Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حاج ماموستا عبدالسلام محمدی امام جمعه شهرستان دهگلان در خطبه های پر فیض عبادی.سیاسی نماز جمعه  ۲۸ مردادماه که با حضور مردم متدین این شهرستان برگزار شد، به موضوع تفسیر آیه ۱۱۰/ سوره مبارکه کهف اشاره وبیان داشت: امیدواری به رحمت وغفران سبب نشاط در قلب مؤمن وترغیب بیشتر در عبادات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدواری همراه با عمل صالح مقبول ورجای بدون عمل درست نیست.بعضی از بزرگان وعرفای دینی گفته اند رجاء وامیدواری از بزرگترین مقامات ودرجات اهل ایمان است(فَمَن كَانَ يَرْجُو لِقَاءَ رَبِّهِ فَلْيَعْمَلْ عَمَلًا صَالِحًا وَلَا يُشْرِكْ بِعِبَادَةِ رَبِّهِ أَحَدً) پس هرکس که خواهان دیدار خدای خویش است، باید که کار شایسته کند، و در پرستش پروردگارش کسی را شریک نسازد.

وی افزود: خداوند متعال پیامبر اکرم علیه الصلاه والسلام را به عنوان اسوه والگوی برتر به اهل ایمان معرفی نموده برای کسانی که امیدوار به ملاقات خداوند در روز قیامت هستند واین یکی از مقامات ودرجات اهل ایمان است.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر مقامات اهل ایمان که خداوند متعال به پیامبر اکرم علیه الصلاه والسلام عطا فرموده مقام محمود ومقام شفاعت است که خداوند متعال به پیامبر اکرم امیدواری ورجاء را نشان می دهد(وَمِنَ اللَّيْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نَافِلَةً لَّكَ عَسَىٰ أَن يَبْعَثَكَ رَبُّكَ مَقَامًا مَّحْمُودًا) در پاسی از شب از خواب برخیز و در آن نماز تهجّد بخوان، این یک فریضه‌ی اضافی (و افزون بر نمازهای پنجگانه) برای تو است. باشد که (در پرتو این عمل) خداوند تو را به مقام ستوده‌ای (و مکان برجسته‌ای در دنیا و آخرت که موجب ستایش همگان باشد) برساند (و مقام شفاعت کبری را به تو ارمغان دارد).

 ماموستا محمدی در ادامه به فوائد رجا و امیدواری اشاره کرد و گفت: از فوائد رجا وامیدواری می توان به این موارد اشاره کرد:
۱_ امیداوری به نوعی اظهار عبودیت وبیان حاجت نزد خداوند متعال است.
۲_ خداوند متعال دوست دارد بندگانش به رحمت وبخشش ایمان داشته باشند وهر انسانی که از خداوند طلب بخشش نکند مغضوب ومطرود رحمت الهی است همچنانکه در حدیث بیان شده( من لم یسال الله یغضب علیه) .
۳_ امیدواری به خداوند متعال سبب ازدیاد معرفت وشناخت حق تعالی است زیرا رجاء وامیدواری در حقیفت ایمان به صفات احسانی خداوند متعال است.( ولله الاسماء الحسنی فادعوه بها.)

ماموستا محمدی در بخش دیگری از خطبه ها به موضوع ایجاد فتنه در بین امت اسلامی اشاره و بیان داشت: فتنه در کلام عرب به معنای ابتلاء، امتحان وآزمایش است. و در اصطلاح دینی وقرآنی  به آشوب وغوغایی می گویند که گریز از آن سخت وبرای برخی محال است. یکی از گناهان بزرگ که عقوبتی بسیار سنگین دارد فتنه گری در بین مؤمنان است. این معصیت گاه در محیط کوچکی چون خانواده رخ می دهد ویا در سطح وسیعتر از اجتماع بوقوع می پیوندد. از ترکیب چندین گناه همچون غیبت،تهمت،دروغ،تجسس،سلب امنیت فتنه بوجود می آید.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن کریم اثم وگناه فتنه گری را از قتل بزرگتر وشدیدتر بیان فرموده(الفتنه اشد من القتل) ودر روایت هم بیان شده (الفتنه نائمه لعن الله من ایقضها). یکی از راه های مقابله با فتنه دعوت گری درست وحرکت بر سبیل حکمت است. حکمت یعنی چگونگی تعامل ورفتار با مردم با وجود اختلافات  قومی، مذهبی، طبیعت های مختلف انسان، عقاید وافکار، ودر کنار حکمت موعظه حسنه ومجادله احسن امکان پذیر است که متأسفانه بسیاری از دعوتگران به این مؤلفه ها توجه نکرده وسبب ایجاد اختلاف ومشکل می شوند. 

ماموستا محمدی در بخش پایانی خطبه ها به موضوع تعدی به جان یکی از ماموستایان شهرستان مریوان اشاره کرد و گفت: از شندین خبر حمله و تعدی به جان یکی از  ماموستای اهل شهرستان مریوان بسیار متاثر شدیم. این حمله توسط عده ای ناشناس وبه قصد فتنه گری وایجاد اختلاف وتفرقه در بین جامعه دینی مریوان بوده که از علما وروحانیون معزز این شهرستان خواهشمندیم با صبر، تحمل، حکمت ودوری از احساسات این مسئله را مدیریت نمایند وابعاد مختلف این موضوع را در نظر بگیرند.

وی همچنین از مسؤلین شهرستان مریوان ونهادهای امنیتی، انتظامی وقضایی نیز خواستار تحقیق وتفحص موضوع وبرخورد با عاملان این هنجار شکنی وتعدی شد.

امام جمعه دهگلان در پایان تأکید کرد: وحدت، برادری، الفت ودلسوزی از عوامل مهم در شکست فتنه است وهمگی ما در این موارد وظیفه روشنگری، بیداری وایجاد اتحاد ویکدلی را داریم.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: دهگلان خداوند متعال اهل ایمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۴۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پیام تبریکی به مناسبت دهه سرآمدی آموزش، این دهه را فرصت مغتنمی دانست تا به ساحت آموزش که ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است، ادای احترام کنیم و تلاش‌های پیشگامان این عرصه را قدر بنهیم.

متن پیام تبریک قاسم عموعابدینی به شرح زیر است:

خدمت‌رسانی به جامعه، فرهنگ‌سازی و توسعۀ حرفه‌ای تدریس از جمله اهداف راهبردی دانشگاه‌های موفق دنیاست. جایگاه والای ایران در کسب دستاوردهای علمی، مرهون تلاش‌های عالمانه و متعهدانه اعضای هیات علمی و یاوران علمی است که روشنی‌بخش مسیر اعتلای دانایی و فرهیختگی‌اند. بخش اعظم این تلاش‌ها در کلاس‌های درس که سنگر اصلی خدمت‌رسانی اساتید است، در تعامل اثربخش با دانشجویان رقم می‌خورد.

دهه سرآمدی آموزش فرصت مغتنمی است تا به ساحت آموزش که ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است، ادای احترام کنیم و تلاش‌های پیشگامان این عرصه را قدر بنهیم. توجه به کیفیت در آموزش عالی از لوازم نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است و همت ستودنی و کوشش خستگی‌ناپذیر بزرگ‌مردان و زنانی که طلایه‌داران علم‌آموزی و معرفت‌افزایی هستند، در تحقق دانشگاه حکمت‌بنیان و تمدن‌آفرین نقشی مهم و غیر قابل انکار دارد.

در دانشگاه ها، اساتید نه تنها از آثار علمِ آموزش، بهره‌مند هستند، بلکه در تولید آن مشارکت دارند و تولید این دانش منحصر به متخصصان آموزش نیست. تحقق دانشگاه تمدن‌ساز و حکمت‌بنیان و تحقق مرجعیت علمی و سرآمدی جهانی آموزش، نیازمند توجه جدی به مقولۀ آموزش است و بر این اساس رویکرد برنامه‌محوری، استادمحوری، شاگردپروری و اخلاق‌مداری در کانون توجه نظام آموزش عالی کشور بر اساس برنامه هفتم توسعه قرار دارد.

معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با تأکید بر نقش مهم اساتید در این مسیر، انتخاب سرآمدان آموزشی را مورد توجه قرار داده است. دهه سرآمدی آموزش در سال ۱۴۰۳ با شعار «سرآمدی آموزشی، هدفمندی و مردمی‌سازی آموزش» از هشتم تا هفدهم اردیبهشت ماه در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با هدف تبیین جایگاه والای آموزش و تقدیر و تجلیل از سرآمدان آموزشی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور برگزار می شود.

در پایان، با تبریک دهۀ سرآمدی به همه تلاشگران عرصه آموزش در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، بر عهد خود، که حمایت همه‌جانبه از توسعه کیفی، نیازمحوری و مبتنی بر دانایی فرایند آموزشی است، تأکید می‌کنم و از همه دست‌اندرکاران برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر این مراسم دعوت می‌نمایم.

کد خبر 6089608

دیگر خبرها

  • دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان
  • مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
  • حکمت عفاف و حجاب در ادیان آسمانی
  • زمین‌های خیابان حکمت اصفهان چه زمانی تحویل داده می‌شود؟ + فیلم
  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • الهلال از سبیل متنفر است - تا اطلاع ثانوی
  • تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد