Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی فولاد خوزستان با اشاره به بازگشت تماشاگران به ورزشگاه‌ها از هفته دوم، از بدون تماشاگر شدن بازی تیمش در هفته اول انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، جواد نکونام، سرمربی فولاد خوزستان اظهار کرد: قبل از صحبت درباره بازی، دوست دارم درباره هواداران حاضر در استادیوم صحبت کنم. خوشحالم هواداران در استادیوم بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته هواداران بیشتر از ۵۰ درصد بودند. می‌دانیم حضور هواداران چه نعمتی بزرگی است. با وجود اینکه از زمان گرم کردن به ما فحاشی کردند، باز هم از این بابت خوشحالیم. سوال من این است که از شش روز پیش تاکنون چه اتفاقی افتاد که ما در هفته اول بدون تماشاگر بازی کردیم؟ تماشاگران ما را آن سمت استادیوم گذاشتند. چرا این کار را کردند؟ مگر قانون نداریم؟ قانونی برای تقسیم کردن هواداران نداریم؟ تا زور بالای سرمان نباشد و فیفا ما را تعلیق نکند، چیزی درست نمی‌شود. همین مسائل است که منجر به محرومیت تیم‌های بزرگ ما از لیگ قهرمانان آسیا می‌شود. حضور تماشاگران و جایگاه آن‌ها تعریف شده است. لذت فوتبال ما همین هواداران هستند. حضور تماشاگران پرسپولیس برای ما هم لذتبخش است. زور پرسپولیس با هواداران چند برابر شد. ما را هم مجبور کردند بهتر بازی کنیم. پرسپولیس بهتر از بازی با ذوب آهن بود. فکر نمی کنم درست شدن فوتبال به عمر ما قد بدهد.

وی ادامه داد: می‌دانستیم از بازی چه می‌خواهیم. فشاری که هواداران روی بازیکنان پرسپولیس گذاشته بودند و آن‌ها دوندگی بیشتری داشتند، کار ما را سخت کرده بود. روی یک جای گیری بد، توپ به تیرک دروازه ما خورد. در ادامه بازی را کنترل کردیم. پرسپولیس موقعیت دیگری در کل بازی نداشت. اگر دقت می‌کردیم روی دو صحنه به گل می‌رسیدیم. اگر در ضد حمله‌ها یک مقدار از خود گذشتگی داشتیم به گل می‌رسیدیم. اگر بازیکنان می‌توانستند پاس آخر را بهتر دهند، می‌توانستیم بازی را ببریم. به تیمم خسته نباشید می‌گویم. تیمم دوید، تلاش کرد اما واقعیت فوتبال این است. هفته قبل هم گفتم که به تیمم امیدوار هستم. فقط 60 درصد توانمان را نشان داده‌ایم. در آینده یک تیم خوب، منسجم و قابل احترام را می‌بینید. 

نکونام درباره اینکه آیا اهدافش در فوتبال محقق شده است یا خیر گفت: دو هفته از بازی‌ها گذشته است. از روز اول که شروع کردیم، تیم ما کامل بود. در این دو هفته پیشرفت خوبی داشتیم و کیفیت تیم ما نسبت به بازی هفته قبل بیشتر شده بود. پرسپولیس فوتبال بازی می‌کند و جلوی این همه هوادار پا پس نمی‌کشد. از این موضوع خوشحال هستم. فوتبال بدون تماشاگر معنی ندارد. 

سرمربی فولاد درباره فرهنگ هواداری در فوتبال ایران و فحاشی به برخی از اعضای کادرفنی فولاد و بازیکنان این تیم گفت: الان چه بگویم؟ نمی‌دانیم چه باید کنیم. مهدی شیری چه گناهی کرده که باید فحش بخورد؟ مهدی هاشمی نسب، حسین کعبی و خودم چه کار کردیم؟ به خدا زشت است. یک کدام از کسانی که برای فوتبال تصمیم می‌گیرد، جای ما بنشینند و ببینند فحش خوردن چطور است؟ کمیته اخلاق و کمیته انضباطی جای ما بنشینند. فوتبال یک بازی است و همه برای بردن بازی می کنند. هر کدام بتوانند می‌برند. من هم هر جور هم دلم بخواهد بازی می‌کنم. مگر هفته قبل کسی ایراد گرفت که صنعت نفت چطور جلوی ما بازی کرد؟ تیم ما کامل نیست. ما 60 درصد توانمان را گذاشتیم. ما خیلی خوب بازی کردیم. آیا می‌توانند تماشاگر استقلال و پرسپولیس را محروم کنند؟ اصلا نمی‌توانند این کار را کنند. با احترام به آن‌ها، درباره فوتبال صحبت می.کنم. اگر باشگاه‌های دیگر که تماشاگری ندارند، این کارها را کنند، نمی‌گذارند دیگر بازی کنند. این آخرین بار نبود و کسی هم نمی‌تواند جلوی این وقایع را بگیرد. 

او در واکنش به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه هواداران پرسپولیس مدعی بودند فولاد وقت کشی کرده است، گفت: من باید جواب هوادار را هم بدهم؟ شما سوال خودتان را بپرسید. 

نکونام درباره شفاف سازی قراردادها در فوتبال گفت: فوتبال یک بخشی از فوتبال است. مگر می‌دانیم در کدام بخش‌ها چقدر حقوق می‌دهند؟ درباره دنیا صحبت می‌کنید. ما از دنیا جدا هستیم. در فوتبال هم اینطور است. اتفاقاتی می‌افتد که نمی‌دانیم چرا رخ می‌دهد. رفیق صمیمی من در اروپا نمی‌دانست چقدر دریافت می گ‌کنم. من نمی‌دانم کریم انصاری فرد چقدر از اوساسونا می‌گرفت. چرا باید بدانم؟ چطور این همه تماشاگر را در ورزشگاه می‌بینیم؟ به خاطر جذابیت فوتبال و این بازیکنان است. شک نکنید که آن اعداد و ارقام دروغ است. پول رضایت نامه و زیر میزی درج نمی‌شود. هر کسی هر چقدر می‌گیرد، نوش جانش. 60 هزار تماشاگر به ما فحاشی کردند. اینکه شفاف سازی شود یا خیر چیزی نیست که متوجه شویم. یک بار دیگر هم رخ داده بود که کسی متوجه نشد. مانند بحث سقف قرارداد است که نمی‌توان درست کرد. یک سری چیزها اصلا درست نیست که به آن ورود کنیم. فوتبال، والیبال و بسکتبال براساس توجهی که می‌شود دریافت می‌کنند. چرا در لیگ انگلیس 85 درصد درآمدها از حق پخش تلویزیونی است. ما اینجا چیزی نداریم که درباره این چیزها صحبت کنیم. 

وی در واکنش به اینکه در اروپا چه ساز و کاری وجود دارد گفت: فقط به اداره مالیات اعلام می‌شود که هر کسی چقدر می‌گیرد. بازیکن در تهران زندگی می‌کند اما حق مسکن می‌گیرد که دو میلیارد می‌شود. می‌خواهد برود استراحت کند. اینها مسائلی است که نمی‌شود درباره آن صحبت کرد. درست کردن این مسائل نیازمند کارهای بنیادین است. 

نکونام در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود تیمش از مدعیان قهرمانی است گفت: بعد از دوسال بازیکن گرفتیم. تا چند بازیکن گرفتیم، گفتند فولاد مدعی شده است. هر تیمی را بخواهند بزنند، سریعا می‌گویند کهکشانی است. ما با چهار تیم قابل قیاس نیستیم. ما تازه امسال یار گرفتیم. دو سال قبل بازیکنی نگرفتیم. ما بازیکنانی را گرفتیم که تیم‌های دیگر نگرفتند. این تیم باید یک بار دیگر بازیکن بگیرد که به چهار تیم بالاتر از خودمان برسیم. حداقل یک بار دیگر باید یارگیری کنیم. برای اینکه تیمم به قهرمانی دست یابد و بهترین نتیجه را بگیرد و یک گل دیگر بزند، خیلی زحمت می‌کشیم. ما تازه اول کارمان است. شرایط طوری نیست که از الان درباره چیزهایی که در رسانه‌ها می‌شود، صحبت کنیم. هیچ فشاری روی ما نیست. نه می خواهیم قهرمان شویم و نه پانزدهم. باید در هر بازی بهتر از بازی قبل باشیم. 

او درباره عملکرد وریا غفوری گفت: بازیکنان بزرگ به یک تیم شخصیت بزرگ می‌دهند. وریا یک بازیکن فوق العاده با شخصیت است. او بازیکن ملی پوش بوده است. بهترین بازیکن سمت راست چند سال اخیر فوتبالمان بوده است. خیلی زود در تیم ما جا افتاد. فکر نمی‌کردم بتواند به سرعت بازی کند. تا جایی که در زمین بود، فوق العاده بازی کرد. از وریا و اشکان ممنون هستم. از ایوب والی، ساسان انصاری و احمد عبدالله‌زاده ممنون هستم. یک سری بازیکنان تازه آمده‌اند و باید سریعا تیم را جمع کنیم. از عکس العمل و رفتار وریا غفوری در این مدت ممنون هستم. او برای من یک الگو است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جواد نكونام تيم فوتبال فولاد خوزستان استانی ورزشی تیم ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۴۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدعیان بی‌رمق؛ خیابانی درست گفت!

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

کیفیت مسابقات هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر و به‌طور مشخص ۲‌تساوی بدون گل تراکتور - استقلال و پرسپولیس - سپاهان آنقدر پایین بود که صدای عالم و آدم را در آورد. این دو مسابقه بار دیگر ثابت کرد ما در فوتبال کشور به‌طور جدی با بحران کیفیت مواجه هستیم و اگر گاهی تک‌وتوک مسابقاتی پرگل و جذاب از کار در می‌آیند، آنها را باید به‌حساب حادثه گذاشت، وگرنه رویکرد کلی چیز دیگری است و شواهد هم نشان می‌دهد فوتبال باشگاهی ما در حال درجا زدن و چه بسا پسرفت است. کار به جایی رسیده که جواد خیابانی، گزارشگر پرگوی تلویزیون احتمالا در یکی از معدود جملات درست و منطقی‌اش گفته هیچ‌یک از ۴‌تیم بالای جدول استحقاق قهرمانی در این فصل را ندارند. به‌طور مشخص اما اگر قرار باشد در مورد این ۴‌تیم حرف بزنیم، باید این را هم اضافه کنیم که آنها سال جدید خورشیدی را چندان خوب شروع نکرده‌اند و هر کدام به دلایلی فعلا در بهار مردود هستند.

استقلال

با یک امتیاز اختلاف نسبت به پرسپولیس همچنان در صدر جدول قرار دارد و مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی به شمار می‌رود. با این حال کارنامه آبی‌ها در بهار چندان خوب نبوده است. آنها ۴‌مسابقه برگزار کرده‌اند که در ۲‌تا از آنها برابر مس رفسنجان و تراکتور به تساوی دست یافته‌اند و ۲‌پیروزی حداقلی برابر شمس‌آذر قزوین و آلومینیوم اراک هم در کارنامه‌شان ثبت شده است. شاید اگر پرسپولیس فرصت‌طلب‌تر بود، الان با سبقت از رقیب سنتی تاوان سنگینی را بابت این مساوی‌ها به استقلال تحمیل می‌کرد. داستان فوتبال نازیبای تیم جواد نکونام هم مسئله غیرقابل تغییر کل این فصل بوده و شاید فقط در بخشی از بازی با شمس‌آذر شاهد نمایش قابل‌قبولی از این تیم بودیم.

پرسپولیس

کارنامه پرسپولیس در بهار روی کاغذ بد نبوده؛ ۳‌برد و یک‌مساوی در ۴‌مسابقه لیگی. با این حال ۲‌مسئله، عملکرد شاگردان اوسمار ویرا را زیر سؤال می‌برد؛ یکی اینکه آنها در این بازه زمانی با شکست برابر آلومینیوم اراک در مسابقات حذفی یک جام را از دست دادند و دیگری اینکه کیفیت کار سرخپوشان در مسابقه با سپاهان واقعا خوب نبود. یکی از نقاط برتری و امیدبخش هواداران در تعامل با اوسمار این بود که تیمش فوتبال خوبی بازی می‌کند، اما در بازی بزرگ برابر طلایی‌پوشان واقعا چنین چیزی ندیدیم. آیا باید به فراز و فرودهای فنی پرسپولیس اوسمار عادت کنیم یا اینکه تیم او به روند مطلوب هفته‌های گذشته باز خواهد گشت؟

سپاهان

احتمالا می‌توانیم آنها را ناکام‌ترین تیم فصل تا اینجای رقابت‌ها بدانیم. سپاهان با وجود پتانسیل انسانی بسیار بالایی که دارد و نیز با توجه به اینکه از نظر مالی هرگز در هیچ تنگنایی قرار نداشته، واقعا نتایج خوبی به‌دست نیاورده و فوتبال باطراوت سابق را هم بازی نمی‌کند. یک مساوی بدون گل بد در تبریز برابر تراکتور، شکست مقابل نفت در آبادان، پیروزی‌های حداقلی مقابل ملوان و استقلال ملاثانی که این دومی در جام حذفی و به ضرب و زور پنالتی دقیقه‌۱۱۷به‌دست آمد و نهایتا هم یک مساوی بد و بدون گل دیگر مقابل پرسپولیسی که در دقایق آخر ۱۰‌نفره هم شده بود، کارنامه تیم مورایس در بهار است. آیا راضی‌کننده به‌نظر می‌رسد؟

تراکتور

بین مدعیان، قطعا بدترین عملکرد را در فصل بهار، همین تراکتور داشته است. آمار همه‌چیز را می‌گوید؛ ۶‌بازی، بدون برد. تراکتور در حضور تماشاگرانش با سپاهان و استقلال بدون گل مساوی کرد و آلومینیوم اراک را هم نتوانست ببرد. اوج فاجعه اما شکست ۴‌گله مقابل ذوب‌آهن بود که به برکناری پاکو خمس انجامید. در مسابقه حذفی با ذوب‌آهن هم تراکتور متوقف شد و نهایتا در ضربات پنالتی به لطف درخشش حسین پورحمیدی به برتری دست یافت. شکست برابر نساجی در مازندران نیز حاصل تنها خروج تراکتور از تبریز در سال ۱۴۰۳بوده است. نیاز به توضیح بیشتری هست؟

کد خبر 849252 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها باشگاه تراکتور تبریز لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه استقلال باشگاه سپاهان باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • اگر بیش از حد به دیگران وابسته می شوید بخوانید
  • گری نویل: آرسنال برای قهرمانی به عملکرد تاتنهام امیدوار نباشد
  • دین‌محمدی: صدرنشینی مهم‌تر از بازی زیبا؛ استقلال باید قهرمان شود!
  • برای فوتبال ما قشنگ نبود سپاهان و تراکتور بالای جدول باشند | بعضی چیزها در شان و شخصیت جواد نکونام و استقلال نیست
  • نکونام: اگر کسی اشتباه کند تاوانش را می‌دهد
  • شیدا مقصودلو ماند و پیرمرد هتاک اصفهانی
  • جواد نکونام: تمدید قراردادها از هفته آینده شروع می‌شود؛ آرامش باشد شانس موفقیت بیشتر است
  • تمدید قراردادها رااز هفته آینده شروع می‌کنیم/ درخواست از هواداران
  • مدعیان بی‌رمق؛ خیابانی درست گفت!
  • یک فوتبال و این همه داستان؛ واکنش تند سپاهان به بیانیه پرسپولیس