Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصر ایران - چین یکی از کشورهای پیشرو و نوآور در زمینه فناوری قطار محسوب می شود. طی دهه های گذشته و با کمک با فناوری های هوشمند و اتوماسیون، شاهد گسترش و بهبود شبکه راه آهن این کشور بوده ایم که بزرگ‌ترین در جهان نیز محسوب می شود. همچنین، نشانه ای از کند شدن این روند در چین دیده نمی شود و سرمایه گذاری در زمینه گزینه های حمل و نقل سراسری ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اکنون، چین با استفاده از نوع جدیدی از فناوری قطار، یک نخستین دیگر را به نام خود ثبت کرده است. مهندسان چینی مسیر ریلی مغناطیسی (مگ‌لو) معلقی که از آهنرباهای دائمی استفاده می کند را معرفی کرده اند که نخستین نمونه در نوع خود بوده و به قطار اجازه می دهد بدون استفاده از نیروی برق در مسیر خود به صورت شناور حرکت کند.

این پروژه حمل و نقل که به نام "ریل سرخ" (Red Rail) شناخته می شود یک مسیر معلق مغناطیسی آزمایشی است که معرفی یک قطار مگ‌لو سریع‌تر، کم صداتر، سبزتر و ارزان‌تر را نوید می دهد. خط آزمایشی به طول 800 متر در شهرستان شینگگو، استان جیانگ‌شی در جنوب چین ساخته شده است.

برخلاف دیگر قطارهای موجود، "قطار آسمان" (Sky Train) که به تازگی راه اندازی شده است از آهنرباهای دائمی به جای آهنرباهای الکتریکی برای تولید نیروی بافرینگ ثابت استفاده می کند.  

این قطار معلق دارای دو واگن با مجموع 32 صندلی است و قابلیت حرکت با 88 مسافر را دارد.

بیشینه سرعت برای قطار مغناطیسی معلق جدید در این مرحله از پروژه آزمایشی 80 کیلومتر بر ساعت در نظر گرفته شده است. در مرحله دوم آزمایش، زمانی که انتظار می رود خط به طور کامل عملیاتی شود، طول مسیر ریلی به 7.5 کیلومتر و سرعت قطار نیز به 120 کیلومتر بر ساعت افزایش خواهد یافت.

تکمیل پژوهش و توسعه برای سامانه حمل و نقل "ریل سرخ" 9 سال زمان برده است و به گفته مهندسانی که روی آن کار کرده اند، انتظار می رود این پروژه با توجه به هوشمند، سبز، ایمن و مقرون به صرفه بودن به یک سامانه حمل و نقل با کیفیت بالا، مستقل و هوشمند تبدیل شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۳۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت قطار‌های تندرو به خط ۵ مترو

هادی زند ضمن عذرخواهی و قدردانی از سعه صدر مسافران به علت حذف قطار‌های تندرو خط پنج در روز‌های اخیر به علت مشکل فنی، گفت: از صبح امروز با پایان عملیات رفع اختلال سیستم علائم خط پنج، اعزام قطار‌های تندرو نیز طبق برنامه زمان‌بندی در حال انجام است.

اعزام قطار‌های تندرو در خط پنج مترو تهران و حومه از صبح روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه به علت اختلال در سیستم علائم تا امروز متوقف شده بود که با رفع این اختلال، اعزام قطار‌های تندرو طبق برنامه زمان‌بندی انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه النجاه
  • انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه النجاه
  • قطار حمایت از «طرح نور» با حضور سردار رادان به اصفهان رسید | تصاویـر
  • نخستین گجت 6G با ۲۰ برابر سرعت 5G تولید شد
  • فناوری دانش بنیان باید در مسیر عمران و آبادانی به کارگیری شود
  • برای نخبگان در حوزه‌های مختلف مسیر ویژه‌ای باز خواهیم کرد
  • بازگشت قطار‌های تندرو به خط ۵ مترو
  • فیلم| ۵۰ نفر زخمی در تصادف قطار مترو با اتوبوس در لس‌آنجلس
  • لوله‌سازی اهواز در مسیر توسعه صادرات
  • روستای فهرج یزد در مسیر جهانی شدن + فیلم بنای ناشناخته پیش از اسلام