Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تلویزیون خبرگزاری فارس، برنامه تلویزیونی «آن» در پنجشنبه شب 27 مردادماه با اجرای امیرحسین سمیعی میزبان اکبر سلطانعلی  خواننده قطعه «برخیز که شور محشر آمد» از تیتراژ سریال «مختارنامه» بود.
اکبر سلطانعلی که در این سریال به عنوان بازیگر در نقش (رستم) غلام شمر نیز حضور داشت، درباره ایفای این نقش و آغاز بازیگری‌اش توضیح داد: در شاهرود بازیگر تئاتر بودم تا اینکه در شبکه استانی در چند کار و همچنین در چند فیلم مستند حضور داشتم تا اینکه از طرف آقای میرباقری برای «مختارنامه» برای نقش رستم دعوت به کار شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا به حال کار سینمایی حضور نداشتم اما در فیلم های کوتاه حضور داشته‌ام و شاید بتوان گفت کار حرفه‌ای من در زمینه بازیگری، مختارنامه بود.

وی در مورد ایفای نقش اشقیاء و حس و حالی که با انسان همراه می‌شود، بیان کرد: بخشی از مواردی که شما گفتید و نقشی که قرار است ایفا شود، همان بازیگری است؛ درست است فشار می‌آورد که با خود واقعی آدم فرق دارد اما بازیگری است و باید آن نقش درست ایفا شود. من هم در تا جایی که در توان داشتم، این کار را انجام دادم و نقش من نیز تنها طنز تلخ کار به حساب می‌آمد. در واقع دو شخصیت آدم کمی عقب افتاده و آدم شیطان که دومی نداشت، ایفا کردم.

سلطانعلی بیان کرد: بودن در «مختارنامه» تجربه بسیار خوبی بود به ویژه اینکه در کنار پیشکسوتان حضور داشتم و اینکه آقای میرباقری، در کار بسیار سختگیر است و اگر یک واو پس و پیش شود، باید دوباره از اول انجام داد و تجربه‌ای که در این کار به دست آوردم، برایم به اندازه فارغ التحصیل شدن از دانشگاه بود.

وی در پاسخ به پرسش امیرحسین سمیعی که درباره بازیگری جوششی و شکوفا شدن این نوع بازیگری در سریال مختارنامه پرسید، گفت: کارگردان، همانند مهندس یک بناست که بسته با توان یک شخص متفاوت است اما بازیگری را همان تقلید می‌دانم که برای ایفایش الگویی لازم است اما وقتی بازی را کنار گذاریم و خودمان باشیم و زندگی کنیم به نظرم درست است؛ یعنی بازیگری همان زندگی است و مسلماً به دل‌ها می‌نشیند. من قطره‌ای از دریا هستم و وقتی حرکت کارگردان شنیده می‌شود، باید همان کاری که در زندگی انجام می‌دهید، انجام دهید. بازی خیلی نزدیک به زندگی است.
این بازیگر پیشکسوت، حضور در سریال «مختارنامه» را عنایت خداوند دانست و افزود: اینکه به این کار دعوت شدم و از پسش برآمدم، همه عنایت خداوند است و من هم برای حضور در این سریال، هم ذوق و هم حس و حال خوبی داشتم.
وی درباره بازخورد مردم نیز بیان کرد: مدت‌ها بین مردم با «شور محشر» و «خالو زربی» شناخته می‌شدم؛ البته نقش زربی را رحمان باقریان ایفا می‌کرد که رستم او را به شهادت می‌رساند و مرا با او اشتباه می‌گرفتند.
سلطانعلی درباره علاقه‌اش به موسیقی گفت: از بچگی می‌خواندم و به صدای دو تار خراسانی بسیار علاقه داشتم. رادیویی داشتم که خیلی گوش می‌دادم و صدای دوتار خیلی پخش می‌کردند. وقتی برای اولین بار دو تار را دیدم، از روی آن ساختم و وقتی چند تا ساختم، بالاخره یکی از آنها صدا داد. الان هم ساز می‌سازم و نوازنده دوتار شدم. همچنین تدریس دو تار و آواز فولکلور می‌کنم. در کنار تدریس موسیقی فولکلور، خوانندگی هم می‌کردم و به واسطه همین خواندن، پایم به خانه موسیقی ایران کشیده شد و شدم خواننده جشنواره‌های ملی؛ که هم می‌نواختم و هم می‌خواندم. در اکثر جشنواره‌های موسیقی حضور داشتم.
وی درباره خواندن تیتراژ سریال «مختارنامه» توضیح داد: وقتی که آقای میرباقری بعد از ضبط کل سریال، به من گفت بروم فلان استودیو، متعجب شدم! به من گفت "این شعر را به سبک و سیاق خودت بخوان" شعر هم نوشته خودش بود. آقای میرباقری گفت که این شعر را گروه کر خوانده است اما از من خواست به سبک گمنامی آن را دوباره بخوانم و در مورد اینکه به چه صورت هم بخوانم، خیلی کمک کرد. شعر را در یکی از دستگاه‌های دشتی جنوبی آن را اجرا کردم که مورد استقبال قرار گرفت و همان پخش شد که این از عنایات خداوند است و این، دستمزد حضرت آقا اباعبدالله الحسین (ع) است چون من حدود 40 سال است که خادم حضرت سیدالشهداء هستم و وقتی به من برای حضور در این برنامه تماس گرفتید، مشغول خدمت در آشپزخانه حسینی بودم که هر سال 10 روز ابتدایی محرم را خادم هستم.
این بازیگر و خواننده موسیقی فولکلور در پایان گفت: من موسیقی تیتراژ را نشنیده بودم تا زمانی که برای همه مردم ایران پخش شد و استقبال بسیاری از این کار شد و خیلی تماس داشتم. از اینکه کار را شنیدم، خیلی ذوق داشتم به اندازه‌ای که در خودم نمی‌گنجیدم. به من اطلاع دادند که هزاران پیام برای صداوسیما آمده که این کیست؟ و این موضوع برایم بسیار ارزش داشت. در خیلی از هیات‌های عزاداری و به ویژه در مشهد دیدم که از این شعر و سبک در نوحه خوانی ها استفاده کردند.
برنامه «آن» به تهیه کنندگی احمدرضا بلیغ و کارگردانی جمشید ابرازی کاری از گروه معارف شبکه دو سیماست که پنجشنبه و جمعه هر هفته ساعت ۲۱:۳۰ به مدت ۵۰ دقیقه روی آنتن می رود. بازپخش این برنامه روز بعد ساعت ۱۶:۱۵ خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: برنامه تلویزیونی آن مختارنامه آقای میرباقری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۳۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

 طرح حافظان نور با حضور یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز دختر از ۳۰۰ مدرسه از نواحی شهر قم، خلجستان و شهرستان‌های کهک و جعفرآباد امروز در شبستان حضرت زهرا (س) برگزار شد.

این برنامه دختران دانش آموز نظرات و پیشنهادات خود را در حوزه عفاف و حجاب مدارس مطرح کردند.

در این طرح از هر مدرسه ۶ دانش آموز منتخب به‌عنوان گروه حافظان نور با هدف کنشگری این گروه‌ها در مدارس خود فعالیت می‌کنند.

در پایان این برنامه به قید قرعه به طرح‌های دانش آموزان جوایزی اهدا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه کشوری در دهه کرامت
  • ۱۰۰۰ برنامه در فارس طی دهه کرامت اجرا می‌شود
  • پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر
  • آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان: درمورد «طرح نور» سست نشوید و محکم ادامه دهید
  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • خسرو حیدری بمب نقل و انتقالات را خنثی کرد