Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت گاز فجر جم از خاموشی تعدادی از فلر‌های گازی در این پالایشگاه خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید محمدمهدی هاشمی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: برای تامین آب منطقه، دو برنامه مد نظر وزارت نفت قرار گرفت که شامل انتقال آب از خلیج فارس و سد باغان می‌باشد که هم مردم و هم شرکت‌ها بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم افزود: طرح انتقال آب از خلیج فارس قسمتی از آن با مشارکت گاز ملی ایران با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان صورت می‌گیرد که سهم شرکت پالایشگاه گاز فجر جم ۲۲ میلیارد تومان می‌باشد و ۴۸ میلیارد تومان دیگر آن، توسط مجتمع گاز پارس جنوبی پرداخت خواهد شد.

هاشمی تصریح کرد: در اجرای سد باغان توسط شرکت پالایشگاه گاز فجر جم در سال‌های گذشته ۱۵۸میلیارد تومان پرداخت شده است که در ادامه ۲۱۵ میلیارد تومان دیگر مصوب شده است و به زودی این مبلغ در اختیار وزارت نیرو قرار خواهد گرفت؛ که در مجموع شرکت پالایشگاه گاز فجر جم در اجرا و نهایی شدن سد باغان ۳۷۳ میلیارد تومان مشارکت خواهد داشت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس نسبت به دغدغه مردم جم در ارتباط با نابودی آب‌های زیر زمینی توسط شرکت پالایشگاه گاز فجر جم، گفت: طبق قانون صنایع در جهان حق برداشت ۲هزار و ۵۰۰ متر مکعب از سفره‌های آب زیر زمینی را دارند که سهم صنعت نسبت به کشاورزی ناچیز است و امیدواریم با بهره برداری از سد سرچشمه باغان در امسال، استفاده از آب‌های زیر زمینی توسط این شرکت به صفر برسد.

هاشمی با اشاره به اینکه سد باغان ۳۲ متر مکعب ظرفیت دارد، بیان داشت: حجم تنظیمی آب این سد ۱۶ میلیون متر مکعب آب می‌باشد، که نقش موثری در کشاورزی، صنعت، تامین آب آشامیدنی و جلوگیری از سیلاب خواهد داشت و تاکنون بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت پالایشگاه گاز فجر جم افزود: قریب به ۹۰ درصد مردم شهرستان جم از خدمات درمانی و بهداشتی بیمارستان توحید جم استفاده می‌کنند و با توجه به افزایش جمعیت شرکت پالایشگاه گاز فجر جم ۱۸۸ میلیارد تومان تامین اعتبار کرده است که به زودی تزریق پیدا می‌کند.

هاشمی عنوان داشت: در راستای مسئولیت‌های اجتماعی‌مان پروژه جاده پالایشگاه به جم به طول ۲۶ کیلومتر در ۳ فاز با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان تصویب شده است که تاکنون ۲۵ میلیارد تومان آن جذب شده است.

وی ابراز داشت: شرکت پالایشگاه گاز فجر جم در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود و توانمندسازی جامعه پیرامون، برای مشارکت در احداث پارک علم و فناوری در جم، با دانشگاه خلیج فارس بوشهر تفاهم نامه امضا کرده است که امید است این اتفاق مهم در هفته دولت به وقوع بپیوندد.

مدیرعامل شرکت پالایشگاه گاز فجر جم ادامه داد: مرکز آموزش جوار کارگاهی برای اولین بار در شرکت پالایش گاز فجر جم به بهره برداری رسید، که این برنامه برای توانمندسازی جامعه پیرامونی و کارکنان این شرکت و تامین نیروی کار ماهر برای صنایع صورت گرفت.

هاشمی عنوان داشت: رویکرد ما در استفاده از مدیران بومی این است که از ظرفیت هر مدیر توامند بومی استفاده کرد و این رویکرد در ادامه نیز تداوم خواهد داشت.

وی از توسعه میادین پیرامونی این شرکت خبر داد و گفت: ظرفیت تولیدی شرکت پالایشگاه گاز فجر جم طبق طراحی اولیه ۸۰ میلیون متر مکعب بوده است که با افزایش به ۱۱۰ میلیون متر مکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت پالایشگاه گاز فجر جم اضافه کرد: در زمینه حقوق کارگران از اینکه ببینیم پرسنل بجای دغدغه کار، دغدغه معیشت داشته باشند برای‌مان سخت است و در همین راستا، امسال ۵۸ درصد افزایش حقوق داشته‌ایم و تاکید ما بر پرداخت همزمانی حقوق کارگران و پرسنل رسمی شرکت است.

هاشمی تصریح کرد: طبق تعهد وزارت نفت باید ۵۰ درصد نیرو‌ها بومی باشد، ولی در این پالایشگاه در مجموع ۷۵ درصد از نیرو‌ها بومی هستند.

وی افزود: ۹۰۰ نفر در پالایشگاه گاز فجر جم فعالیت می‌کنند و ۱۸۰۰ نفر نیز در ارکان ثالث این شرکت مشغول بکار هستند.

مدیرعامل شرکت پالایشگاه گاز فجر جم با اشاره به اینکه این پالایشگاه یکی از کم الوده‌ترین صنایع زیست محیطی هست، بیان داشت: مشعل های‌مان را به حداقل رسانده‌ایم و برخی از دستگاه‌های مهم ما از قبیل آنالیزر‌های بر خط و پالایش آلایندگی مدرن هستند که این دستگاه‌ها ظرفیت مناسبی برای استفاده شرکت‌های دانش بنیان می‌باشند.

هاشمی تصریح کرد: تیم‌های ورزشی از قبیل پارس جنوبی و تیم‌های محلی آقایان و بانوان نیز از مجتمع‌های ورزشی شرکت پالایش گاز فجر جم استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت پالایشگاه گاز فجر جم خاطر نشان کرد: در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی در مجموع امسال ۵۰۰ میلیارد تومان تزریق خواهد داشت و برای سال آینده درخواست تامین اعتبار ۱۰ میلیارد تومان را داده ایم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فلر پالایشگاه گاز جم گاز ایران نفت ایران مدیرعامل شرکت پالایشگاه گاز فجر جم مدیرعامل شرکت پالایش میلیارد تومان متر مکعب سد باغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۳۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ‌زنی پالایشگاه نفت خام کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، ظرفیت تولید روزانه مینی پالایشگاه دهدشت معادل یک هزار و ۴۰۰ تن از نوع بنزین و گازوئیل با کیفیت یورو و گاز مایع و مازوت سنگین بوده که مازوت تولیدی این پالایشگاه قابلیت مصرف سوختی دارد.

۱۵۰ میلیون دلار اعتبار برای ساخت این پالایشگاه تخصیص یافته است.

این پالایشگاه برای ۱۰۰ نفر اشتغال زایی می کند.

این خبر تکمیل می شود....

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • کلنگ‌زنی پالایشگاه نفت خام کهگیلویه
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم
  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • ذخیره ۲و نیم میلیون متر مکعب آب در پشت سد‌های خاکی زرند
  • اعزام شبانه اکیپ عملیاتی توزیع برق خوی برای تعمیر تیر شکسته و پیشگیری از بروز خاموشی 
  • خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی رفسنجان از ۹ اردیبهشت
  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس