر محمدرضا زائری (مدیرمسئول مجله)، و نیز یادداشت‌هایی از ۷ نویسنده و چهره حوزوی و دانشگاهی در آغاز مجله، منتشر شده است. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه مجله خیمه با شماره ۰۹۰۲۸۲۴۲۹۸۱ تماس بگیرند.

کد خبر 6086179

دیگر خبرها

  • کتاب «سقوط اسرائیل» به چاپ ششم رسید
  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • علی‌اکبر قربان شیرودی را می‌شناسید؟
  • ماموستا ملااحمد فخری منشأ خدمات بسیاری برای دین بود
  • نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان
  • سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند